ARTİSTİK BUZ PATENİ

Rika Hongo: Fırsatlara müteşekkirim…

Posted in Haberler by ursuspolaris on 08 Aralık 2014

2014 Rostelecom Cup serbest program

Bir zamanlar bu pateninde önde gelen ülkelerden olan Japonya, Akiko Suzuki ve Mao Asada’nın yarışmaları bırakma kararının ardından Kadınlarda birden bire üst düzeyli patencilerden yoksun kaldı. Ancak Rika Hongo, 2104 Rostelecom Cup yarışmalarında Rusya’nın zincirleme zaferlerini kırarak altın madalya kazanmayı ve Japonya’ya umut vermeyi başardı.

18 yaşındaki patenci, yarışmadan sonra, “Altın madalya kanmış olmamı galiba hâlâ tam olarak kavrayamadığımı düşünüyorum. Şu anda öyle büyük bir heyecan içinde olduğumu söyleyemem. Sadece çok mutlu olcuğumun farkındayım” demişti.

.

rika_hongo

.

Genç patenci, sakatlık nedeniyle çekilmek zorunda kalan Amerikalı Gracie Gold’un yerine Barselona’da bu hafta yapılacak final yarışmalarına girecek.

2014 Japonya Genler şampiyonu olan Hongo, kısa programı ikinci bitirdikten sonra yedi üçlü atlayışın bulunduğu serbest programını etkileyici biçimde sunmuş,  bu da kendisine altın madalyayı getirmişti.

Hongo, beşinci olduğu 2014 Skate Canada yarışmasından sonra ilerleme gösterdiğini düşünüyor. Skate Canada’da 171.47 puan alan Japon patenci, Moskova’da 170.00 puan elde ederek kısa, sere4sbt ve toplamda en iyi puanlarını almıştı.

Hiroshi Nagakubo’nun öğrencisi olan Hongo, “Programlarımızda Skate Canada’dan sonra değişiklik yapmadık. Antrenörümle birlikte hatalarımı analiz ettik ve sonra bunları düzeltmek için çok sıkı çalıştım. Aynı hataları tekrarlamamak için elimden geleni yaptım. Bu da fark yarattı” dedi.

“Daha önce sadece Gençlerde yarıştığına” dikkat çeken, “Sezon öncesinde kayışım konusunda epey düşünmüştüm. Antrenörümle avantalarımın ve dezavantajlarımın en olduğunu ortaya koyduk. Büyüklerde kaymanın benim için önemli bir fırsat olacaktı. Şimdi ise televizyonda seyrettiğim patencilerle yarışıyorum. Önceleri bu bana gerginlik veriyordu ama aynı zamanda fırsatlara da şükran borçluyum” diye konuştu ve ekledi: “Japonya’nın bir sürü güçlü patencisi var. Ülkemizi temsil etmek ve Mao Asada ve Shizuka Arakawa gibi patencileri izlemek bizim için büyük onurdur. Onların seviyesine ulaşmak için çok ama çok sıkı çalışmak gerektiğini biliyorum…)

Hongo, Japonya’nın Kadınlarda yeni lider patenci olma konusunda ise “Açıkça söylemek gerekirse, böyle bir şeyi hiç düşünmedim. Şunu bilirim ben: Mao Asada ya da Akiko Suzuki gibi patencilere saygı duyuyorum ve Japonya Şampiyonasına hazırlanmak için çok çalışmam lâzım…”

Japonya’nın Sendai kentinde 6 Eylül 1996’da doğan Hongo, erken yaşlarda bu patenine başladı.

Hongo, “Annem buz pateni antrenörüdür. Beni buza çıkardığında kayıyordum ama sonradan hoşuma gittiğini anladım ve devam etmek istedim. İlk buza çıktığımda üç yaşındaymışım. Beş yaşında kaymak istediğim” diyor.

“Lise son sınıfta olduğunu” belirten Hongo, “Eğitim hayatıyla bu pateni arasında denge kırmak çok zor oluyor ama bütün öğretmenlerim bana destek çıkıyor. Buz pateninin benim için ne denli önemli olduğunu biliyorlar” diye konuşuyor.

DERECELERİ

.

.

.

.

.

Tagged with: ,

Bir Cevap Yazın

