ARTİSTİK BUZ PATENİ

Brian Joubert: Artık madalya peşinde değilim…

Posted in Haberler by ursuspolaris on 10 Nisan 2012

Brian Joubert, 2002 Avrupa Şampiyonasında uluslararası sahnede görünmesinden bu yana hep önemli bir hayran kitlesine sahip oldu.

Katıldığı ilk Avrupa Şampiyonasında bronz madalya kazanma başarısını gösteren Joubert, bu sezon sakatlıklarla uğraştı ve inişli-çıkışlı bir sezona imza attı. 27 yaşındaki patenci, bu sezonu önemli uluslararası yarışmalarda madalya kazanamadan tamamladı.

Sırtındaki sakatlık nedeniyle 2011 ISU Grand Prix yarışmalarına katılamayan Fransız patenci, Shefield’deki 2012 Avrupa Şampiyonasında sekizinci oldu ve 10 yıldır Avrupa şampiyonalarında madalya kazanma başarısı sona erdi.

Joubert, bununla birlikte, Avrupa Şampiyonasındaki hayal kırıklığı yaratan sonuçtan sonra Nice’de yapılan 2012 Dünya Şampiyonasında dördüncü olarak yine madalyasız kaldı ancak yine de önemli bir sıçrama yapmayı başardı.

Joubert, uzunca bir aradan sonra kendine geldi denebilir. Emektar patenci, özellikle, zaman zaman kullandığı eski serbest programı “Matrix”i sergilerken, eskisi gibi güçlü ve canlı bir görünüm sergiledi. Kendisi de hoşnut kalmış olacak ki, Joubert, programının sonunda diz çökerek buzu öptü.

Joubert, “Benim açımdan, bu, benim en iyi Dünya Şampiyonalarımdan biri oldu. Genellikle Fransa’da yarışmak hoşuma gitmediği için performansım bana şaşırtıcı geldi. Nice’de seyircinin desteğini iyice hissettim. Bu, benim için gerçekten önemliydi. Olumlu duygularıma yeniden kavuşmaya ihtiyacım vardı. Bütün kalbimle, bu şampiyonada iyi kaymak istiyordum” diyor.

2007 Dünya şampiyonu Joubert, bronz madalya kazanan Japon Yuzuru Hanyu’nun 6.48 puan gerisinde kaldı. Seyirci ise Joubert’in şeref kürsünde olması gerektiğine inanıyordu. Bu nedenle, Joubert hayal kırıklığına uğramadığını anlatıyor.

“Önemli olan, hem kısada, hem de serbestte iyi kaymak ve kendimi yeniden bulmaktı. Birinci, üçüncü ya da 11. olabilirdim. Bu ikinci planda kalan bir şey. Kaç puan aldığımda önemli değil. Açıkça söylemek gerekirse, Fransa ve seyirciler açısında bronz madalya iyi olurdu ama bu şampiyonada benim amacım gerçekten bu değildi” diyor Joubert…

Joubert, 2011-2012 sezonunda beklenmedik bir durumla karşılaştı. Sırtındaki sakatlık onu ISU Grand Prix’ye katılmaktan alıkoydu. Tamamen iyileşmeden Fransa Şampiyonasına girdi ve altın madalya kazandı ancak 2012 Avrupa Şampiyonası iyi geçmedi onun için.

Üç kez Avrupa şampiyonu olan Joubert, “Shefield’deki Avrupa Şampiyonası zordu. İyi hazırlanmıştım ama sonuç felâketti” diyerek görüşlerini dile getiriyor.

Joubert ve antrenörü Véronique Guyon, o şampiyonada doğru yolda olmadıklarını fark etmiş… Joubert, “Antrenörümle epey bir tartıştım ve sonra her şeyi değiştirdik. Ama Dünya Şampiyonasında iyi kayabilmek için hazırlanma zamanı çok kısaydı.  Özellikle ikişer dörtlü atlayışın bulunduğu kısa ve uzun programla…” diyor ve ekliyor: “Véronique’le yeteri kadar çalışamadığımın farkındayım. Kendisiyle çok çalıştım ama istediğim tarzda değil… Programları, iyice benimseyebilmek için parça parça çalışmayı seviyorum. On bir iki haftada yaptığımız buydu. Parça parça kaymak programı iyice öğrenmeme yardımcı oluyor diye düşünüyorum. Dünya Şampiyonasında programlarımı parça parça kaydım. Bu daha az yorucu geliyor bana. İlk üç atlayışı yaptıktan sonra birinci bölümü yaptım dedim kendi kendime. Sonra ikinci parçaya geçtim ve bu böyle devam etti. Sonuç olarak, böylesi benim daha kolay oluyor…”

Joubert, yeniden “Matrix”i kullandığı için çok eleştiri aldı hata kendisiyle alay bile edildi. Ama kendisine göre onu yeniden kullanmasının bir sebebi var. Diyor ki: “Bu programın büyük başarılar getirecek bir program olmadığını biliyorum. Ama bu programla kayarken kendimi çok rahat hissediyorum…          

Gelecek sezon hem kısa hem de serbest programını yenileyeceğini belirten Joubert, “Çok iyi bir müzik seçmem lâzım. Tabii, iyi de çalışmam lâzım” diyor. Ayrıca, 2009-2010 sezonunda olduğu gibi, Buz Dansı’nda iki kez Dünya şampiyonu olan Albena Denkova ve Maxim Staviski’nin yine koreografları olmasını istiyor.

“Beraber çalıştığımız zaman her şey iyiydi. Bileşenler puanları iyi gelirdi. The Matrix gibi bir programla Patrick Chan karşısında 10 puanlık bir handikap içinde olursunuz. Bu da, teknik açıdan hata yapmamam gerektiği anlamına gelir”, diyor Joubert.

Fransız patenci, artık madalya peşinde olmadığını söylüyor. Bugüne kadar Avrupa Şampiyonalarında 10, Dünya Şampiyonalarında altı, ISU Grand Prix yarışmalarında 13 ve Fransa Şampiyonalarında dokuz madalya kazandı. Ayrıca şimdiye kadar serbest programda üç dörtlü atlayış yapan ilk ve tek Avrupalı patenci konumunda bulunuyor.

Joubert, devam ediyor: “Motivasyonum artık daha fazla madalya kazanmak değil, artistik açıdan daha iyi bir patenci olmak… Artistik yanı güçlü bir patenci olabileceğimi kendime kanıtlama peşindeyim. Teknik açıdan iyi olduğumu zaten gösterdim. Özellikle tekniğimin iyi olmasıyla tanınıyorum ama artistik açıdan da Dünyanın en iyi patencileri arasında olabilirim…”

Rusya’nın Soçi kentinde yapılacak 2014 Kış Olimpiyatları da, bu emektar patenci için ayrı bir motivasyon konusu oluyor. “Spor hayatımı Olimpiyat oyunlarında iyi bir performansla sona erdirmek istiyorum. Üç Olimpiyata katıldım. Hepsi de benim açımdan felâketle sonuçlandı. Bu, çok canımı sıkıyor. Belki 2014 yine benim için felâket olacak ama ben denemek istiyorum” diye konuşuyor.

Çoğu insanın kendisini artık dikkate almadığını bildiğini söyleyen Joubert, içini dökmeye devam ediyor: “Neden böyle olduğunu anlıyorum. Son iki yıldır istikrarlı bir görünüm içinde değilim. İyi performans gösteremedim. Bu durumda, insanların artık o bitti demesi doğal. Ama ben geri dönüş yapabileceğimi biliyorum. Çevremdeki insanlar da böyle bir şey yapabileceğimin farkında. Başkalarının dediklerine kulak asmıyorum…”

Joubert, spor hayatı dışında antrenörlük diploması almak için uğraşıyor. Hep antrenör olmak istediğini belirten Joubert, bir yıl içinde eğitimini tamamlamak istediğini anlatıyor.

.

.

Joubert için henüz sezon sona ermedi. Tokyo’da 19 Nisan’da başlayacak ISU WTT yarışmasına katılacak. Mayıs ve Haziran aylarında da yeni sezondaki kısa ve serbest programlarının hazırlıklarıyla meşgul olacak.

Kendisini ilgilendiren bir başka değişiklik de, antrenmanlarını yaptığı Poitiers’deki eski Buz Pateni pisti yıkılacak ve yeniden yapılacak. Yeni salonun 2013 sezonuna yetişmesi planlanıyor.

“Bu durumda, gelecek sezon Poitiers’deki salon olmayacak. Başka yerlerde çalışmam gerekecek. Başka yerler gitmenin ve eski alışkanlıklardan kurtulmanın benim için iyi olacağını düşünüyorum” diyor.

Joubert ayrıca,  bir süre yurt dışında, özellikle Rusya’da eski Olimpiyat şampiyonu Alexei Urmanov ile çalışmayı planlıyor.

Hayranlarına da teşekkür etmeyi ihmal etmeyen Joubert, “Onlardan çok destek mesajları aldım. Mesajları genellikle antrenmanlardan önce okuyorum. Böylece motive oluyorum. Daha çok çalışma isteği doğuyor bende. Onlar bana hep inandı. Bu Dünya Şampiyonasında onlar için de kaydım. Bu, beni mutlu etti…”

.

Tagged with: ,

Bir Cevap Yazın

