ARTİSTİK BUZ PATENİ

Anabelle Langlois yarışmaları bıraktı

Posted in Haberler by ursuspolaris on 23 Mayıs 2010

2010 Dünya Şampiyonası kısa program

Kanada’yı iki kez Kış Olimpiyatlarında Çiftlerde temsil eden Anabelle Langlois, uzun bir spor hayatından sonra artık yarışmalara girmeme kararı aldı.

11 yaşında buz patenine başlayan Langlois, Temmuz ayında 29 yaşını bitirecek. Langlois,  yarışmalardan çekildikten sonra antrenörlük yapmayı ve üniversitede psikoloji eğitimine devam etmeyi planlıyor.

2002 Kış Olimpiyatlarında eski partneriyle Kış Olimpiyatlarına katılan Langlois, 2005’te yeni partneri Cody hay ile kaymaya başladı. İkilinin, beş yıl süren başarılı bir berberliği oldu. 2008 Kanada şampiyonu olan çift, aynı yıl Dünya Şampiyonasında sekizinci sırayı aldı. 2008-2009 sezonunda Langlois’nın ayağını kırılması nedeniyle yarışmalardan uzak kalan ikili, geçen sezona iyi bir başlangıç yaptı.

21 Temmuz 1981’de doğan Langlois, “Kanada’yı yıllarca yarışmalarda temsil etmekten, özellikle kendi ülkemizde düzenlenen 2010 Kış Olimpiyatlarında temsil etmekten onur duydum. Herkesin bizimle gurur duyması için elimizden geleni yaptık. Yıllar boyunca bizi destekleyen hayranlarımızı takdirle karşılıyoruz” dedi.

Langlois, şöyle devam etti: “Cody ile kaymaktan çok mutlu oldum. Birçoğu engeli birlikte aşmamız gerekti. Benim için çok iyi partnerdi. Spor hayatımızda inişler ve çıkışlar sırasında çok destek oldu. Şimdi, öğrendiklerimi birlikte çalışacağım genç patencilere aktarabilmeyi umuyorum”.

28 Haziran 1983’te doğan Cody hay ise, patene devam etmeyi ve 2014 Soçi Kış Olimpiyatlarına katılmayı planlıyor. Hay, “Anabelle’in aldığı kararı destekliyorum. Ben, patene devam etmek istiyorum. Bakalım gelecekte ne olacak?” diyor.

Hay, kendisine uygun bir partner bulmayı ve Kanada’yı yeniden uluslararası planda temsil etmeyi planlıyor. Langlois, Hay için, “Cody’nin bu spora verecek daha çok şeyi var. Ben de onun devam etme kararını destekliyorum ve en büyük taraftarı da ben olacağım” diyerek görüşlerini dile getirdi.

İkilinin uzun zamandır antrenörlüğünü yapan Lee Barkell da, ikisine en iyi dileklerini sundu ve “İkisinin de bu sporda yetişmesini ve gelişmesini izlemek benim için zevk oldu. Sadece sporcu olarak değil, insan olarak da çok iyiler. 2010’da Kanada’yı Olimpiyatlarda temsil etme hedeflerine ulaşmaları izlemek çok hoştu (…) Anabelle ve Cody ile guru duyuyorum” diye konuştu.

Anabelle Langlois, Cody Hay’den önce Patrice Archetto, Hay de, Daylan Hoffmann ile kaydı.

.

.

DERECELERİ:

2010 – Dünya Şampiyonası – 10
2010 – Kış Olimpiyatları- 9
2009 – Skate Canada – 4
2009 – Nebelhorn Trophy – 3
2008 – Dünya Şampiyonası – 8
2008 – Kanada Şampiyonası – 1
2007 – NHK Trophy – 5
2007 – Skate Canada – 5
2007 – Dünya Şampiyonası – 10
2007 – Dört Kıta Şampiyonası – 7
2007 – Kanada Şampiyonası – 3
2006 – Cup of Russia – Ç
2006 – Skate America – 4
2006 – Dört Kıta Şampiyonası – 6
2006 – Kanada Şampiyonası – 4
2005 – Skate Canada – 4
2005 – Karl Schafer Memorial – 2

.

Tagged with: , , ,

Bir Cevap Yazın

