ARTİSTİK BUZ PATENİ

Dört Kıta Şampiyonasının sürpriz patencisi Çinli Kexin Zhang

Posted in Haberler by ursuspolaris on 16 Şubat 2012

Kexin ZhangDereceleri

ABD’nin Colorado Springs kentinde 8 – 12 Şubat 2012 tarihleri arasında düzenlenen 2012 Dört Kıta Şampiyonasının sürpriz patencisi Çinli Kexin Zhang oldu.

16 yaşındaki patenci, ilk kez katıldığı bir ISU şampiyonası olan Dört Kıta’da beşinci olarak dikkatleri üzerinde topladı. Genç patenci, kendisinden kat kat fazla tecrübeye sahip, uluslararası yarışmalara alışkın rakipleri karşısında ezilmedi.

Zhang, “Junior dönemimde iyi bir spor hayatım olmadı. Ama daha sonra, gelişme gösterebilmek için daha çok çalışmaya başladım. İlk kez bir yarışmada böylesine iyiydim. Bunu da, yarışmanı kendisine borçlu olduğumu düşünüyorum. Bu yarışmada zihnen bir gelişim gösterdim. Artık gelecek yarışmalardan çekinmiyorum ”diyor.

Zhang, daha önce ki iki sezonda Junior Grand Prix yarışmalarına katıldı ve ortalama sonuçlar elde etti. Büyüklerde ise ilk kez uluslararası bir yarışmaya katılması, ev sahibi ülkenin patencisi olarak 2011 Cup of China yarışmasına davet edilmesiyle oldu. Zhang’ın şansı dönmeye başladı.

Cup of China’da Carolina Kostner, Mirai Nagasu ve Adelina Sotnikova’nın ardından dördüncü sırayı alan Zhang, “Bu yarışmada kendimi çok rahat hissetmiştim. Bu da, yarışmanın Çin’de yapılmasından kaynaklanıyordu. Kısa programda Lutz’da küçük bir hata yapmıştım. Serbest programda hatasız bir performans ortaya koyabilmek için daha atak bir kayış tarzını benimsemiştim. Bazı ufak-tefek hatalar yapmama rağmen o yarışmadaki performansımdan çok hoşnut kalmıştım” diyor.

Zhang, Ocak ayında düzenlenen Çin Ulusal Kış Oyunlarına katıldı ve gümüş madalya kazandı. O yarışmadaki başarısı, Dört Kıta Şampiyonasına katılmasını sağladı.

Utangaç bir yapıya sahip olan Zhang, çocuksu bir gülümseyişle, “Yarışmalara katılmak için başka yerlere gittiğimde oraların özelliklerini öğrenmeye çalışıyorum. Her bir seyahat imkânı benim için yeni bir deneyim oluyor” diye konuşuyor.

1995 Dünya şampiyonu Çinli Chen Lu’nun hocası olan Li Mingzhu, Zhang’ın antrenörlüğünü yapıyor. Zhang, antrenörünü çok seviyor ve “Antrenörüm ayrıntılara çok önem veriyor. Pateni bana çok iyi öğretiyor” diyor.

Zhang’la antrenörünün ilişkisi 2008 yılında ABD’nin Los Angeles kentinde başlıyor. Zhang, o dönemde, Çin takımının gençleştirilmesi sürecinde umut vaadeden üç genç patenci arasında bulunuyordu.

“İlk kez evimden ayrılmıştım. Yaklaşık bir yıl Los Angeles’ta kaldık. Bu, tam anlamıyla bir meydan okumaydı. Günlük hayatımda birçok değişiklik olmuştu. O dönemde çok şey öğrendim” diyor Zhang… Los Angeles’tayken 2012 Dört Kıta üçüncüsü Amerikalı Carolina Zhang ile çalışma imkânı buldu.

Zhang, o günler için, “Zamanımın büyük bölümü onunla birlikte antrenmanda geçiyordu. Onun ve diğer Amerikalı patenciler buzda epey vakit geçirdiklerini fark ettim. Onların nasıl iyi patenci olduğu hakkında fikir edinmiştim” diye konuşuyor.

Çin’e dönünce başkent Pekin’de çalışmaya başlayan Zhang, zaman 2001 Dört Kıta şampiyonu olan ve iki kez Olimpiyatlara katılan Chengjiang Li ile antrenman yapıyor. “Her zaman onunla çalışmıyorum ama bana atlayışlarla ilgili püf noktalarını öğretiyor. O benimle daha çok buz dışındaki antrenmanlarda ilgileniyor” diyor.

Zhang, Dört Kıta Şampiyonasında dördüncü olması sayesinde, Mart ayında Fransa’da Nice’te yapılacak 2012 Dünya Kupasında Çin’i temsil edecek tek kadın patenci olarak seçildi.

“İlk kez Dünya Şampiyonasına katılacağım. Colorado Springs’de yarışmak, kentin yüksek rakımı nedeniyle benim için aynı zamanda iyi bir hazırlık dönemi oldu. Nice’te daha iyisini yapabileceğimi düşünüyorum” diyor Zhang.

Zhang, Nice’teki yarışmada programlarına üçlü toeloop-üçlü toeloop kombinasyonunu eklemeyi düşünüyor.

Mücadeleci bir ruha sahip olan Zhang, “Spor hayatımı adım adım geliştirmek istiyorum. İlk olarak, antrenmanlarda yapabildiğim her şeyi yarışmalarda da yapabilmeyi istiyorum. Daha çok çalışacağım ve kendimi geliştirerek madalya kazanmaya başlayacağım” diyor.

Zhang, 17 Ekim 1995’te Çin’in Harbin kentinde doğdu.

.

Tagged with: ,

Bir Cevap Yazın

