ARTİSTİK BUZ PATENİ

Adian Pitkeyev Buz Pateninde kendine yer edinmeye çalışıyor

Posted in Haberler by ursuspolaris on 25 Temmuz 2015

Rusya, son yıllarda buz pateninde adını genç, yetenekli ve başarılı kadın patenciler ile duyuruyor ama ne yazık ki durum Erkekler açısında daha farklı görünüyor.

Dünya Şampiyonasında gümüş, Avrupa Şampiyonasında altın madalya kazanan Julia Lipnitskaia ile aynı buz pistinde çalışan Adian Pitkeyev, karşı karşıya olduğu sorunların farkında…

Pitkeyev, buz pateni camiasında kendine bir yer edinmek için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışıyor.

Rus patenci, geçen sezon ISU Grand Prix yarışmalarına ilk kez katıldı ve Skate America ile Trophée Eric Bompard’ı altıncı sırada tamamladı. Rusya Şampiyonasında bronz madalya elde eden Pitkeyev, ilk kez katıldığı Avrupa Şampiyonasında yedinci olurken Dünya Gençler Şampiyonasında beşinci olarak sezonu kapattı.

Sezonun kapanmasından sonra antrenörü Eteri Tutberidze ile ABD’nin Michigan eyaletinin Canton kentini ziyaret eden Rus patenci, yeni programlarının koreografisini Marina Zoueva gözetiminde çalıştı.

Icenetwork.com internet sitesi Pitkeyev ile ABD seyahati, geçen sezon hakkında izlenimleri, rakipleri hakkındaki düşünceleri ve gelecek sezon hedefleri üzerine konuştu.

.

adian_pitkeyev

.

Icenetwork: Amerika’dan yeni döndünüz. Ziyaretiniz sırasında Marina Zoueva ile yeni programlarınız üzerinde çalıştınız. Bu çalışma hakkındaki görüşleriniz nelerdir? Ve tabii ki Amerika seyahatiniz sizce nasıldı?

Pitkeyev: Bu ziyaretimde çok olumlu izlenimler edindim. Öncelikle oradaki buz pistinin yeri çok iyiydi. Otele, dükkânlara ve lokantalara çok yakındı. Pist de, çok iyi bir pistti. Ama bir şeyi özellikle belirtmeliyim. Buz pistinde harika bir ortam vardı. Marina ve ekibi bizi çok sıcak karşıladı.

Icenetwork: Antrenman ve programın hazırlanması Rusya ve Amerika’da hangi açılardan farklı?

Pitkeyev: İki ülke arasındaki en büyük fark, Amerika’da buz pisti için para ödememiz ama pisti kullanmanın tamamen bize bağlı olması. Mesela, Amerika’da buz pistini beş saatliğine kiralıyorduk ama bu beş saati nasıl kullanacağımız tamamen bize bağlıydı. Rusya’da yeni programın koreografisini hazırlarken ancak bir buçuk iki saat ayırabiliyordum. Amerika’da ise buz pistinde zaman zaman ara vererek tüm gün çalışabilirdim. Rusya’da bu şekilde çalışmamız imkânsız.

Icenetwork: Sezon kapandıktan sonra stilinizi geliştirdiniz mi? Bize biraz bundan bahsedebilir misiniz?

Pitkeyev: Kendimi değerlendirmek benim için çok zor. Bence bu değerlendirme seyircilere, hakemlere ve antrenörlere bırakılmalı. Bir aktiviteyi dışarıdan bakarak değerlendirmek daha iyi olabilir.

Icenetwork: Yeni sezona nasıl hazırlanıyorsunuz? Büyük yarışmalar başlamadan daha az önemli yarışmalara katılmayı düşünüyor musunuz?

Pitkeyev: Hazırlıklar iyi gidiyor. Başta dizimle ilgili bir sorun vardı ama şimdi her şey yolunda. Her zamanki gibi çok çalışıyorum. Antrenörlerimle birlikte elimden geldiğince çok yarışmaya katılıp performansımı geliştirmeye karar verdik. İnşallah bu karar bana faydalı olur ve iyi sonuçlar elde ederim.

Icenetwork: Geçen sezon büyükler kategorisine başarılı bir giriş yaptınız. Katıldığınız ilk Avrupa Şampiyonasını yedinci sırada tamamladınız. Bu sonuç sizin için ne ifade ediyor?

Pitkeyev: Dürüstçe söylemek gerekirse, bu sonuçtan memnun değilim. Rahatsızlığım nedeniyle (Rusya şampiyonasından sonra Pitkeyev grip ve sinüzite yakalandı) ilk defa katıldığım Avrupa Şampiyonasına iyi hazırlanamadım. En azından Rusya şampiyonasındaki performansım gibi bir performans sergileyebilseydim daha iyi bir sonuç elde edebileceğimden emindim. Ne olursa olsun, gelecek sezon daha iyi bir sonuç elde etmeyi umuyorum.

.

adian_pitkeev

.

Icenetwork: Estonya’nın başkenti Tallinn’de düzenlenen Dünya Gençler Şampiyonasında kısa programda çok iyi bir performans sergilediniz ama serbest program o kadar da başarılı değildi. Sizce performansınızda istikrarı nasıl sağlayabilirsiniz ve kayış stilinizi nasıl geliştirmeyi düşünüyorsunuz?

Pitkeyev: İstikrarlı kayıp kayamamam, atlayışları düzgün bir şekilde yapıp yapmamaya bağlı. Tallinn’de antrenmanlarda, öyle ya da böyle, her şey düzgün gitti. Serbest program öncesinde de her şeyi düzgün yaptım. Buna üçlü axel ve dörtlü atlayış da dâhil. Performansım sırasında ne olduğunu gerçekten bilmiyorum ama sanırım böyle sonuçlanmalıydı. Bu tarz başarısızlıkların sporcular için gerekli olduğunu düşünüyorum.

Icenetwork: Rusya Şampiyonasındaki rakipleriniz hakkında ne düşünüyorsunuz? Maxim Kovtun ve Sergei Voronov hakkında?

Pitkeyev: Maxim her sene kayış stilini biraz daha geliştiriyor. Çok güçlü performanslar sergiliyor ve özellikle onu buz pistinde seyrediyorsanız performanslarının ne kadar güçlü olduğunu daha iyi fark edebilirsiniz. Sergei de kendini geliştiriyor. Ne yazık ki, Şangay’daki Dünya Şampiyonası Sergei için çok başarılı geçmedi (Sergei Voronov Dünya Şampiyonasını 13. sırada tamamladı). Yine de, her gün ne kadar çok çalıştığını görüyorum ve bu beni de çok motive ediyor. Sergei ile birlikte çalıştığım için şanslıyım. Sergei, zor anlarda size çok destek olan gerçekten de çok iyi bir insan. Karşılıklı destek üzerine kurulu iyi ve dostça bir ilişkimiz var. Gelecek sezon ikimizin de elimizden gelenin en iyisini sergileyeceğimizi umuyorum.

Icenetwork: Antrenörünüz Eteri Tutberidze, sadece kendinize odaklı bir sporcu olduğunuzu söylüyor. Rakiplerinizin elde ettiği sonuçları ve hayranlarınızın duygularını göz ardı etmeyi nasıl başarıyorsunuz?

Pitkeyev: Başarmak zorundayım. Yine de, son zamanlarda rakiplerimin elde ettiği sonuçlara eskisinden daha çok dikkat ediyorum. Bazen, kendi performansımdan dakikalar önce bakıyorum bu sonuçlara. Önemli olan, o anda elimden gelenin en iyisini yapmak ve gerisini hakemlere bırakmak.

Icenetwork: Bize yeni programlarınızdan biraz bahsedebilir misiniz?

Pitkeyev: Şu anda bu konuda konuşmak istemiyorum. Bu programlardan pistte ilk performansımı sergilerken bahsetmek istiyorum. Sadece, hem kısa programımı hem de uzun programımı çok sevdiğimi söyleyebilirim.

.

adian_pitkeev_1

.

Icenetwork: Gelecek sezon ISU Grand Prix yarışmalarından Skate America ve Rostelecom Cup’a katılacaksınız. Bu yarışmalara katılmaktan memnum musunuz ve bu yarışmalar için hedefleriniz nedir?

Pitkeyev: Bu yarışmalara katılmaktan çok memnunum. ABD’ye çok alıştım ve çok seviyorum. Orada iyi bir performans sergilemeyi umuyorum. Sonrasına bakacağız. Ve sonunda kendi ülkemde uluslararası bir yarışmaya katılma şansı elde ettiğim için de çok mutluyum. Bunu çok hayal etmiştim. Tabii ki o yarışmada da iyi bir performans sergilemeyi umuyorum.

Icenetwork: Gelecek sezondan beklentileriniz nelerdir ve nasıl bir başarı elde etmek istiyorsunuz?

Pitkeyev: Kayış stilimi güçlendirmek istiyorum. Daha tutarlı, daha etkileyici, daha duygusal ve dokunaklı olmak istiyorum. Ve tabii ki seyircilerin beni sevmesini de istiyorum.

Moskova’da 16 Mayıs 1998’de dünyaya gelen Adian Pitkeyev, 2002 Kış Olimpiyatları şampiyonu Rus patenci Alexei Yagudin’in bir videosunu seyrettikten sonra buz patenine başlamış. Üç kere Dünya şampiyonu olan Kanadalı patenci Patrick Chan da, Pitkeyev’in hayranlık duyduğu patenciler arasında…

Eteri Tutberidze ve Sergei Dudakov’dan önce Olga Volobueva ile çalışan Pitkeyev’in koreografilerini de esasen Eteri Tutberidze yapıyor.

Pitkeyev, 2015 Rusya Artistik Buz Pateni Şampiyonasında bronz madalya, 2014 Dünya Gençler Şampiyonasında ve 2014 ISU Junior Grand Prix finalinde gümüş madalya kazandı.

2014 Rusya Gençler şampiyonu Pitkeyev, 2014 Soçi Kış Olimpiyatları takım yarışmasında altın madalya kazanan Julia Lipnitskaia ve 2014 Avrupa ikincisi Sergei Voronov gibi patencilerle birlikte Moskova’da bir paten okulunda antrenmanlarına devam ediyor.

DERECELERİ:

.

.

.

.

.

Bir Cevap Yazın

