ARTİSTİK BUZ PATENİ

Alena Leonova: Dünya Şampiyonasında ilk madalya…

Posted in Haberler by ursuspolaris on 06 Nisan 2012

Alena Leonova – 2012 Dünya Şampiyonası: kısaserbest

Nice’de yapılan Dünya Şampiyonasında gümüş madalya kazanan Rus patenci Alena Leonova, şampiyona öncesinde, dördüncü olduğu Moskova’daki 2011 Dünya Şampiyonasındakinden daha iyi bir derece elde etmek istediğini söylemişti.

Leonova, 2012 Dünya Şampiyonasında ikinci olarak bu amacına ulaşmayı başardı.

Leonova, “Adagio for Strings” ve “Requiem for a Dream” üzerine hazırlanan serbest programını enerjik bir biçimde sunmuş ancak hatalar eksik olmamıştı. Üçlü toeloop-üçlü toeloop kombinasyonu yapan Leonova, bunun dışında dört üçlü daha icra etmiş ancak üçlü Lutz’dan hatalı çıkışla puan kaybetmişti. Rus patenci, böylece kısa programda elde etiği birincilikte tutunamamış ve hatasız bir performans sergileyen İtalyan Carolina Kostner’e geçilmişti.

.

.

Leonova, “Esas hedefim, Moskova’dakinden daha iyi bir performans ortaya koymaktı. Moskova’daki dördüncülük benim için hayal kırıklığı olmuştu. 2011’de üçüncü olan Kostner’den çok az puan farkıyla dördüncü olmuştum. Buradaki, performansımdan çok memnunum. Serbest programdan sonra ağlamam, mutluluktandı” diyor.

Leonova’ya göre, başarısında antrenörü Morozov’un serbest program öncesinde söyledikleri önemli rol oynamış.

Leonova, “Serbest programdan önce antrenörüm bana en güzel ve en iyi patenci olduğumu ve her şeyi başarabileceğimi söyledi” dedi.

Leonova, serbest programın kayılacağı gün kafasını her türlü düşünceden arındırmış ve dikkatini toplamaya çalışmış. Bu arada, takım arkadaşı Sergei Voronov ve Fransız Florent Amodio’yu kayarken seyretmeyi ihmal etmemiş.

“Elbette” diyor Leonova gülümseyerek, “Kafamı boşaltmaya çalıştım ama bizim çocuklar rahat vermedi bana… Florent ve Sergei programlarını iyi sundu. Brian Joubert’i seyrettiğimde de artık buza çıkmak istediğimi fark ettim…” Leonova ekliyor: “Cuma günü yarışmanın daha yeni başladığını telkin ettim kendi kendime. Ayrıca antrenörümün yarışmanın yeniden başladığına ilişkin sözlerini aklımdan hiç çıkarmadım”.

.

.

Dünya şampiyonasının getirdiği baskı herkeste etkisini gösteriyor.

Leonova, “Serbest program öncesinde gergindim. Isınma iyi geçmemişti benim için. Basit bir ikili axel’ı bile yapamamıştım ısınmada. Müzik başladığında ise her şey değişti. O an ben sadece programıma odaklandım” diye anlatıyor ve devam ediyor: “Daha iyi bir performans gösterebileceğimi düşündüm. Özellikle de yaratıcılığın ön plana çıktığı serbest programda… Değişik atlayışlar yapabilir ve spin ile adım dizileri gösterebilirsiniz. Çok sıkı çalışmam gereken ilk şey, kendime güvenmem…”

Morozov da, öğrencisinin önemli bir başarı elde ettiğini, bunun da sezon boyu iyi çalışmasına borçlu olduğunu söylüyor.

Morozov, “Bu şampiyonaya iyi hazırlanmıştı. Bu sezon başarısız olduğu bir yarışma var. O da Avrupa Şampiyonası. Bu başarısızlık da, programının çok yüklü olmasından ileri geldi. Rusya Şampiyonasında yarışmamalıydı ana Alena buna katılmak istedi. Avrupa Şampiyonasından sonra yeni bir sistem ve taktik geliştirdik. Böylece, Nice’de her şey iyi gitti. Çok sıkı çalışan bir patenci. Daha iyi sonuçlar alacağına eminim” diyor.

.

Tagged with: ,

Bir Cevap Yazın

