ARTİSTİK BUZ PATENİ

Adian Pitkeyev: Rusya’nın yeni umudu…

Posted in Haberler by ursuspolaris on 20 Ocak 2015

2015 Rusya Şampiyonası: kısaserbest

Rus kadın buz patencileri hakkında söylenecek ve yazılacak çok şey var ama erkek patenciler, kadınlar kadar ilgi çekmiyor. Ama Rusya’da bir sürü genç ve yetenekli erkek patenci var ve Adian Pitkeyev de bunlardan sadece biri…

Adian Pitkeyev, 2014 ISU Grand Prix yarışmalarına katıldı ve bu yarışmaların ilki olan ve ABD’nin Chicago kentinde düzenlenen Skate America’yı altıncılıkla tamamladı. Pitkeyev, Grand Prix yarışmalarının beşincisi olan ve Fransa’nın Bordeaux kentinde düzenlenen Trophée Eric Bompard yarışmalarını da altıncı olarak bitirdi.

Aralık ayının sonunda Soçi’de düzenlenen 2015 Rusya Artistik Buz Pateni Şampiyonasında ise üçüncü olan ve bronz madalya kazanan 16 yaşındaki patenci, 26 Ocak – 1 Şubat tarihleri arasında İsveç’in başkenti Stockholm’de düzenlenecek 2015 Avrupa Şampiyonasına katılacak Rus milli takımına girmeye hak kazandı.

.

adian_pitkeev

.

Pitkeyev, kısa programda ilk defa dörtlü toeloop-üçlü toeloop kombinasyonunu başarıyla yapmasına ve serbest programda da dörtlü toeloop ve altı üçlü atlayış yapmasına rağmen, üçlü Axel atlayışını başaramadığı için ne yazık ki kendini hiç de mutlu hissetmiyordu…

Hırslı patenci Pitkeyev, “Çok yazık… Antrenmanda çok başarılıydım. Sonra ikinci lutz atlayışında kombinasyon yapamadım ve bir sürü puan kaybettim. Her zaman çok iyi kaymak isterim. Bu yüzden her şey yolunda gitmedi diye biraz üzüldüm ama yine de sıralamadan memnuniyet duydum” diyor.

2013 Dünya Gençler Şampiyonasında gümüş madalya kazanan Pitkeyev, sezonun ilk yarısını değerlendirirken kendini eleştirmekten de geri durmuyor ve şöyle devam ediyor: “Çok iyi olduğunu söyleyemem ama kötü olarak da nitelendiremem çünkü programlarıma dörtlü atlayışları eklemeyi başardım. Her yarışmada bu atlayışları denedim. Bu iyi bir şeydi. Diğer atlayışlardaki hatalarım tabii ki çok kötüydü ama programa dörtlü atlayışlar eklemeye başladığınızda bu gibi hataların kaçınılmaz olduğunu düşünüyorum. Hemen pürüzsüz kaymaya başlayamıyorsunuz. Nasıl açıklayacağımı bilmiyorum ama dörtlü atlayışlardan sonra programı tamamlamak gerçekten daha zor ve programın sonuna doğru da iyice zorlaşıyor…”

.

adian_pitkeyev

.

Pitkeyev, bu sezon Büyükler kategorisinde yarışmaya başladığında dörtlü atlayışları programına eklemeye koyuldu. Bu atlayışların tam zamanıydı. Ancak, Aralık (2014) ayına kadar atlayışları çok istikrarlı değildi. Belki komik gelecek ama Pitkeyev’e göre, dörtlü atlayışları, antrenörleri Eteri Tutberidze ve Sergei Dudakov başka öğrencileriyle ISU Grand Prix final yarışmalarına gittikleri sırada daha iyi hale geldi ve gelişti.

2014 ISU Junior Grand Prix final yarışmalarında gümüş madalya kazanan Pitkeyev, “Tekniğimi geliştirmem gerekiyordu. Aslında değiştirmedim, sadece birazcık düzelttim. Büyüdüğünüzde, kilo aldığınızda ya da bir şeyler değiştiğinde, tekniğinizi de değiştirmeniz gerekiyor çünkü etkenler farklılaşıyor” diyor.

2014 Rusya Gençler şampiyonu Pitkeyev, 2014 Soçi Kış Olimpiyatları takım yarışmasında altın madalya kazanan Julia Lipnitskaia ve 2014 Avrupa ikincisi Sergei Voronov gibi patencilerle birlikte Moskova’da bir paten okulunda antrenmanlarına devam ediyor.

Pitkeyev ekliyor: “Büyükler kategorisinde yarışan patenciler, genç patencilerden daha bilinçli antrenman yapıyor. Kayış stillerindeki farkı ve psikolojik açıdan ne denli hazır olduklarını gerçekten gözlemleyebiliyorsunuz. Açıklaması zor ama sadece kayış stillerinden ve programlarından değil aynı zamanda değişik antrenman şekillerinden de farklı olduklarını görebilirsiniz…”

Büyükler kategorisinde yarışmak Pitkeyev’i geliştirmiş. Rusya Artistik Buz Pateni Federasyonunun gelecek vaat eden genç erkek patenciler arasında saydığı Pitkeyev, “(büyükler kategorisine geçtikten sonra) kendine daha çok güvenerek kaymaya başladığını” ifade ediyor.

Rusya Şampiyonasına atıfta bulunan Pitkeyev sözlerini şöyle sürdürüyor: “Geçen seneki yarışmalarda serbest program için son ısınma grubunda piste çıktığımda orada olmamam gerektiğini düşündüm. Orası, benim için doğru yer değildi. Kaymak zordu ve antrenman çok yolunda gitmemişti çünkü oraya ait olmadığımı hissediyordum. Hâlbuki şimdi Rusya Şampiyonasına katıldım ve son ısınma grubunun tam olarak benim ait olduğum yer olduğunu düşündüm. Yarışmalarda ve antrenman sırasında kendime çok güven duydum…”

Pitkeyev’in bu kendine güveni sezon için hedeflerine de yansımış durumda… “Sezonun başında bir hedefi olmadığını” ifade eden Pitkeyev, “Ama Rusya Şampiyonasından iki hafta önce, Avrupa Şampiyonasına katılacak takıma girebileceğimi düşündüm. Eğer takıma girebilirsem bunun çok harika bir şey olacağını düşündüm. Olmazsa da olmazdı. Sorun yoktu” diyor.

Kısa programı Rahmaninof’un “Rhapsody on a Theme by Paganini” üzerine hazırlanan Pitkeyev, serbest programında ise Globus’un “Sarabande Suite” parçasını kullanıyor. Aslında, “Sarabande Suite” genç patencinin ilk tercihi değildi. Serbest programı aslında Muse’un “Exogenesis Symphony” adlı parçası üzerine hazırlanmıştı ancak sonbahar aylarında Rus patenci bu programdan vazgeçti.

Pitkeyev, “Bu parçayla kayamadım. Bu müzik benim için hala çok zordu” diyor.

Adian Pitkeyev artık, Stockholm’de düzenlenecek 2015 Avrupa Şampiyonasına hazırlanıyor. Büyükler kategorisinde bu düzeyde bir yarışmada ilk kez boy gösterecek olan genç patenci, kendisini fazla baskı altında hissetmemeye çalışıyor.

Pitkeyev, sözlerini şöyle tamamlıyor: “Hiç bir beklentim yok. Elimden geldiğince hatasız kaymak istiyorum. Benim için en önemli şey bu…”

.

adian_pitkeev_1

.

Moskova’da 16 Mayıs 1998’de dünyaya gelen Adian Pitkeyev, 2002 olimpiyat şampiyonu Rus patenci Alexei Yagudin’in bir videosunu seyrettikten sonra buz patenine başlamaya karar vermiş. Üç kere Dünya şampiyonu olan Kanadalı patenci Patrick Chan da, Pitkeyev’in hayranlık duyduğu patenciler arasında…

Eteri Tutberidze ve Sergei Dudakov’dan önce Olga Volobueva ile çalışan Pitkeyev’in koreografilerini de Eteri Tutberidze yapıyor.

Pitkeyev, 2015 Rusya Artistik Buz Pateni Şampiyonasında bronz madalya, 2014 Dünya Gençler Şampiyonasında ve 2014 ISU Junior Grand Prix finalinde gümüş madalya kazandı.

DERECELERİ
.
.
.
.
.

Tagged with: ,

Bir Cevap Yazın

