ARTİSTİK BUZ PATENİ

Brian Joubert : Güvenebileceğim tek insan annemdir…

Posted in Haberler by ursuspolaris on 07 Şubat 2010

2010 Avrupa Şampiyonasında üçüncü olarak hayal kırıklığına uğrayan Brian Joubert, gözlerini Vancouver Kış Olimpiyatlarına dikmiş durumda…

Buz pateninin hayatının tümünü kapladığını söyleyen Fransız patencisi, bu spora dört yaşında başladığını anlatıyor ve birçok hedefinin bulunduğunu belirtiyor.

“Bir şeye ulaşmak istiyorsanız onu elde etmek için her şeyi yapmalısınız” diyen Joubert, her zaman çok sıkı çalışmak gerektiğini ve bunun hayatın, her spor dalının, her işin bir parçası olduğunu belirtiyor.

Buz patenine başlamasının, iki ablasının da buz pateni yapmasından kaynaklandığını söyleyen Joubert, küçüklüğünde annesinin çocuklarını izlemek için buz pateni salonuna gittiğini, kendisini de götürdüğünü ve bu nedenle kendisinin de hep buz pateni salonunda olduğunu anlatıyor. Fransız patenci, ablaları gibi olmak istediğini ve dört yaşında başladığı buz pateninde ilk yarışmasına beş yaşındayken girdiğini ve o yarışmada üçüncü olduğunu söylüyor.

Joubert, annesinin her zaman buz pateni salonunda yanında olduğunu, her şeyiyle annesinin ilgilendiğimi, dolayısıyla kendisinin de bütün dikkatini sadece çalışmaya toplayabildiğini belirterek, “İyi zamand olsun, kötü zamanda olsun, her zaman benimledir. Güvenebileceğim tek insan annemdir. Bu nedenle, bütün antrenmanlarımı ve yarışmalarımı izler. Benim herkese güvenmem kolay değildir. Herkese gülümserim ve insanlarla iyi olmak isterim ama güvenmek kolay değildir” diyor.

Buz pateninde Elvis Stojko ve Alexei Yagudin’in kayış tarzlarını çok beğendiğini söyleyen Joubert, yarışmaları bu iki patenciyi çok sevdiği için televizyondan izlediğini ve iki sporcunun kendisinin gelişmesinde yardımı olduğunu anlatıyoır.

Buz dışında kendisine örnek aldığı boksör bir arkadaşı olduğunu, onun altı kez dünya şampiyonluğunu kazandığını belirten Fransız patenci, her zaman yalnız olduğunu, ailesinin bulunmadığını, buna rağmen Dünya şampiyonluğuna ulaştığı için kendisine onu örnek aldığını söylüyor.

Tallinn’de bronz madalya kazanmasına rağmen şeref kürsüsünde hayal kırıklığı içinde görünen Joubert, sonuçla ilgili olarak şöyle diyor: “Puanlama, özellikle teknik  puanlama konusunda hayal kırıklığı içinde değilim. Çünkü çok hata yaptım ve çok puan kaybettim. Her iki programın bileşenler puanından da memnunum. Bu konuda çok ilerleme kaydettim. Bu da, benim açımdan çok önemli. Kısa programım çok iyiydi. Dörtlü toeloop-üçlü toeloop olsaydı, Evgeni Plushenko’yu geçebilir ve birinci olabilirdim. Ama Avrupa Şampiyonasına geldiğimde serbest programımın tam olarak hazır olmadığını biliyordum. Bu da, benim sorunum tabii. Gelecek yarışmalarda daha iyi olmam lâzım. Ben, sergilediğim performans konusunda hayal kırıklığı yaşadım ama buna da şaşırmadım. Olimpiyat Oyunlarında yine altıncı olmak istemiyorum (2006 Torino). Çok çalışıyorum. İki programım da çok iyi. İkisini de daha iyi sunabilirim…”   

.

.

Serbest program için düzenlenen küçük madalya törenine katılmayan Joubert, böyle bir tören yapılacağından haberi olmadığını, kafile başkanının da kendisine bu konuda bilgi vermediğini, hemen taksiye binip törene yetişmeye çalıştıysa da  geç kaldığını belirtti.

Avrupa Şampiyonasındaki performansının sakatlığından etkilenip etkilenmediği sorulan Fransız patencisi, “Şimdi artık ağrı hissetmiyorum. Ama sorun, benim üç haftayı kaybetmemden ileri geliyor. On gün kayamadım. Buza yeniden çıktığımda üçlü flip, üçlü lutz ya da dörtlü atlayış yapmnam imkândızdı. İkili axel, üçlü salchow, üçlü rittberger ve üçlü toeloop yapabiliyordum. Hepsi bu kadardı. Çok zaman kaybettim. Belki de bu yüzden Avrupa Şampiyonasına tam hazır olamadım. Şimdi kendimi iyi hissediyorum ve buzda istediğimi yapabiliyorum” karşılığını veriyor.

Vancouver’de başlıca madalya adaylarının Evgeni Plushenko, Stéphane Lambiel, Jeremy Abbott, Evan Lysacek, Daisuke Takahashi, Nobunari Oda ve Tomas Verner olacağını söyleyen Joubert, Verner’in “Çok tehlikeli olduğunu, çünkü Avrupa şampiyonu olduktan sonra hiçbir seszonunun iyi geçmediğini ama Olimpiyatlara çok iyi haazırlanmış olabileceğini” anlatıyor.

Altıncı olduğu 2006 Torino kış Olimpiyatlarına göre daha tecrübe kazandığını ve kendisini özellikle “Fransız gazetecilerinden daha iyi koruduğunu ve bu nedenle üzerinde daha az baskı hissettiğini” anlatan Joubert, en önemli farkın daha fazla deneyime sahip olması olduğunu belirtiyor.

Joubert, Buz Dansı’nın eski Dünya şampiyonları Albena Denkova ve Maxim Staviski ile çalışmaya başlaması hakkında sorulan soruya, “Çok önemli koreograflar. Buz pateni konusunda bana çok şey öğrettiler. Poitiers’ye geldiler ve orada çok çalıştık. Çok iyi bir çalışma ekibim var. Çok proıfesyoneller, onlara ihtiyacım var. Atlayışlarla ilgilenmedikleri için buz dansçısı olmaları sorun çıkarmıyor. Benimle kayış ve koreografi konusunda çalışıyorlar. Kayış tarzım ve kalitesi çok gelişti. Bunun, onların sayesinde olduğunu düşünüyorum” karşılığını veriyor.

Yeni serbest programında yeni bir Brian Joubert, sadece atlayış yapan değil, artistik buz patencisi olan bir Brian Joubert göstermek istediğini söyleyen Fransız patencisi, “Geçiş elemanlarım iyi, koreografim iyi. Her şey yeni… Bu da kolay değil” diyor.

Alexei Yagudin’in Olimpiyatlarda gösteri müziği olarak kullandığı müziği seçmenin zor bir seçim olup olmadığı sorulan Joubert, “Dürüst olmak gerekirse, Alexei Yagudin’in bu müzikle kaydığını bilmiyordum. Ben bu müziği televizyonda duydum ve Olimpiyat sezonunda bu müziği kullanmak istedim. Sonradan Alexei Yagudin’in bu müziği gösteri programı için kullandığını öğrendim. Önceden bilmiyordum bunu. Alexei severim ama onunla aynı müziği seçmeye hazır değilim. Bunu beğendiğim için bu seçimi yaptım, Alexei’den dolayı değil…” karşılığını veriyor.

Farklı atlayışlar olduğu için serbest programına iki dörtlü toeloop yerine dörtlü teoloop ve dörtlü salchow koyduğunu, bu nedenle iki üçlü-üçlü kombinasyonu yapabileceğini belirten Brian Joubert,  ama bunun da, hem düşünce hem de fizikî açıdan zor olduğunu ve çalışmaya devam ettiğini söylüyor.

.

.

Joubert, dörtlü salchow’yu antrenmanda sorunsuz olarak yapabildiğini ama yarışma için o kadar da hazırlıklı olmadığını, ancak 2007 yılında ikisini de aynı programda atabildiğini anlatıyor ve “Sezon başında yapmıştım. Olimpiyatlarda ne olacağını göreceğiz” diyor.

Joubert, antrenmanda ya da altı dakikalık ısınma sırasında düşerseniz, bu performansınızı etkiler mi? sorusunu şöyle cevaplıyor:  “Hayır, pek de umurumda olmaz. Tallinn’de serbest program günü iyi bir antrenman yapamadım. Serbest programın iyi olmayacağını biliyordum zaten. Bu nedenle, rahat değildim. Altı dakikalık ısınma süresi de iyi değildi ama buna rağmen atlayışlarımı yapabildim. Yarışma günü kötü bir antrenman beni etkilemez. Sadece dikkatimi toplamam ve mücadele etmem gerekir…”

Joubert, Avrupa Şampiyonalarında dokuzuncu madalyasını kazandığını, Avrupa Şampiyonalarında altın, gümüş, bronz madalya kazanmanın iyi olduğunu ama kendisinin esas olarak Olimpiyatlarda madalya kazanmak istediğini anlatıyor.

.

Tagged with: ,

Bir Cevap Yazın

