ARTİSTİK BUZ PATENİ

Kiira Korpi sakatlık sonrası yeniden pistlere dönmeye hazırlanıyor

Posted in Haberler by ursuspolaris on 26 Temmuz 2014

Finlandiyalı buz patenci Kiira Korpi, Olimpiyat sezonunda pistlerden uzak kalmasına neden olan Aşil tendonu ameliyatı sonrası düzelmeye çalışıyor. Avrupa Şampiyonalarında bir gümüş ve iki bronz Avrupa madalya kazanmış olan Korpi, Aşil tendonunda bir türlü geçmek bilmeyen sakatlık yüzünden geçen Nisan ayında ameliyat olmaya karar vermişti.

Korpi’yi FC Bayern Munich kulübünün doktoru ve Brezilya’da dördüncü kez Dünya Şampiyonu olan Alman milli futbol takımının tıbbi ekibinin mensubu olan Profesör Hans-Wilhelm-Müller-Wohlfahrt Korpi’nin tedavisini üstlenmiş durumda…

Müller-Wohlfahrt, spor sakatlıklarını tedavi konusunda dünyadaki en ünlü doktorlardan biri ve bugüne kadar Jürgen Klinsmann, Ronaldo, Steven Gerrard, Giorgio Chiellini ve Usain Bolt gibi birçok ünlü sporcunun tedavisini yapmıştı.

.

kii_ko

.

Aşil tendonu ameliyatı çok başarılı geçen Korpi, antrenörü Rafael Arutunian önderliğinde yeni sezona hazırlanmak için Haziran ayı sonunda ABD’ye döndü. Arutunian’ın diğer öğrencileri arasında iki kez ABD şampiyonu olan Ashley Wagner ve 2014 Gençler şampiyonu Nathan Chen de bulunuyor.

Amerikan buz pateni sitesi Icenetwork, ünlü Fin patenciyle iyileşme süreci, yeni programları ve boş zamanlarını nasıl geçirdiği hakkında bir röportaj yaptı.

Röportaj şöyle:

Icenetwork: Kendinizi nasıl hissediyorsunuz ve iyileşme süreci nasıl gidiyor?

Korpi: Sorunuz için teşekkür ederim. Uzun bir süreç oldu ama artık ayağım daha iyi. Nisan ayında Aşil tendonu ameliyatı oldum. Haziran sonunda antrenmanlara başladım. Baldır ve kuadriseps kaslarımı güçlendirmek için daha çok çalışmalıyım. Bacağım altı hafta boyunca alçı içinde hareketsiz kaldı ve tabii ki kaslarım çok zayıfladı.

Icenetwork: Dr. Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt tarafından tedavi edilmek nasıldı?

Korpi: Şubat ayından beri benimle ilgilenen Dr. Müller-Wohlfahrt’a ömrüm boyunca müteşekkir kalacağım. Müller-Wohlfahrt çok iyi bir doktor ve çok etkileyici bir kişi. İlk başta, ayağımı ameliyat etmeden tedavi etmeye çalıştı. Ama altı hafta sonra, tendonlarımda hala nekroz (ölü doku) vardı. Bu duranda, tek seçeneğimiz, ameliyat olmam ve nekrozu gidermekti. Ameliyatı, Müller-Wohlfahrt’ın çok güvendiği bir cerrah yaptı. Profesör Ulrich Stöckle, beni Tübingen’de Nisan ayında ameliyat etti ve ameliyat çok başarılı geçti. Münih’te geçirdiğim iyileşme süreci epey zor oldu ama orada yeni arkadaşlar edindim ve dünyanın dört bir yanından benimle benzer sorunlar yaşamakta olan birçok sporcuyla tanıştım. Bunları görmek ve paylaşmak benim için çok önemliydi.

Icenetwork: Ameliyat olmaya karar verene kadar neler yaşadınız? Bize biraz bu süreçten bahsedebilir misiniz?

Korpi: Eylül ayında sakatlandıktan sonra Finlandiya’daki doktorlar durumunu değerlendirdi ve bana geleneksel bir tedavi yolu tavsiye ettiler. Çünkü bu tedavinin, ameliyat olmaktan çok daha etkili ve daha hızlı cevap veren bir seçenek olduğunu düşünüyorlardı. Ancak her şey bekledikleri gibi olmadı ve ikinci bir görüş almak için Almanya’ya gittim. Almanya’da Dr. Müller-Wohlfahrt da, beni ameliyat etmeden önce tüm tedavi ve iyileştirme yöntemlerini denemek istedi çünkü ameliyat daha riskliydi. Ama bende çok fazla ölü doku vardı ve dokular kendi kendine iyileşmiyordu.

.

kiira_korpi

.

Icenetwork: Şimdiye kadar çok fazla yarışma deneyiminiz var ama bu sakatlığınız sebebiyle Olimpiyat sezonunu kaçırdınız. Nasıl bir durumdu bu?

Korpi: Tabii ki, Olimpiyatları televizyondan seyretmek hiç de hoş bir durum değildi ama psikolojik olarak ailem, arkadaşlarım ve antrenörüm Carlos (Avila de Borba), spor hayatımdaki bu zor dönemi atlatabilmem için bana çok yardımcı oldu. Ayrıca, Dr. Müller-Wohlfahrt ve cerrahım Stöckle bana çok destek oldular ve bunun için onlara müteşekkirim.

Icenetwork: Yarışmalar başladığında sakatlık sonrası Kiira Korpi’den neler beklemeliyiz?

Korpi: Geçen Aralık’tan bu yana Carlos Avila de Borba gibi harika bir antrenörle çalıştığım için çok mutluyum. Ameliyat olduktan sonra bile çok çalışmaya devam ettik ve elimizden geldiğince profesyonelce çalıştık. Altı hafta boyunca ayağım alçıdayken bile kondisyonumu koruyabilmem gerçekten çok büyük bir şey…

Yüzme havuzunda, bale salonunda ve egzersiz bisikletinde saatler geçirdim. Esnekliğimi, kas içi gücümü, dengemi, becerilerimi ve serbest beden hareketlerimi geliştirmek için çok çalıştık. İnsanların, kaymamdaki değişikliği fark edebileceğinden eminim. Sanki dans eder gibiyim.

Icenetwork: Peki ya yeni programlarla ilgili fikirleriniz?

Korpi: Jeffrey Buttle’ın geçen sezon için hazırladığı kısa programımla devam edeceğim. Bu programda, Beatles’ın “A Day In The Life” şarkısının Jeff Beck yorumunu kullanıyorum. Koreografi de çok gelişmiş ve güzel. Shae-Lynn Bourne ile Temmuz başında hazırladığım yeni bir uzun programım var. Bu programda, Sibelius’un “D minör keman Konçertosu” eşliğinde kayıyorum. İki program birbirinden çok farklı ama ikisini de seviyorum. Özellikle Sibelius’un müziğiyle kaymak… Bu benim hayalimdi ve artık kendimi buna hazır hissediyorum. Koreografi çok zor ve buz üstünde çok fazla dans becerisi gerektiriyor. Muhteşem doğası ve yaz mevsimi ama bir o kadar da soğuk ve karanlık bir kış mevsimi olan ülkem Finlandiya’ya karşı hissettiklerimi tasvir ediyor. Benim için çok duygusal ve kişisel bir müzik seçimi ve koreografi oldu.

Icenetwork: Geçen sezon izleyiciydiniz. Geçen sezon hakkındaki düşünceleriniz neler?

Korpi: Geçen sezon, zirveye yükselmekte olan çok yetenekli genç ve yeni nesil patenciler olduğunu gösterdi. Öte yandan, tecrübeli patencilerin de sürekli geliştiklerini ve gün geçtikçe buzun üstünde kaymaktan çok artistik bir performans sergileyip dans ettiklerini gördük.

Icenetwork: Hangi performansları ve kişileri daha çok beğendiniz? Ve neden?

Korpi: Bir ya da birkaç isim vermek çok zor çünkü geçen sezon birçok şahane performans vardı. Ama tüm gün boyunca kimin performansını izlemeyi tercih ederim diye sorarsanız, cevabın Tessa (Virtue) ve Scott (Moir) olurdu.

Icenetwork: Geçenlerde sizi Madrid Açık Tenis Turnuvası’nda gördüm. Tenis sizin ikinci favori sporunuz mu? Boş zamanlarınızda ne yaparsınız?

Korpi: Tüm spor dallarını takip etmeyi seviyorum ve tenis maçlarını izlemekten çok zevk alıyorum. Fin bir arkadaşım var. Adı Jarkko Nieminen ve Madrid Açık’a katılıyordu. Onu oynarken izleyebilmek çok keyifliydi. Boş zamanlarımda, okumayı, film seyretmeyi ve arkadaşlarımla ve ailemle vakit geçirmeyi seviyorum. Güzel yemekler yemekten ve ailem ve arkadaşlarımla akşam yemeğe çıkmaktan çok hoşlanıyorum.

.

kiira_korpi_09_coc_lp

.

Buz pistlerinin en güzel kızları arasında gösterilen Kiira Korpi, Finlandiya’nın Tampere kentinde 26 Eylül 1988’de doğdu.

Kiira Korpi’nin hokeyle özel bir yakınlığı var. Yaşadığı kentin takımı olan Tappara Tampere, Finlandiya’nın şampiyon takımları arasında bulunuyor. Şampiyon takımın antrenörü de, babası Rauno Korpi… Baba Korpi, aynı zamanda 1998 Kış Olimpiyatlarında Finlandiya kadın hokey takımını üçüncü yapmış ve ülkesine bronz madalya kazandırmıştı.

Beş yaşındayken buz patenine başlayan Korpi, “Hokeye başlamadığım için memnunum. Ablam buz pateni yapıyordu, ben de böylece buz patenine gitmeyi istedim” diyor.

Korpi, buz dışında arta kalan zamanlarında, her tür müziği dinlemekten hoşlanıyor ve Alicia Keys ile Whitney Houston’ı en çok sevdiği iki şarkıcı olarak listenin başına koyuyor ve gülerek ekliyor: “Finlandiya bu alanda iyi müzisyenlere sahip olsa da ben Heavy Metal dinlemiyorum…”

Okumayı, TV seyretmeyi ve sinemaya gitmeyi sevdiğini anlatan Finlandiyalı patenci, “Komedi filmlerini ve çizgi filmleri seviyorum. Boş bir günüm olursa, paten çevresi dışındaki arkadaşlarımı görüyorum ya da pijamalarım üzerimde bütün gün evde oturuyorum” diyor. Korpi, Harry Potter serisini de en sevdiği kitaplar listesinin başına koyuyor.

Tenis ve snowboard yapmayı da sevdiğini anlatan Korpi, ilk gençlik yıllarında jimnastik de yaptığını anlatıyor. Yaz başında liseyi bitirecek olan Korpi, “Bire sınavım var. Onu verirsem, lise bitiyor. Üniversitede iş idaresi okumak istiyorum. Özel bir hayalim yok. Ablam pazarlama okudu ve çok sevdi. Ben de onu izleyeceğim” diyerek geleceğe ilişkin planlarını dile getiriyor.

Korpi, yabancı dile çok aşina bir insan… Ana dili Finceden başka İsveççe, İngilizce ve Almancayı rahatlıkla konuşuyor. Bu da, kendisine iş hayatından önemli bir avantaj sağlayacak özellik olarak göze çarpıyor.

Sarışın güzel, bir model gibi çarpıcı bir görünüme sahip olsa da, bu alanda hiçbir isteği yok. Korpi, sadece, sponsorlarından biri olan Finlandiya’nın en büyük süt ürünleri işletmesi Valio’nun televizyon reklâmlarında görünmüştü. Korpi, bunun dışında modellik ya da buna benzer başka hiçbir iş yapmamış…

Kiira Korpi, Grand Prix yarışması kazanan (2010 Trophée Bompard) ve ISU Grand Prix Finaline katılmaya (2012) hak kazanan ilk Finlandiyalı patenci olmuştu.

Korpi, 2013’te antrenör değiştirdi ve ABD’ye gitti.

Dereceleri:

.

.

.

Tagged with: ,

Bir Cevap Yazın

