ARTİSTİK BUZ PATENİ

Brian Joubert : Şu iş bir an önce bitse…

Posted in Haberler by ursuspolaris on 22 Şubat 2010

2010 Vancouver Kış Olimpiyatları kendisi için kabus haline gelen Fransız patenci Brian Joubert, serbest program yarışmasında kafasında tek bir düşünce olduğunu söyledi: “Şu iş bir an önce bitse…”

Joubert, 2007’de Dünya şampiyonu olmasından bu yana “Çok hata yaptığını, şimdi bunun bedelini ödediğini” kaydetti.

Joubert, soruları şöyle yanıtladı:

SORU: Vancouver’deki başarısızlığnızı nasıl açıklarsınız?

CEVAP: Son iki yılda çok hata yaptım. Her gün davranışlarımda değişiklik oldu. Bu da, buzda işlerin iyi gitmemesine yol açtı. Paten hayatımda almadığım darbeleri genel davranışımda aldım.

SORU: Ne çeşit hatalardı bunlar?

CEVAP: Herşeye hakim olmayı istemek. Benimle tartışmak mümkün değildi. Üç yıl önce Dünya şampiyonu olduktan sonra sinirli ve agresif hale geldim (…) Yakınlarımı dinlemiyordum. Kafamda ne varsa onu yapmak istiyordum. 25 yaşında hayatı tam olarak tanıyamıyorsunuz. Hiçbir şeyi bilemiyorsunuz.

SORU: Kısa program kabusundan sonra serbest program nasıl geçti?

CEVAP: Serbest programda tek bir şey istiyordum. Şu Oyunlar artık bitsin de başka şeye geçelim… Uzun program gerçekten çok uzun oldu. Şu iş bir an önce bitsin artık diyordum. Akılmda bir tek şey vardı. Bitsin artık diyordum. Zaman kaybediyormuşum hissine kapılmıştım.

SORU: Şimdi ne yapacaksınız?

CEVAP: Geleceği düşüneceğim. Çocukça davranışlarıma son vereceğim. Sadece buzda değil, günlük hayatımda da. Vancouver’den ayrılıyorum. Eve dönmek istiyorum. Eve dönmek iyi olacak. Sağlam temellerden yeniden başlayacağım. Yakınlarımla konuşacağım, bazı şeyleri yeniden yoluna koymak gerekiyor. Bir-iki gün ara vereceğim. Kafam müsait olmaması dışında daha fazla ara vermeyeceğim. Sonra yeniden başlayacağım. Fazla ara veremeyecek kadar pateni seviyorum.

SORU: Düşünce olarak, bu Olimpiyatlardan sonra zorlukla karşılaşmayacak mısınız?

CEVAP: Perşembe sabahı (18 Şubat), antrenmandan sonra ağladım. Böyle bir şey iki yıldır hiç olmamıştı. Gerçekten zor. Basında eleştirilerin çıkmasını bekliyordum. Daha o sabah gazetelerde hakkımda çok şey yazılmıştı. Her zaman hoşa gitmiyor bunlar. Doğru, bazı güçlükler olacak. Ama bunlarla yaşamak lâzım.

SORU: Torino’daki Dünya Şampiyonasına katılacak mısınız?

CEVAP: Dünya Şampiyonasına katılma düşüncesiyle ayrılıyorum buradan. Sonra, eğer hazır değilsem, iyi değilsem, benim Dünya Şampiyonasına gönderilmem söz konusu olmaz…

.

.

Tagged with: ,

Bir Cevap Yazın

