ARTİSTİK BUZ PATENİ

Evgeni Plushenko 2014’te Soçi’de şansını yeniden deneyecek

Posted in Haberler by ursuspolaris on 22 Şubat 2010

2010 Vancouver Kış Olimpiyatlarının gümüş madalyalı patencisi Evgeni Plushenko, kendi ülkesinde, Soçi kentinde düğzenlenecek 2014 Kış Olimpiyatlarında şansını yeniden deneyeceğini söyledi.

Kanada televizyonu CTV’ye konuşan Plushenko, “Yarışmaya devam etmek istiyorum.2014 Soçi Oyunlarına katılmak isterdim. Gerçekten deneyeceğim” dedi.

Plushenko, yeni puanlama sisteminin risk almayı cezalandırdığını söyledi ve “Mesela kısa programı ele alalım. Dörtlü toeloop-üçlü toeloop kombinasyonu yaptım. O (Evan Lysacek) sadece üçlü yaptı ve hakemler bana sadece (teknik puanlamada) üç puanlık bir avantaj sağladı. Bu tamamen… Tamamen… Neyse, ben anlayamıyorum” dedi.

.

.

Rus patenci, dörtlü atlayış yapmadan kaymanın Erkeklerde Artistik Buz Pateninden ziyade dans anlamına geldiği görüşünü tekrarladı ve Vancouver’deki kayışından memnun olduğunu ancak “sonucun kendisini hiç de menun etmediğini” söyledi.

Altın madalyayı kazanan Amerikalı Evan Lysacek, kısa ve serbest programında dörtlü atlayış yapmamıştı.

Plushenko, Lysacek hakkında, “Büyük bir patenci ama ama bir dörtlü bile yapmıyor. Dörtlü yapmamak nasıl olur?” diye konuştu.

Performansımdan memnunum ama sonuçtan değil” diyen Plushenko, “Spinler kötü değildi. Atlayışlar kötü değildi. Burada, Olimpiyatlaradaki performansın çok açık şekilde Avrupa Şampiyonasındakinden üstündü, daha çok koreografi, daha çok geçiş (elemanı) vardı” diye ekledi.

Plushenko, yarışmadan sonra Rusya Başbakanı Vladimir Putin’den kutlama mesajı almış, Putin, mesaında “gümüş madalyanın altın değerinde olduğunu” belirtmişti.

Katıldığı üç Olimpiyatta ikisi gümüş, biri altın toplam üç madalya kazanan Plushenko, Soçi Olimpiyatlarına atfen, “Evet, o tarihte 31 yaşında olacağım. Epey ileri bir yaş ama deneyeceğim” dedi.

.

Tagged with: , ,

Bir Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rissa said, on 05 Mart 2010 at 20:27

    Plushenko benim favorimdi ve çok da güzel bir performans sergilemişti. Ben onun birinci olacağına kesin gözüyle bakıyordum. Gümüş alması bence haksızlıktı. Çok üzüldüm.. Umarım Soçi’de altın alır 🙂


Bir Cevap Yazın

