ARTİSTİK BUZ PATENİ

Japonya’dan yeni bir yıldız: Wakabe Higuchi

Posted in Haberler by ursuspolaris on 14 Nisan 2015

Japonya’nın genç buz patencilerinden Wakaba Higuchi, bu sezon uluslararası planda Gençler yarışmalarına katıldı ve Japonya’nın Kış Olimpiyatlarında gümüş madalya kazanan patencisi Mao Asada’nın 11 yıl önce pistlerde gösterdiği başarıyı tekrarladı.

14 yaşındaki Higuchi, enerji dolu ve sağlam atlayışlarıyla pistte şimşek gibiydi ve ne istediğini biliyordu. İlk kez katıldığı uluslararası yarışmalarda 2014 ISU Junior Grand Prix yarışmalarında altın ve gümüş madalya ve 2014 ISU Junior Grand Prix finalinde bronz madalya kazanarak büyük bir başarı elde etti.

Higuchi, bu başarısını, Estonya’nın başkenti Tallinn’de düzenlenen 2015 Dünya Gençler Şampiyonasında elde ettiği bronz madalya ile taçlandırdı.

Rus patenciler, 2011 yılından beri peş peşe beş sene boyunca Dünya Gençler Şampiyonasında altın madalya elde etmişti ama Higuchi, bu dalda Rus rakipleriyle rekabete hazır görünüyor.

2015 Japonya Şampiyonasında Büyüklerde bronz madalya elde eden Higuchi şöyle konuşuyor: “Katıldığım ilk uluslararası yarışma sezonu muhteşemdi. Hiç bir şekilde hata yapma şansınız olmadığını ve her zaman hatasız kaymanız gerektiğini öğrendim” .

Üç yaşındayken patene başlayan Higuchi, kısa bir süre içinde buzun üstünde adeta uçmaya, atlayışlar ve spinler (dönüşler) yapmaya başlamıştı.

.

wakabahi

.

Higuchi devam ediyor: “Annem, keyif için kaymayı seviyordu. Japonya’daki buz pistlerinde temel paten dersleri veriliyor. İlk üçlü atlayışımı, yani üçlü toeloop’u, başarılı bir şekilde yaptığımda dokuz yaşındaydım”.

Wakaba Higuchi’nin hafızasındaki en canlı hatıralarından biri de, 10 yaşındayken yerel bir yarışmada “Donkişot” müziği eşliğinde kaymasıymış…

Higuchi’nin boş zamanlarında paten kaymayı seven annesinin aksine, babası, 19 yaşındaki ağabeyi Daisuke ve 22 yaşındaki ablası Saki’nin buz pateniyle hiç mi hiç ilgisi yok…

Spora kendini tamamen adamış olan Wakaba Higuchi, günde dört-beş saat antrenman yapıyor. Hız ve atlayışlar, onu diğer rakiplerinden ayıran iki önemli unsur. Higuchi diyor ki: “Henüz küçük bir kızken bile antremanlarda kayış tekniklerinin ve ustalığımın farkındaydım. Belki bu yüzden bu kadar hızlıyım”.

Dünya Gençler Şampiyonasında üçlü lutz-üçlü toeloop ve üçlü lutz-ikili toeloop-ikili rittberger bağlantılı atlayışlarını başarılı bir şekilde yapan Higuchi, üçlü axel’ı da atabilmek için çok çalışıyor.

Higuchi, “Bir çeyrek dönüş daha fazla yapabilmem lazım. Üçlü axel atlayışını yapmak zor değil aslında. Ben bu atlayışı ilk defa bir sene önce denedim. Bence, şampiyon olabilmek ya da iyi bir sonuç elde etmeniz için üçlü axel’ı başarılı bir şekilde yapabilmek lâzım” diyor.

Kısa programda üçlü axel’ı şampiyonluğa ulaşmak amacıyla başarıyla atan 2015 Dünya şampiyonu Rus Elizaveta Tuktamisheva, Higuchi’nin tezinin ne kadar haklı olduğunu gösteriyor.

.

Wakahi

.

Tuktamisheva gibi, Japon patenci Higuchi de, bir gün dörtlü atlayış yapma ihtimalini de gözardı etmiyor ve ekliyor: “Bu sezon çok fazla yarışmaya katıldım. Bu nedenle, dörtlü atlayışlara çalışamadım”.

Güney Kore’nin Olimpiyat madalyalı patencisi Yu-Na Kim ve Japonya’nın Olimpiyat madalyalı patencisi Mao Asada’yı kendine örnek alan Wakaba Higuchi şöyle konuşuyor: “Mao Asada ile tanıştım ve üçlü Axel konusunda ondan yardım aldım. Yu-Na Kim ile henüz tanışmadım”.

Higuchi’nin buz pistinin dışındaki hayatına gelince… Genç Japon patenci, lise ikinci sınıfta ve en sevdiği ders sanat tarihi. Boş zamanlarında çizgi romanlar okumayı ve kendi kendine İngilizce çalışmayı seviyor. Gelecekte ise, antrenör olmak istiyor ve ekliyor: “Antrenör olmak istiyorum çünkü böylece başka patencilere bildiklerimi, özellikle de atlayışları öğretebilirim”.

Wakaba Higuchi kendini “neşeli” ve “her zaman gülen” bir kişi olarak niteliyor. Girişken ve arkadaş canlısı bir kişiliği olan Higuchi, aynı zamanda hırslı da… Higuchi, 2014 ISU Junior Grand Prix finallerinde kısa programda bir hata sonucunda beşinci sıraya gerilediğinde gözyaşlarına boğulmuş, ancak, uzun programda iyi bir performans sergileyip üçüncülüğe yükselmişti.

Genç patenci, gelecek sezon için hedefini şöyle açıklıyor: “Gelecek sene Dünya Gençler Şampiyonasına katılmak ve bu defa şampiyon olmak istiyorum”.

Tabii ki, Higuchi’nin nihaî amacı Kış Olimpiyatlarında altın madalya kazanmak. Bunun için de genç patencinin bir planı var: “Öncelikle Dünya Gençler şampiyonu olmak, sonra Dünya şampiyonu olmak ve en son da Olimpiyat şampiyonu olmak istiyorum. Adım adım ilerlemek istiyorum. Hedeflerimi gerçekleştirmek için teknik düzeyde gelişmem gerek”.

.

wahi

.

Uzun sözün kısası, Higuchi’yi gelecek sezon üçlü axel atlayışını yaparken görürseniz hiç şaşırmayın. Genç patenci, Dünya Gençler Şampiyonasından sonra boş durmadı ve gelecek sezona hazırlanmaya başladı.

Tokyo’da 2 Ocak 2001’de dünyaya gelen Wakaba Higuchi, üç yaşındayken buz patenine başladı.

Koji Okajima’nın çalıştırdığı Higuchi’nin programlarının koreografisini Noriko Sato ve Nanami Abe yapıyor.

.

.

.

.

.

Tagged with: ,

Bir Cevap Yazın

