ARTİSTİK BUZ PATENİ

Evgeni Plushenko : Tarih yazmak istiyorum…

Posted in Haberler by ursuspolaris on 02 Şubat 2010

Dört yıl aradan sonra yeniden pistlere dönen ve altıncı kez Avrupa şampiyonu olan Evgeni Plushenko, üçüncü kez katılacağı Kış Olimpiytalarında altın madalya kazanmak için elinden geleni yapacağını söyledi.

2006 Torino Kış Olimpiyatlarında altın madalya kazandıktan sonra yarışmalara girmeyen Plushenko 2009 yazında, üçüncü kez Olimpiyatlarda yarışabilmek için yarışmalara geri döneceğini açıklamıştı.

Olimpiyatların her sprocunun hayatının en önemli yarışmasını olduğunu söyleyen Rus patenci, Vancouver Olimpiyatlarında rakiplerinin başka patenciler değil, kendisi olacağını kaydetti.

Plushenko, herkesin şampiyon olmak isteyeceğini ve Avrupa Şampiyonasında birçok patencinin kendisini geçmek istediğini ancak bunu başaramadıklarını söylediklerini belirtti.

27 yaşındaki patenci, Vancouver’de iki Fransız, bir İsviçreli, bir Kanadalı, üç Amerikalı, iki Japon ve kendisi olmak üzere toplam 10 patencinin altın madalyayı hedeflediğini belirtti.

Plushenko, herkesin kendisini geçmek istemesinin nasıl bir duygu olduğu sorulunca, “Bu hep böyle oldu. Spor hayatım boyunca Elvis Stojko, Todd Eldredge, Ilia Kulik, Alexei Yagudin gibi büyük patencilere karşı mücadele etim. Her birinden bir şey öğrenmeye çalıştım. Şimdi yeni bir kuşağa karşı mücadele edeceğim. Benim zaten Olimpiyatlarda bir gümüş (2002) ve altın (2006) madalyam var. Bu nedenle, Vancover’de bronz madalya da kazansam, bu beni memnun edecek” dedi.

Eski puanlama sistemiyle yenisini karşılaştırmanın zor olduğunu söyleyen Plushenko, yeni sistemin de kendine göre hatalı yanları bulunduğu kaydetti. Plushenko, şöyle devam etti : “Hakemler birini üst sıralata çıkarmak isterse, bunu yapabilirler. Tallinn’de olduğu gibi… Buzda ikimiz de tıpatıp aynı geçiş elemanlarını yaptığımız halde Joubert benden daha fazla puan aldı. Aslında, geçiş elemanı falan yok. Hepimiz atlayışlara odaklanıyoruz. Yeni sistemde de birtakım lobiler var ve hakemler sonucu etkileyebiliyor. Ben, eski kuşakta daha çok karizmatik patenci olduğunu düşünüyorum. (Alexei) Urmanov, (Elvis) Stojko, (Kurt) Browning, (Brian) Boitano, (Ilia) Kulik ve (Alexei) Yagudin’in kendi tarzları, karizmaları ve artistik yönü vardı…”

Plushenko, Olimpiyatlar öncesinde serbest programında bazı değişiklikler olacağını ve atlayışlar ve adım dizileri üzerinde çalışacağını söyledi ve “Pistlere yeniden dönen Plushenko, Torino’da şampiyon olan Plushenko’dan daha iyi dendiğini duymaktan çok memnun olacağım” diye konuştu.

Plushenko, Vancouver Kış Olimpiyatlarından sonra yarışmalara girip girmeyeceği, Torino’daki Dünya Şampiyonasında yarışıp yarışmayacağı sorulduğunda, “Torino favori kentlerim arasındadır. Dördüncü Avrupa şampiyonluğumu ve bir yıl sonra  Olimpiyat altın madalyamı Torino’da kazanmıştım. Aynı şehirde yeniden Dünya şampiyonu olmak çok hoş olurdu. Sakatlanmazsam, neden olmasın? Şimdi altı Avrupa şampiyonluğum var. 20. yüzyılın başında Ulrich Salchow dokuz kez Avrupa şampiyonu olmuştu. O zamandan beri sadece dört patenci yeniden yarışmalara girdi ve şampiyon oldu. Ben de böyle yapmak istiyorum. Tarih yazmak istiyorum. 2014 Kış Olimpiyatları Soçi’de yapılacak. Ona da katılmak istiyorum” dedi.

Plushenko, Youtube’da bulunan ve üçlü axel-dörtlü toeloop attığı klibi hatırlatılınca ve bu kombinasyonu Olimpiyatlarda yaparsa tarihî bir olay olacağı söylenince şöyle dedi: “Yok, yapmayacağım. Ayrıca gelecek 10 yılda da hiçbir patencinin bunu yapacağını düşünmüyorum. Ama şimdiden böyle bir atlayış kombinasyonundan söz etmek çok güzel bir duygu. Yarın bütün rakiplerim bunu antrenmanda çalışmaya başlayacaktır. Bunu antrenmanda yaptığım zaman hâlâ iyi atlayışlar yapabildiğimi ve geri dönüşümün anlamsız olmadığını anladım. Ama böyle zor bir atlayışı yapabilmeniz için formunuzun zirvesinde olmanız lâzım. Çünkü havada üç buçuk tur döndükten sonra dört tur daha eklemeniz gerekiyor. Şimdilerde bu kombinasyonu çalışmıyorum. Çok riskli. Kolayca sakatlanabilirsiniz…”

.

.

Plushenko, boş zamanlarında kitap yazdığını, yarışmalara girmediği yılların hikâyesini anlattığını, bir Rus televizyon kanalının kendisiyle ilgili bir belgesel hazırlamak istediğini söyledi. Bu belgesel için Avrupa Şampiyonasındaki performansını görmek istediklerini söyleyen Rus patenci, “Herhalde onları ikna etmişimdir” diye konuştu.

Plsuhenko, sakatlığı konusunda bilgi verirken, “Avrupa Şampiyonası dönüşümden sonraki ilk ciddî yarışmamdı. Ağrım olmadı. Antrenman yöntemini değiştirdik. Önceleri her antrenmanda 10-12 dörtlü atlayış denerdim. Şimdi üç ya da dört kez dörtlü deniyorum ve yapamazsam da pek umurumda olmuyor” dedi.

.

Tagged with: ,

Bir Cevap Yazın

