ARTİSTİK BUZ PATENİ

Maria Sotskova: Yeni bir başlangıç…

Posted in Haberler by ursuspolaris on 01 Ağustos 2016

2016 Dünya Gençler Şampiyonası – serbest program

2016 Dünya Gençler şampiyonu Rus Mari Sotskova için 2016-2017 sezonu yeni başlangıçlara açık bir sezon olacak.

Yeni sezonda Büyüklerde yarışacak olan Sotskova, antrenör değişikliği de yaptı. Svetlana Panova’nın gözetimimde çalışan genç patenci, çalışma koşullarından memnun kalmadığı için yeni sezonda Elena Vodorezova gözetiminde ünlü CSKA Moskova kulübünde antrenmanlara başladı.

Sotskova, “Buzda 13-14 kişi olunca gerçekten zor bir durum çıkıyor ortaya. Antrenör değiştirme aniden alınmış bir karar değil, uzun zaman tartışılmış ve düşünülmüş bir konu… Ayrılmak zordu ama kendim için başka bir yol seçtim. Ben Panova’yı bırakmadım. Büyük bir çalıştırıcı o. Benim için yaptıklarından dolayı ona minnettarım. Antrenör nedeniyle değil, koşullar nedeniyle ayrıldım” diye açıklıyor durumu.

.

_mariasotskova

.

16 yaşındaki patenci, Vedorezova’yı Dünya Gençler Şampiyonasından sonra kendisinin arayıp buluğunu anlatırken, “Beni kabul edip etmeyeceği konusunda iki gergin gün geçirdim” diyor.

Sotskova, Adelina Sotnikova, Alexander Samarin ve diğerleriyle çalışmaya hemen uyum sağlamış.

Antrenör değişikliğinden sonra yeni ekip hemen Sotskova’ya iki yeni program hazırlamış. İkisinin de müziği Alfred Schnittke’ye ait. Kısa programın koreografisini Nikita Mikhailov, serbest programın koreografisi de eski buz dansçısı Peter Tchernyshev tarafından hazırlanmış.

İki programın konsepti de Vodorezova’ya ait. Başta kısa program için farklı bir müzik düşünülürken, aynı bestecinin iki farklı müziği kullanılarak iki programın birbiriyle bağıntılı olması fikri çıkmış ortaya…

Taze bir başlangıç yapmak, hayal kırıklığıyla sona eren sezondan sonra Sotskova için ihtiyaç haline gelmişti. 2015 ISU Grand Prix finali ve Gençlik Olimpiyatlarında ikinci olduktan sonra genç patenci Dünya Gençler Şampiyonasında altın madalyayı hedefliyordu ancak ayağındaki hafifi bir sakatlık istediği kaymasını engelliyor ve Rus patenci bu şampiyonada da ikinci oluyordu.

Sotskova’nın serbest programdaki tek hatası eksik tur olarak kabul edilen ikili axel’dı. Kısa ve serbest programda üçüncü olan Rus patenci, yaklaşık 4,5 puan farkla Japon Marin Honda’nın ardında kalarak gümüş madalyayla yetiniyordu.

.

mariasotskova_

.

Şampiyonanın düzeyi çok yüksek olduğu için her bir ayrıntının önemi büyüktü ve sonuçları da bu ayrıntılar belirledi. Ayrıca başkaca önemli noktalar vardı. Yarışmanın bir numaralı favorisi olarak gösterilen takım arkadaşı Polina Tsurskaya kısa program öncesinde, kısa programın birincisi Alisa Fedichkina da serbest program öncesinde çekilmek zorunda kalınca, Sotskova Kızlarda ülkesini temsil eden tak Rus patenci olarak kalmıştı. Bu durum, onun üzerinde ek bir gerginlik oluşturmuştu.

Sotskova, “Dünya Geçler Şampiyonası benim için hem fiziksel hem de psikolojik açıdan çetin bir yarışma oldu. Polina ve Alisa’nın yarışamayacağını öğrenince kendimi tedirgin hissettim” diyor.

Gelecek sezonda Rusya’nın Kızlarda yine üç sporcu ile yarışmasını sağlamak onun omuzlarına ağır bit yük olarak çökmüştü. Sotskova, yine de iki programı da iyi sundu. İkinci olmak onda hayal kırıklığı yaratsa da şimdi kendini daha da azimli hissediyor…

Rus patenci, yakın bir gelecekte programlarına üçlü axel ya da dörtlü salchow ekleme planları yapıyor. Hatta antrenmanlarda dörtlü salchow denemiş bile…

Sotskova, “Kötü sayılmazdı, hatta birkaç kere dörtlü salchow’yu yapmaya yaklaştım ama hep eksik tur oluyor. Ama çalışmaya devam edersem yapabileceğimi düşünüyorum. Ama Büyüklere geçeceğim için bu riski almaya değer mi, bilmiyorum” diye konuşuyor.

Sotskova sadece bir tek nedenle, Rusya’da genç patenciler arasındaki çetin rekabet nedeniyle Büyüklere geçme kararı almış.

.

mariasotskova

.

“Gençlerde çok güçlü patenciler var. Dürüst olmak gerekirse, benim de biraz çekindiğimi söylemem lâzım. Büyüklere geçme zamanı geldiğini düşündüm çünkü üç sezondur Gençlerde yarışıyorum. Ne kadar erken Büyüklerde başlarsanız o kadar çabuk tanınır hale geliyorsunuz, o denli çabuk önemli dereceler elde ediyorsunuz” diyor Sotskova, gelecekle ilgili olarak…

Kendisini “inatçı” olarak nitelendiren Sotskova, “Her istediğimi hep elde ettim. İstediğim bir şey olmazsa, onun olması için uğraşmaya devam ederim. Vazgeçmem…” diye ekliyor genç patenci.

Sotskova, yeni sezonda ilk kez ISU Grand Prix serisinden Trophée Bompard (Fransa) ve NHK Trophy’de (Japonya) yarışacak.

Maria Sostkova, 12 Nisan 2000’de Reutov kentinde doğdu.

DERECELERİ

.

.

.

.

.

Bir Cevap Yazın

