ARTİSTİK BUZ PATENİ

Javier Fernandez : İspanya’da bir ilk…

Posted in Haberler by ursuspolaris on 30 Eylül 2009

Javier Fernandez, 2009 Dünya Şampiyonasında 19. olunca Kış Olimpiyatları Artistik Buz pateni yarışmalarına katılma hakkını elde eden ilk İspanyol patencisi unvanı elde ediyordu.

Fernandez, 2008 Dünya Şampiyonasında 30., 2009 Avrupa şampiyonasında da 11. sırayı almıştı.

“Olimpiyatlara katılma hakkını elde etmeme aşırmadım çünkü programımı sunduktan sonra kendimi çok rahatlamış hissediyordum” diyor ve ekliyor: “İspanya’da buz patenine ilgi yok. Zaman zaman seyrediyorlar ama ispanya’nın patencileri olduğundan habersizler. Olimpiyatlarda iyi kayarsam, İspanya’da buz patenine ilginin artmasını bekliyorum. Vancouver’den sonra bir kez daha Olimpiyatlara katılmayı umuyorum. Ondan sonra antrenörlük yapabilirim…”

Fernandez, altı yaşındayken buz patenine başlamış. “Kız kardeşim Laura patene başlamıştı, ben de arasıra onu seyretmeye gidiyordum. Onu paten kayarken gördüğümde ben de kaymak istiyordum” diye anlatıyor o günleri. Laura, Avrupa ve Dünya Şampiyonalarına katıldı. Şimdi de, Kanadalı Simon Gagnon ile Buz Dansı yapıyor.

18 yaşındaki Fernandez, ilk üçlü atlayışını (salchow) 12 yaşındayken yapmış. 16 yaşına gelince ilk kez olarak hatasız üçlü axel yapmaya başlamış. “Bir hafta, diyor, üçlü axel çalıştım ve sonraki hafta yapmayı başardım”.

İspanyol patencisi, şimdilerde hem dörtlü salchow, hem de dörtlü toeloop çalışıyor. “İlk kez geçen sezon denemiştim dörtlü salchow’yu. Bu yaz, dörtlü toeloop çalışmaya başladım. Her ikisini de hatasız yapabiliyorum ama her denediğimde olmuyor bu tabii” diye konuşuyor Fernandez ve devam ediyor: “Bu yıl her iki programımda da dörtlü toeloop olacak. Kısada dörtlü toeloop-ikili toeloop kombinasyonu ile üçlü flip ve üçlü axel bulunacak. Serbestte de, iki üçlü axel, bir dörtlü toeloop ve geri kalanların da üçlü olmasını planlıyorum. Şimdilik kombinasyonlar, üçlü toeloop-ikili axel ve üçlü flip-üçlü toeloop olması planlanıyor. Ama değişebilir tabii…”

Fernandez’i ABD’de Nikolai Morozov çalıştırıyor ve programlarının koreografilerini yapıyor. “Yorgunluğa bağlı olarak günde üç ile altı saat arasında buzda çalışıyorum. Bu, haftada altı gün oluyor ama ısınma haricinde dışında buz dışında fazla bir çalışmam yok. Eğer buzda iyi çalıyorsanız, buz dışında fazla bir şey yapmanıza gerek kalmıyor. Geçen yıl yaz aylarında Morozov’un Andorra’da düzenlediği kamptaydım. Kamp sonunda bana ABD’de kendisiyle çalışmak isteyip istemediğimi sordu. İspanya’da buz pistleri ve antrenörler ABD’dekilerin düzeyinde değil. Pistler yaz aylarında kapalı oluyor. Çalışmak için başka yerlere gitmek gerekiyor. Bu durumda ona hayır diyemedim. Temmuz (2008) ayında buraya (ABD) geldim. Burada olmak, rüya gibi bir şey…” diyor İspanyol patenci.

Fernandez’in “Mission Impossible” üzerine hazırlanan kısa programı bitmiş. Serbest programı da “Karayip Korsanları” filminin müziğiymiş.

“Film müzikleri üzerine hazırlanan programları seviyorum. Bu şekilde filmleri seyrediyor ve insanların hikâyeyi nasıl anlattığını görüyorum. Serbest programımda düz adım dizisinde kılıç savaşı olacak. Şimdi adım dizilerimi geliştirmek ve hatasız kaymak için çalışıyorum. Bu yaz çok ilerleme kaydettim” diyor programları hakkında bilgi verirken…

Boş zamanlarında arkadaşlarıyla sinemaya gitmeyi ya da bilgisayar oyunları oynamayı sevdiğini söyleyen Fernandez, tekno ve pop müzik dinlemekten hoşlandığını anlatıyor.

Fernandez’in bu sezon ilk yarışması Trophée Eric Bompard’da olacak. “Fransa’ya gitmekten mutluluk duyacağım. İyi kaymayı umuyorum” diye konuşuyor.

Javier Fernandez, 15 Nisan 1991’de Madrid’de doğdu. Bugüne kadar Büyüklerde elde ettiği en iyi derece 2009 Avrupa Şampiyonasında aldığı onbirincilik oldu. Fernandez, iki kez de İspanya şampiyonluğunu kazandı.

Bir Cevap Yazın

