ARTİSTİK BUZ PATENİ

Stéphane Lambiel : Formdayım…

Posted in Haberler by ursuspolaris on 07 Ekim 2009

2006 Torino Kış Olimpiyatları ikincisi Stéphane Lambiel, 2009 Nebelhorn Trophy yarışmasında birinci olduktan sonra 2010 Vancouver Kış Olimpiyatlarına katılmaya bir adım daha yaklaştı.

Yarışmalara girmeye sakatlık nedeniyle bir yıl ara verdikten sonra geri döneceğini yaz aylarında açıklayan Lambiel, Nebelhorn Trophy’de İsviçre’ye Olimpiyatlara katılma hakkını kazandırdı.

İsviçre, 2009 Dünya Şampiyonasında 24 kişilik katılma kontenjanına girememiş ve Olimpiyatlara seçme niteliği taşıyan 2009 Nebelhorn Trophy yarışmalarına umudunu bağlamıştı. 30 patencinin yarışacağı Erkeklerde, son altı patenci Nebelhorn Trophy’de belirlendi. Bu da, Lambiel’in ilk altı içinde yer alması gerektiği anlamına geliyordu.

Lambiel, Oberstdorf’da rahat bir birincilik alarak bu görevi çok kolayca yerine getirdi. Kısa ve serbest programı birinci sırada tamamlayan Lambiel, Rus Ivan Tretiakov’u 26 puan geride bırakarak altın madalya kazandı. Tretiakov’u Çek Michal Brezina ve Amerikalı Ryan Bradley izledi.

16 Ekim 2008’de sakatlık sebebiyle yarışmalara girmeyeceğini açıklayan Lambiel, Temmuz 2009’da, yoğun tedavi süreci sonunda sakatlığının verdiği ağrıların kontrol altına alındığını ve Olimpiyatlara katılmak amacıyla pistlere geri döneceğini duyurmuştu.

Stéphane Lambiel, geleceğiyle ilgili olarak swissinfo.ch internet sitesinin sorularını yanıtladı.

swissinfo.ch: En son yarışmaya katılmanızdan 1,5 yıl sonra Oberstdorf’ta yeniden pistlere döndünüz. Performansınızdan memnun musunuz?

Stéphane Lambiel: Açıkça söylemek gerekirse, çok memnunum. Hem teknik açıdan hem de artistik açıdan iki programımı da gerçekten iyi sundum. Yarışmadan önceki üç hafta boyunca kendimi çok sakin ve rahat hissettim. Kendimi çok formda hissediyorum. Bütün ağrılarım geçti.

Geçen yıllara oranla hazırlıklarımda biraz önde görünüyorum. Oberstdorf yarışmasına çok çalışarak hazırlanmalıydım. Olimpiyat Oyunları göz önüne alındığında bu bana yararlı olacak.

swissinfo.ch: En önemli rakiplerinizden biri olan Brian Joubert, Oberstdorf’ta hakemlerin size yüksek puanlar verdiğini ve büyük yarışmaları yeniden kazanabilecek durumda olup olmadığınız konusunda şüpheleri bulunduğunu söyledi. Ne diyeceksiniz?

S.L.: Bu konuda söyleyecek hiçbir şey yok. Diğer alanlarda olduğu gibi bu sporda da rekabet vardır. Herkes, en iyi olmak ister. Ben, eğer buzda her şeyiniz ortaya koyuyorsanız, başkalarını ya da hakemlerin kararlarını eleştirmek işe yaramaz. Dört dakika kırk saniye boyunca neleri yapabileceğimi ben ortaya koydum. Gerisi önemli değil…

lambiel

swissinfo.ch: Yarışmaları bıraktığınızı açıklamanızdan yaklaşık bir yıl sonra sizi pistlere dönmeye yönelten sebepler nedir?

S.L.: Sağlık durumundan dolayı yarışmayı bırakmıştım. Hep mücadele etmek istiyordum ama bunu için de gerekli araçlara sahip olmalıydım. Yeniden formuma kavuşunca kafamda artık hiçbir kuşku kalmadı.

swissinfo.ch: Sakatlığınız tamamen geçti mi?

S.L.: Bir yıldan fazla zamandır beni rahatsız eden addüktör kasımdaki sakatlık şimdi kontrol altına alındı. İki ay ara vermek yararlı oldu. Gösterilere katılmadan önce kendimi zorlamadan kaymaya başladım. Bana çok yardımı dokumam Kanadalı bir doktorla tanışmam benim açımdan büyük bir şanstı.

Her antrenmanda kas kuvvetlendirici egzersiz yaptım. Her üst düzeyli sporcununki gibi benin bedenim de yıpranmıştı. Ama şimdi ağrılarla da çalışmayı öğrendim.

swissinfo.ch: “Kendim ve kendi zevkim için geri dönüyorum” demiştiniz. Bu, insanların hakkınızda ne düşünürse düşünsün dikkate almayacağınız anlamına mı geliyor?

S.L.: Çok güzel bir serüven yaşıyorum. Gösterilerde ya da yarışmalarda olsun, hep seyirciler ve hakemler içim kayıyorum. Ama her şeyden önce bu, kendi kendime bir meydan okumadır. Sonrasından insanlar benim yaptıklarımı takdir ederse, kuşkusuz bundan çok memnun olurum.

swissinfo.ch: Vancouver Olimpiyatlarına katılmak için geri döndünüz. Altın madalya kazanmayı düşündüğünüz oluyor mu?

S.L.: Her gün mücadele etmeyi, hayatımı kurmayı ve yeni şeyler öğrenmeyi düşünüyorum. Tabii ki, altın madalya kazanmak hep aklımda… Bu amaca ulaşmak için her şeyi seferber ediyorum.. Ama bu, takıntı düzeyinde değil.

swissinfo.ch: Herkes, 2006 Kış Olimpiyatlarında sizi geçen ve kendisi de yarışmalara dönen Evgeni Plushenko ile sizin aranızda bir düello olacağını düşünüyor. Rövanş havası var mı?

S.L: Eğer son Olimpiyatlarını en iyi iki patencisi karşı karşıya geliyorsa, tabii ki var. Ama ben kıyaslama yapmaktan ziyade bütün dikkatimi çalışamaya topluyorum. Kimin iyi olduğu konusunu hakemlere bırakıyorum.

swissinfo.ch: Vancouver sonrasını hiç düşündünüz mü?

S.L.: Patene devam etmeyi ve bana esin kaynağı olan tutkumu ifade etmeyi gerçekten isterim. Sağlık durumum elverdiği sürece buzda kalmak istiyorum. Ama şimdilik bütün hedefim Olimpiyatlar… Ne olacağını sonra göreceğiz.

swissinfo.ch: Çocukluğunuzda böyle bir hayatı hiç düşünmüş müydünüz?

S.L.: Yedi yaşında buz patenine başladığımda en iyi seviyeye gelmeyi, büyük bir şampiyon olmayı ve seyahat edebilmeyi istiyordum. Bugün, bu idealime çok yaklaşmış durumdayım. Eğer bir gün gerekirse, tereddütsüz yine aynı şeyi yaparım. Hiçbir pişmanlık duygum yok. Beni hep destekleyen bir ailem ve kendilerine hep güvenebileceğim bir çevrem var. Çocukluk hayallerimi gerçekleştirebilmem önemli ölçüde onların sayesinde mümkün oldu.

Bir Cevap Yazın

