ARTİSTİK BUZ PATENİ

Gracie Gold antrenör değiştirdi

Posted in Haberler by ursuspolaris on 12 Şubat 2017

Amerikalı patenci Gracie Gold, antrenörü Frank Carroll’dan ayrıldıktan sonra Marina Zueva ve Oleg Epstein’ın yönetiminde antrenmanlarına devam edeceğini açıkladı.

Gold, “Oleg’i uzun zamandır tanıyorum; Marina Zueva da 2014 Kış Olimpiyatlarında serbest programımın koreografisini hazırlamıştı. Maia ve Alex Shibutani ve Patrick Chan ile birlikte çalışacak olmak bana heyecan veriyor. Shibutani kardeşler uzun zamandır arkadaşlarım… Her şeyin çok güzel olacağını düşünüyorum” dedi.

Gold, antrenörü Frank Carroll’dan 2017 ABD Şampiyonasından sonra ayrılma kararı almıştı.

Carroll da “Birisiyle çok zaman harcayıp bütün enerjinizi ona verdiğinizde bu çabalar bir sonuca ulaşmıyorsa değişiklik zamanı gelmiştir” dedi.

Gold, 2016-2017 sezonunda girdiği dört yarışmada da madalya kazanamamış ve ABD Şampiyonasında altıncı olarak son beş senede ilk kez ikincilikten düşük bir derece etmişti.

Zoueva ve Epstein, Shibutani kardeşler ce Patrick Chan dışında ABD Şampiyonu Nathan Chen’i de yarı zamanlı olarak çalıştırıyor.

Gracie Gold, antrenör değişikliğinin “Nerede mutlu olabilirim?” sorusunu sorması üzerine geldiğini ve cevabın kendisini Marina Zoueva ile Oleg Epstein’a götürdüğünü belirtiyor.

.

gracie_gold3

.

Gold, “Bunun böyle olacağını hissediyorum, benim yerim onların yanı. Orada iyi bir hava var. Shibutani kardeşler ve Patrick Chan çok mutlu görünüyor” diyor.

Ayrılık kararı, 2017 ABD Şampiyonasında Gracie Gold’un altıncı olmasından sonra alınmıştı. Bu altıncılık, Gracie Gold’un son beş yılda ilk kez Dünya Şampiyonasına katılamamasına yol açmıştı. Gold, son dört sezondur Frank Carroll tarafından çalıştırılıyordu.

Gold, “ABD Şampiyonası biter bitmez durumumla ilgili olumsuzlukları nasıl giderebileceğimi araştırmaya başladım. Hayatım zaten yarı yarıya Michigan’da geçiyordu” diyor.

21 yaşındaki patenci, Michigan eyaletinin Canton şehrindeki hayatına tek başına başlıyor. Dört yıl önce Carroll ile çalışmak için Chicago’ya gittiğinde ona annesi ve ikiz kız kardeşi eşlik etmişti.

“Bazen çamaşırhaneye gitmek istemediğimde yanımda annem olmayacak çamaşırlarımı yıkamak için… Annemin ve kız kardeşim Carly’nin California’da kendi hayatları var. Artık benim de kendi hayatımı kurmam lâzım” diye konuşuyor Gracie Gold.

Zueva, yabancı bir değil; 2013 yılında birkaç ay süreyle Gold’u çalıştırmış ve 2014 yılında ilk kez ABD şampiyonu olduğunda serbest programının koreografisini hazırlamış ve onu 2014 Soçi Kış Olimpiyatlarında dördüncü yapmıştı.

.

gracie_gold1

.

Zueva da en önemli şeyin Gold’un kendisini mutlu hissetmesi olduğunu belirtiyor ve ekliyor: “Gracie’nin mutlu olduğunu görmek isterim. Böylece yarışmalar için farklı bir heyecan duyar. Bunun da mümkün olduğunu biliyorum. Herkes onun yeteneğinin farkında. Herkes başarılı olmak ister. Onun sadece kendisini yeniden göstermesi için kendisine güvenmeye ihtiyacı var…”.

Zueva, “Gold’u yeteneğinin sergileyebilecek duruma getirmek istiyorum. Henüz 21 yaşında… Yılar önce birlikte çalıştığımızda küçük bir kızdı şimdi ise genç bir hanım…” diyor.

Gold da Zueva ile ilgili olarak şöyle konuşuyor: “Michigan’a gittiğimde Zueva bana ‘Programlarının koreografisini yapmam gerekmiyor, bu sana ait’ dedi. Bu çok hoşuma gitti. Açıkça bana bunun kendi hayatım ve spor hayatım olduğunu belirtiyordu. Onun hep böyle yaratıcı fikirleri vardır. Gelecek sezon benim açımdan heyecanlı olacak”.

Yıllar öne Epstein ile de çalışmış olan Gold, “O bir teknik ustası ve beden mekaniğini iyi bilen biridir. Bedenin iyi kaymayı nasıl sağlayacağını iyi bilir. Teknik açıdan bunlar da beni yenileyebilir” diyor.

Zueva ve Gold, antrenör Alex Ouriashev’den de yararlanma konusunda hemfikir. Ouriashev, Los Angeles’a gelmeden önce Gold’un antrenörlüğünü yapmıştı.

Zueva, “Bütün antrenörler iş birliği içinde olacak. Gold’un Alex ile de çalışması yararlı olacak çünkü ona atlayışları öğretmişti; onu tarzına hiç yabancı değil” diyerek görüşlerini dile getiriyor.

17 Ağustos 1995’de ABD’nin Newton kentinden doğan Gold, yedi yaşındayken  buz patenine başladı. 2014 Soçi Kış Olimpiyatlarında bireysel düzeyde dördüncü olan Gold, takım yarışmalarında da üçüncü sırayı aldı. İkiz kardeşi Carly de, ulusal düzeyde yarışmacı bir patenci…

Gold, yarışma giysilerinin tasarımını annesiyle birlikte yapıyor.

DERECELERİ

.

.

.

.

.

.

Tagged with: ,

Bir Cevap Yazın

