ARTİSTİK BUZ PATENİ

Yuzuru Hanyu

Posted in Sahne Işıkları by ursuspolaris on 08 Nisan 2012

2012 Dünya Şampiyonası: kısaserbestgösteri –  

Yuzuru Hanyu… Japonya’da Erkeklerde gelecek vaadeden 17 yaşında bir patenci. 2012 Dünya Şampiyonasındaki dikkat çekici performansı henüz unutulmadı. Kısa programda yedinci olduktan sonra pek madalya şansı tanınmayan Hanyu, sergilediği performansıyla serbest programda ikinci oldu ve bir anda kendisini şeref kürsüsünde buldu. 2010 Dünya Gençler şampiyonu patenci, katıldığı ilk dünya Şampiyonasında bronz madalya alma başarısını gösterdi.

Serbest programında dörtlü toeloop ile sekiz üçlü atlayış yapan Hanyu, yarışma sonrasında, “Gergindim, bugün buza çıkmadan önce Dünya Şampiyonasında olmanın baskısını hissettim. Bu, benim ilk Dünya Şampiyonasına katılışım. Kısa programda yaptığım hata beni hayal kırıklığına uğratmıştı. Bugün çok daha iyi kaydığından ötürü mutluyum. İlk kez katıldığım Dünya Şampiyonasında madalya beklemiyordum. Dolayısıyla, çok şaşırdım” diyerek duygularını dile getirmişti.

Japonya’nın Sendai kentinde 7 Aralık 1994’te dünyaya gelen Hanyu, 2011’de Japonya’da meydana gelen depremde doğrudan etkilenen patencilerden biriydi. 11 Mart 2011’de meydana gelen deprem ve sonrasındaki tsunami felaketinde evleri ve civardaki buz pisti yıkılan Hanyu, bu deprem sayesinde ne kadar yardımsever bir insan olduğunu da gösterme fırsatı bulmuştu.

.

.

Hanyu, o günleri şöyle anlatıyor: “Deprem meydana geldiğinde ben Sendai’daki buz pistinde antrenman yapıyordum. Hiçbir şey yapamadım. O sırada yapabileceğim tek şey sağ kalabilmekti. Birden sarsıntılar durdu. Ayağımda patenlerle binadan koşarak çıktım. Paten çeliklerinin koruyucu kılıflarını takacak vaktim olmamıştı. Dolayısıyla çelikler hasar gördü. Çok korkmuştum…”

Ülkesinde yapılması planlanan ancak deprem nedeniyle Japonya’da düzenlenemeyen 2011 Dünya Şampiyonasına katılacak yedek patenci konumundaydı Hanyu. Tabii, her şey deprem sonrasında değişti. Deprem nedeniyle Japonya şampiyonası düzenleyemedi.

Hanyu deprem sonrasını da şöyle anlatıyor: “Depremzedeleri kurtarma merkezinde üç gün çalıştım. Depremden zara görenler için bir şeyler yapmalıydım. Yapabileceğim tek şey de paten kaymaktı…” Hanyu, bu sözleriyle, deprem sonrasında 9 Nisan 2011’de düzenlenen ve patencilerin kişisel eşyalarını bağışladıkları buz pateni gösterisi çerçevesindeki açık artırmaya göndermede bulunuyor. Buradan elde edilen yaklaşık 36.000 dolar tutarındaki yardım ve gösteri sonrasında sporcuların topladığı nakit paranın da eklenmesiyle depremzedeler için elde edilen miktar 150.000 dolara ulaştı.

Hanyu’nun Sendai’daki evi büyük zarar görmüştü ancak ailesi evde kalmaya devam etti. Buz pisti de hasarlı olduğu için Hanyu’nun antrenmanlara devam edebilmesi için Sendai’dan ayrılması gerekti.

Böylece Hanyu, kulüpteki diğer sporcular ve antrenörler, önce Hachinohe kentinde sonra da Yokohama’da antrenmanlara devam etti. Temmuz 2011’de salon açılınca yeniden Sendai’ya döndüler.

Genç patenci, 2011 Dört Kıta Şampiyonasında ikinci olarak bronz madalya kazanmıştı. Japonya’da düzenlenemeyen ve gecikmeyle Moskova’da yapılan 2011 Dünya Şampiyonasına yedek konumda olduğu için katılamayan Hanyu, gelecek sezon çalışmalarına başlama fırsatı bulmuştu böylece…

Mayıs 2011’de Buz pateni gösterilerinde kayan genç patenci için yeni sezon (2011-2012 sezonu) çok önemliydi.

Hanyu, Gençler seviyesinden Büyükler kategorisine yumuşak bir geçiş içindeydi. 2009’da ilk kez katıldığı Dünya Gençler Şampiyonasında 12. olmuştu ancak sonraki sezon Gençler kategorisine damgasını vurmayı bilmişti. 2009 ISU Gençler Grand Prix Japonyande şampiyon olan patenci, birkaç ay sonraki 2010 Dünya Gençler Şampiyonasında şeref kürsüsünün birinci basamağına çıkıyor ve altın madalya kazanıyordu.

Deprem sonrasında buz gösterilerinden sonra yeni sezon hazırlıklarına girişen Hanyu, 2011 Cup of China’da dördüncü, 2011 Rostelecom Cup’ta birinci olarak finali yarışmalarına katılmaya hak kazanıyor ve 2011 ISU Grand Prix finali yarışmasında dördüncü olmayı başarıyordu. Şubat 2011’de katıldığı 2011 Dört Kıta Şampiyonasında Takahiko Kozuka ve Jeremy Abbott gibi güçlü rakiplerini geçerek gümüş madalya kazanan Hanyu, böylece Büyükler kategorisinde ilk madalyasını elde ediyordu.

Hanyu, 2011 Dört Kıta’da elde ettiği madalyayla ilgili görüşlerini dile getirirken, “Dörtlü toeloop attığımı çok iyi hatırlıyorum” diyor ve devam ediyor: “Programın sonunda buzda diz çökmüş ve başımı ellerimin arasında almıştı. O anda, daha iyi olabileceğimi düşündüm. Ama yine de iyi bir performans ortaya koymuştum. Yani karmaşık duygular içindeydim…”

Hanyu, o yarışma sonrasında da hâlâ şaşkındı. Büyükler kategorisinde uluslararası bir yarışmada madalya kazanmayı beklemediği açıkça görünüyordu halinden…

.

.

2011 Dört Kıta şampiyonasından sonra Hanyu’nun kafasında artık Dünya Şampiyonasına gidecek Japon takımında yer almak hayali vardı. Ama bu hayal 2011’de gerçeğe dönüşmemişti.

Hanyu, o günleri şöyle anlatıyor: “Sonraki durak Japon millî takımına girmekti. O sezon (2011) Grand Prix’de yeterli sonucu elde edememiştim (dördüncü). Daha iyi çalışmalı ve daha iyi sonuçlar elde etmeliydim. Bu kolay olmayacaktı. Yapmam gereken, antrenmanlara sıkı biçimde devam etmek, yarışmalara katılmak ve kendime güvenimi kazanmaktı…”

Yuzuru Hanyu, dediği gibi yaptı ve çalışmaya devam etti. Sonucu da aldı. 2011’de dördüncü olduğu Japonya Şampiyonasında 2012’de üçüncü olarak 2012 Dünya Şampiyonasına katılan Japon takımına katılma hakkını elde etti.

Hanyu, Buz Pateninde n çok sevdiği şeyin, zorlukların üstesinden gelmek ve zor elementleri, yapmayı başarmak olduğunu söylüyor. “Ben de bir meydan okuma ruhu var”, diyor Hanyu ve devam ediyor: “Zor bir şeyin üstesinden geldiğim zaman bu bende çok hoş bir duygu yaratıyor…” Hanyu’nun en hoşnutsuz olduğu şey de, buz pistinde kendini tam olarak ifade edememekmiş…

Hanyu, Sendai’da günde ortalama iki saat antrenman yaparmış. Buz dışında çalışması olmazmış. Diyor ki: “Kısa zamanda çok iş yapmak zorundaydım. Aynı zaman da okul var. Bir de astım hastasıyım. Yani fizik olarak pek güçlü sayılmam…”

Hanyu, Takeshi Honda ve Shizuka Arakawa’nın mezun oldukları okulda okuduğun anlatıyor. Bu iki patenci de, Sendai’lıymış. Okulda matematik ve fen derslerini sevdiğini söyleyen Hanyu’nun gelecekle ilgili planları ise spor bilimleri ve psikoloji üzerine çalışmak…

.

.

Ablası Saya’nın izinden giderek dört yaşındayken Buz Patenine başlayan Hanyu, boş zamanlarında bilgisayar oyunları oynamayı sevdiğini söylüyor. Favori şarkıcısı Lady Gaga…

Programlarının müziklerini uzun zamandır antrenörlüğünü yapan Nanami Abe seçiyor. “Genellikle onun getirdiği her müziği kabul ederim. Müziği sevmesem bile onu kabul eder ve benimsemeye çalışırım” diyor gülümseyerek…

Hanyu, Johnny Weir’i kendine örnek aldığını ve kendisine saygı beslediğini anlatıyor. “Patenci olarak çok iyi, bu nedenle kendisine hayranlık duyuyorum. Kendisiyle mesajlaşma gibi yollarla iletişimim yok ama (Dört Kıta sırasında) bana twitter üzerinden kutlama mesajı atmış, bu da benim hoşuma gitmişti. Sonra kendisiyle Japonya’da karşılaştık. Benim serbest program giysimi o tasarladı” diyor.

Hanyu, kendisini “rekabetçi, açık ve pozitif” olarak nitelendiriyor ve “Hiçbir şeyden korkum yok. Bu, benim en güçlü yanım” diyor.

En zayıf yanı olarak da “bazen bir şeyleri yapmaktan çekinmek” olduğunu belirten Hanyu, “ateşi simgelediği için” en sevdiği rengin kırmızı olduğunu söylüyor.

.

.

Dereceleri:

2012 – Dünya Şampiyonası – 3
2012 – Japonya Şampiyonası – 3
2011 – Grand Prix Finali – 4
2011 – Rostelecom Cup – 1
2011 – Nebelhorn Trophy – 1
2011 – Dört Kıta Şampiyonası – 2
2011 – Japonya Şampiyonası – 4
2010 – Rostelecom Cup – 7
2010 – NHK Trophy – 4
2010 – Dünya Gençler Şampiyonası – 1
2010 – Japonya Şampiyonası – 6
2009 – Junior Grand Prix Finali – 1
2010 – Japonya Gençler Şampiyonası – 1
2009 – Junior Grand Prix (Hırvatistan) – 1
2009 – Junior Grand Prix (Polonya) – 1
2009 – Dünya Gençler Şampiyonası – 12
2009 – Japonya Şampiyonası – 8th
2008 – Junior Grand Prix (İtalya) – 5
2008 – Japonya Gençler Şampiyonası – 3

.

Tagged with: ,

Bir Cevap Yazın

