ARTİSTİK BUZ PATENİ

Carolina Kostner: Aradığım şey kendimi şaşırtmak…

Posted in Haberler by ursuspolaris on 02 Şubat 2017

2017 Avrupa Şampiyonası / Carolina Kostner: kısaserbest

Carolina Kostner, 2017 Avrupa Şampiyonasında parlak bir geri dönüş sürecine imza attı. Uluslararası planda ilk madalyasını kazandığı Ostrava’da düzenlenen Avrupa Şampiyonasında 14 yıl aradan sonra yine şeref kürsüsünde yer aldı. 14 yıl arayla aynı yerde yine bronz madalya…

Icenetwork.com internet sitesi Carolina Kostner ile yaptığı söyleşiyi yayınladı.

Icenetwork: 14 yıl önce uluslararası planda ilk madalyanı kazandığın Ostrava’da geri döndün…

Kostner: Evet… Ostrava’da o günleri çok iyi hatırlıyorum. O yıl (2003) Hem Gençlerde hem de Büyüklerde kayıyordum. Aralarında Miki Ando’nun da bulunduğu bir grup patenciydik ve birbirimize meydan okuyorduk. O günler bana yapmak istediklerimi, neyi hedeflemem gerektiğini gösterdi. Bu güzel yolculuğun devam ediyor olmasından gerçekten çok memnunum. Geçen yıl, yeniden yarışmalara girmeye karar verdim. Sebebini bilmiyorum. İstediğim her şeyi elde etmiş, kazanmıştım; hayallerimin sonuna yaklaşmıştım… Gerçekten madalyalar ya da sonuçlarla ilgilenmiyorum. Henüz öğrenmediklerimi öğrenmeye çok derin bir ilgi duyuyorum. Bu nedenle Alexei Mishin’e zaman zaman kendisiyle çalışıp çalışamayacağımı sordum. Geçen 27 yılda öğrenemediklerimi onun bana öğretebileceğini düşünüyordum! Şimdi olan da tam bu işte…

.

carolina_kostner_17_euros_sp

.

Icenetwork: Hâlâ ne öğrenmen gerektiğini düşünüyorsun?

Kostner: Mishin’den çok şey öğrendim. Özellikle atlayışlar ve teknik konusunda… Teknik açıdan bakarsak daha öğrenmem gereken çok şey var. Yarışma dünyasına özellikle teknik konusunda çok çalışmak için geri döndüm. Bunu yapmanın tam zamanı. Bunu şimdi yapabilirim. Beş ya da 10 yıl sonra yapmak mümkün olmaz. Bunun Ön yıl sonra farkına varıp bütün. Şansımı yitirdiği istemem görmek istemem. Hayatta yaptıklarınızdan daha ziyade yapamadıklarınızdan pişmanlık duyuyorsunuz!

 Icenetwork: Bu Avrupa şampiyonasına kendini nasıl hissettin?

Kostner: zor ama aynı zamandaki keyifliydi. Biraz korku çağdaşa daha ziyade keyifli hava baskın çıktı. Öylesine hevesliydim ki gerginlikten daha çok sevinç içindeydim. Heyecanımı bastırmaya uğraşma çabasında daha çok bu işin keyfini sürdüm. Bu da bana bu yeni yolculuğumda güven verdi.

Icenetwork: Kosa programında bugüne kadar hiç görmediğimiz bazı değişiklikler vardı. Keskin hareketler gibi… Bu nasıl oldu?

Kostner: Kısa programın müziğinin (“God of Thunder” ve “Bonzo’s Montreux”) düzenli bir ritmi yok, ritim kayıpları ve birden ritim koyma var. Bu da bana yeni bir heyecan verdi. Yarışmalara dönmek bana risk alma cesareti verdi. Birkaç seçenek vardı, ben epey bir risk almayı tercih ettim. Bu da hareketlerde daha bir modern olma biçimini bulmamızı gerektirdi. Başta zordu çünkü benim alışılmış hareketlerim değildi.

Lori Nichol (Kostner’in koreografı) yıldan yıla beni daha da zorlamıştı. Ona gerekten minnettarım. Bir artist gibi olgunlaşma gösterdim. Bir şeye inanarak başlarsanız, ruhunuza da hitap ederse o zaman kaygılanmaya hiç gerek yok. Her neyse onu kolayca yapabiliyorsunuz. Müzikle koreografiyi uyumlu hale getirdik. Kayış kurallarını gerektirdiği bazı derişiklikleri yaptık. Bu program beni enerjik yaptı. Programı çalıştıkça Programın canlılığını seyirciye daha kolay iletmeye başladım.

Icenetwork: Serbest programın Antonio Vivaldi’nin bir ilahisi… Neden böyle bir seçin yaptınız?

Kostner: Müziğin derinliklerime indiniz mi serbest programın kısadan daha zor olduğunu görüyorsunuz. Kısa programın dorudan biri ifade gücü var. Serbest programda bu atmosferi sonuna kadar muhafaza etmeniz lâzım. Aynı zamanda müzik belli belirsiz şekilde az az artıyor. Bu da tem beni aradığım şeydi. İlham veren, kısa programın müziğinden tamamen farklı ve benim İtalyan kökenimi vurgulayan bir şey… Vivaldi İtalyan bir besteci, bu da bana çok uydu. Çok yıllar önce bestelemiş olsa da müziği akıl almaz derecede modern…

Icenetwork: Böylesine dini motifler içeren bir parçayla kaymak için çok serinkanlı olmak mı gerekti?

Kostner (gülümsüyor): Evet… kayarken çok sakin olmak gerekir. Buz pateninde, patlama gücü ve performans boyunca hız gerektiren elementleri yapmak zordur. Öte yandan, siz ne kadar sakinseniz kendi gücünüz o derece ifade edebilirsiniz. Bunu da ancak bedeninizi ve aklınızı tanıdıkça başarabilirsiniz.

Çocukken atlayışları yapmayı ve hareketleri öğreniyorsunuz. Farkına fardım ki, bekli bir seviyeye yükselmek için sakin kalmaya da ihtiyacınız var. Ben bu ikisini de başardığımı düşünüyorum.

.

carolina_kostner

.

Icenetwork: Mishin’le çalışmak nasıl bir şey?

Kostner: Alexei ile çalışmak kolay değil ama heyecanımı tazeliyor. Ok profesyonel bir ilişki içindeyiz. Çok doğrudan konuşuyor. Düşündüğü neyse, bu sizin hoşunuza gitse de gitmese de tam olarak onu söylüyor. Bunu kabullenmeye, onun gösterdiği yönde değişiklik yapmaya ve çalışmaya hazır olmalısınız. Ben yolun yarısında böyle bir projeye dahil oldum. Hata yapmak da oyunun bir parçası tabii…

Söylediğim gibi, onunla çalışırken çok şey öğrendim. Antrenmanda değişikliği fark edebiliyorsunuz. Bazen, yorgun ya da gergin olduğum zaman bazı eski reflekslerin yeniden gün yüzüne çıktığını görebiliyorum. Ama yarışmadan yarışmaya daha az hata yapmaya başladım. Bu da benim amacım zaten…

Aradığım şey kendimi şaşırtmak, kendime sürpriz yapmak. Sürprizler, onu en az beklediğiniz anda geliyor. Kendiniz açık ve her gün, daha sonra günden güne küçük şeyler öğrenmeye hazır tutarsanız ne kadar ileri gittiğiniz fark ediyorsunuz. Bazen bir erlere gelmek ve heyecan aramak gerekebilir ve deneyimler tüm hayatınıza değer katar…

Carolina Kostner hakkındaki karar temyizde

Dereceleri

.

.

.

.

.

Tagged with: ,

Bir Cevap Yazın

