ARTİSTİK BUZ PATENİ

Evgeni Plushenko yeniden pistlerde

Posted in Haberler by ursuspolaris on 04 Ocak 2012

Üç kez Dünya şampiyonu, altı kez Avrupa şampiyonu ve bir kez Olimpiyat şampiyonu olan Evgeni Plushenko’nun pistlere ikinci kez dönüşü, 2012 Rusya Şampiyonasında altın madalya ile taçlandı.

İlk kez iki yıl önce pistlere dönüş yapan Plushenko, ataklık, karizma ve güç bakımından pek farklı görünmese de, şaşırtıcı olan atlayışlarının bazılarında zayıf kalmasıydı.

29 yaşındaki patenci, Rusya Şampiyonasında serbest programında açılış atlayışı olan dörtlü toeloop’a ikinci atlayışı ekleyemedi ve atlayışa adım dizisinden girmediği için puan kaybetti.

Plushenko, bileşenler puanlarının da önceki yarışmalara göre düşük kalmasına rağmen, ortaya koyduğu performansla birinciliği hak etti.

.

.

Yarışmadan sonra kendisini eleştirmekten geri kalmayan Plushenko, “Her şeyden önce yeniden geri döndüğüm için mutlu olduğumu söylemeliyim. Programı tamamlayabildiğimi için de mutluyum. Bugün zevkle kaydım ama benim için çok zor olduğunu söylemeliyim. Uzun zamandır yarışmamıştım” dedi.

Yarışmadan sonra bütün patencilerin toplamından daha çok çiçek ve küçük hediye verilen Plushenko, “Bütün arkadaşlarıma teşekkür etmeliyim. Çoğunluğu buradaydı. Ayrıca beni sevmeyenlere de teşekkür borçluyum. Onlar da buradaydı. Onların bitmek-tükenmek eleştirileri olmadan, sadece hayranların övgüleriyle bir yere gelmek mümkün değil…” diye ekledi.

Plushenko, şöyle devam etti: “Doğal olarak, henüz tam olarak forma girmiş değilim. Ameliyat oldum, ayrıca iğne yapılmaya devam ediliyor. Dörtlü toeloop yapabildiğim ve üçlü axel’ı başardığım için sevinçliyim. Spinlerim iyiydi”.

“Her şeyin çok iyi gittiğini” söyleyen Plushenko, “Elbette daha çok çalışmam lâzım. Ama yeni yıl için tek bir dileğim var: Sağlıklı olmak. Patene devam etmeye, yarışmaya çok hevesliyim. Bir amacım, hayalim var ama buna ulaşmak için sağlığımın yerinde olması gerekiyor” diye konuştu.

“Uzun bir spor geçmişi olduğunu ve çok şampiyonluk kazandığını belirten” Plushenko, “Bu sezon alacağım bir mağlubiyet beni fazla üzmez. Asıl önemli yarışmalar beni bekliyor. Yakın bir zamanda ameliyat oldum. Burada kayabilmiş olmam bile, sonuç ne olursa olsun, kayış kalitem ne olursa olsun, benim için başlı başına zafer. Uzun bir aradan sonra Rusya Şampiyonasına girmem benim için büyük bir riskti” dedi.

Plushenko, “Benim yarışmak zordu, çok zordu. Zaman geçtikçe yarışmacı olarak bazı becerileriniz kaybediyorsunuz. Üstelik 29 yaşındayım. Artık her şey benim daha zor olacak. Ama inanıyorum ki, gelecekte beni bekleyen iyi günler var. Geleceğe çok olumlu bakıyorum” diyerek sözlerine son verdi.

Ülkesinde düzenlenecek 2014 Soçi Kış Olimpiyatlarında yarışmak istediğini daha önce açıklamış olan Plushenko, üç kez Dünya şampiyonu (2001, 2003, 2004), altı kez Avrupa şampiyonu (2000, 2001, 2003, 2005, 2006, 2010) ve bir kez Olimpiyat şampiyonu olmuştu (2006).

Rus patenci, 2010 Vancouver Kış Olimpiyatlarında da Amerikalı Evan Lysacek’in ardından ikinci olarak gümüş, 2002 Kış Olimpiyatlarında da Rus Alexei Yagudin’in ardından ikinci sırayı elde ederek gümüş madalya kazanmıştı.

.

Tagged with: ,

Bir Cevap Yazın

