ARTİSTİK BUZ PATENİ

2017 Dünya Şampiyonası

Posted in Yarışmalar by ursuspolaris on 27 Mart 2017

Sonuçlar için tıklayınız – Videolar / Erkekler: kısaserbest / Kadınlar: kısaserbest / Çiftler: kısaserbest / Buz Dansı: kısaserbest / Youtube

2017 Dünya Şampiyonası Finlandiya’nın başkenti Helsinki’de 29 Mart – 1 Nisan 2017 tarihleri arasında yapıldı. Kanada, üç madalya kazanarak en başarılı ülke oldu.

Erkeklerde, Japon Yuzuru Hanyu birinci (321,59), Japon Shoma Uno ikinci (319,31), Çinli Boyang Jin üçüncü (303,58) oldu.

Kadınlarda, Rus Evgenia Medvedeva birinci (233,41), Kanadalı Kaetlyn Osmond ikinci (218,13), Kanadalı Gabrielle Daleman üçüncü (213,52) sırayı elde etti.

Çiftlerde, Çinli Wenjing Sui/Cong Han birinci (232,06), Alman Aliona Savchenko/Bruno Massot ikinci (230,30), Rus Evgenia Tarasova/Vladimir Morozov üçüncü (219,03) sırayı aldı.

Buz Dansında, Kanadalı Tessa Virtue/Scott Moir altın (198,62), Fransız Gabriella Papadakis/Guillaume Cizeron gümüş (196,04), Amerikalı Maia Shibutani/Alex Shibutani bronz (185,18) madalya kazandı. Alisa Agafonova/Alper Uçar 17’nci sırayı aldı.

Dünya Şampiyonası, 1983 ve 1999’dan sonra üçüncü kez Helsinki’de düzenlendi. Şampiyonaya 36 ülkeden 193 patenci/çift/dansçı katıldı.

Helsinki’nın Rusya açısında biz özelliği var. 1999 Dünya Şampiyonasında Rusya dört kategoride de altın madalya kazanmıştı.

1999 Dünya Şampiyonası sonuçları şöyleydi:

Erkekler: Alexei Yagudin, Kadınlar: Maria Butyrskaya, Çiftler: Elena Berezhnaya/Anton Sikharulidze, Buz Dansı: Angelika Krylova/Oleg Ovsiannikov.

2017 Dünya Şampiyonasının sonuçları, 2018 Kış Olimpiyatlarına katılacak sporcularının çoğunluğunun belirlenmesinde önemli rol oynayacak.

Türkiye bu şampiyonada sadece Buz Dansında Alisa Agafonova/Alper Uçar tarafından temsil edildi.

ISU, 2017 Dünya Şampiyonasında toplam 686,750 dolar para ödülü dağıttı. Bu para, Erkeklerde ve Kadınlarda ilk 12, Çiftlerde ilk 8 ve Buz Dansında ilk 10 sırayı alan patenciler arasında paylaştırıldı.

ERKEKLER

Kısa programda beşinci, serbest programda birinci olan Japon Yuzuru Hanyu, sıralamada birinciliğe yükseldi ve altın madalya kazandı.

Kısa programda beşinci durumda bulunan Hanyu, “Hope and Legacy” üzerine hazırlanan serbest programında büyüleyici bir performans sergiledi. Japon patenci, dörtlü rittberger, dörtlü salchow, dörtlü salchow-ikili toeloop, dörtlü toeloop, üçlü axel-ikili toeloop, üçlü axel-birli rittberger-üçlü salchow ve iki üçlü atlayış daha yaptı. Hanyu’nun dönüş ve adım dizilerinin zolruk derecesi dört olarak değerlendirildi. Japon patenci, performansın sonunda ellerini havaya kaldırırken hayranları da buz pistine çiçek ve oyuncakla doldurdu. 2014 Kış Olimpiyatları şampiyonu patenci, 223,20 ile kendisine ait olan 219,48 puanlık serbest program rekorunu kırdı. Hanyu, 2014’ten sonra ikinci kez Dünya şampiyonu oldu.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 103,43 üzerinden 126,12 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 97,08 puan alan Hanyu, toplam 223,20 bölüm puanıyla serbest programda birinci oldu. Kısa (45,45 üzeninden 52,04 + 43,75 – 1 (geç başlama) = 98,39 puan) ve serbest program sonunda toplam 321,59 puan elde eden Hanyu, genel sıralamada birinciliğe yükseldi ve altın madalya kazandı.

Hanyu, “Kısa programdan sonra hayal kırıklığı yaşadım. Ama beni destekleyenlerin ve antrenörlerimin bana inancımın tam olduğunu biliyordum. Dolayısıyla, bu performansı sergileyebildim. Şu sırada yapabileceğim her şeyi yaptım, yani elimde ne var ne yoksa hepsini… Beş dörtlü atlayış yapmak istedim ama artık enerjim yetmedi. Üç puan farkla kendi Dünya rekorumu kırmak şahane bir şey. Daha yüksek puanlar da alabileceğimi sanıyorum. Bu sezon Dünya rekorunu kırmayı düşündüm. Bu da üzerimde biraz baskı oluşturdu” dedi.

.

.

Kısa ve serbest programda ikinci olan Japon Shoma Uno gümüş madalya kazandı.

Uno, Tango temalı serbest programında dörtlü rittberger, dörtlü flip iki dörtlü toeloop ve beş üçlü atlayış yaptı ancak üçlü lutz denemsinde sendeledi. 2017 Dört Kıta üçüncüsü patenci, 214,45 puanla en iyi serbest program puanını aldı ve ilk kez serbest programda 200 puan sınırını geçerek Dünya Şampiyonasında ilk kez madalya kazandı.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 104,74 üzerinden 120,03 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 94,42 puan alan Uno, toplam 214,45 bölüm puanıyla serbest programda ikinci oldu. Kısa (49,85 üzerinden 59,16 + 45,70 = 104,86 puan) ve serbest program sonunda toplam 319,31 puan alan Uno, genel sıralamada ikinci oldu ve gümüş madalya kazandı.

19 yaşındaki Uno, “Yuzuru’nun performansı mükemmeldi. Ben bazı hatalar yaptım. Dolayısıyla geride kaldım. Ama mutluyum. Geçen yıldan bu yana deneyimlerim beni bu Dünya Şampiyonasında buralara getirdi. Çabalarım sonuç verdi. Sezonu en iyi şekilde tamamladığım için mutluyum. Daha ne isteyebilirim ki?” dedi.

Kısa programda dördüncü, serbest programda üçüncü olan Çinli Boyang Jin, genel sıralamada üçüncülüğe yükseldi ve bronz madalya kazandı.

“La Strada” üzerine hazırlanan serbest programını sunan Jin, dörtlü lutz ve altı üçlü atlayış yaptı.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 103,70 üzerinden 118,94 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 86,00 puan alan Jin, toplam 204,94 bölüm puanıyla serbest programda üçüncü oldu. Kısa (50,73 üzerinden 57,65 + 40,99 = 98,64 puan) ve serbest program sonunda toplam 303,58 puan elde eden Jin, genel sıralamada üçüncülüğe yerleşti ve bronz madalya kazandı.

Jin, “Geçen yıl bronz madalya kazanmıştım, bu yıl da aynısı oldu. Burada performansın beni memnun etti. Madalya konusuna pek takılmadım. Dikkatimi iyi bir program sunmaya topladım ve bunu başardım. Madalya kazansam da kazanmasam da mutlu oldum” dedi.

2016 Dünya şampiyonu İspanyol Javier Fernandez, iki dörtlü atlayış ve iki üçlü axel yaptı ancak dörtlü salchow’da düştü iki atlayışı da ikili geçti ve bu nedenle ancak dördüncü (301,19) olabildi. Kanadalı Patrick Chan beşinci (295,16), Amerikalı Nathan Chen altıncı (290,72) oldu.

ERKEKLER SIRALAMASI

.

.

ERKEKLER KISA PROGRAM

Fernandez “Malaguena” üzenine hazırlanan kısa programında dörtlü toeloop-üçlü toeloop, dörtlü salchow ve üçlü axel yaptı. Zorluk derecesi, dört olana adım dizleri ve dönüşler yapan Fernandez, 109,05 ile en iyi kısa program puanını aldı.

Beş kez Avrupa şampiyonu olan Fernandez, “Yapmam gerekeni yaptım. Dönüşlerde küçük hatalar vardı amam yine de zorluk dereceleri dört oldu. Serbest programda da böyle devam etmeyi umuyorum. Tabii gelecek sezonda da… Arka arkaya üçüncü altın madalya alacağımı düşünüyorum ve bunun için mücadele ediyorum. Ama çok yetenekli patenciler var. Beni, geçmeyi ve unvanımı elimden almayı düşünüyorlardır” dedi.

.

.

“Fantasy for Violin and Orchestra” üzerine hazırlanan kısa programını sunan Uno, dörtlü flip, dörtlü toeloop-üçlü toeloop ve üçlü axel ile zorluk derecesi dört olarak belirlenen dönüş ve adım dizileri yaptı. Uno, 104,86 ile en iyi kısa program puanını elde etti.

Uno, “Bugün baştan sona kadar çok sakindim. En iyi puanımı aldığın için memnunum. Her geçen yarışmada skorumun gelişmesi beni mutlu ediyor. Geçen yıl, 2016 Dünya Şampiyonasında hayal kırıklığına uğramıştım ve ağlayarak bitirmiştim. Ama deneyim ve başarısızlık bana ders oldu. Serbest programı mutlulukla bitirmek istiyorum” dedi.

Chan, “Dear Prudence” ve “Black Bird” üzerine hazırlanan kısa programında dörtlü toeloop-üçlü toeloop, üçlü axel ve üçlü lutz ile adım dizileri yaptı. Kanadalı patenci, 102,13 ile 100 puan sınırını geçen patenciler arasında girdi ve en iyi kısa program puanını elde etti.

2014 Kış Olimpiyatları ikincisi Chan, “Bazı hayal kırıklıkları bana büyük deneyim kazandırdı, İlk kez uluslararası bir yarışmada 100 puan sınırını geçtim. Dünya Şampiyonalarında üç altın madalyam var. Dolayısıyla, bu benim için başarının ötesinde bir şey… Ciddi söylüyorum, üçüncü sıradayım ama birinciymişim gibi geliyor bana çünkü 100 puan üzerinde bir skorla en iyi kısa program puanımı elde ettim” dedi.

ERKEKLER KISA PROGRAM SIRALAMASI

.

2017_w_mensp

.

KADINLAR

Kısa ve serbest programda birinci olan Rus Evgenia Medvedeva altın madalya kazandı.

İki kez Avrupa şampiyonu olan Medvedeva, “Extremly Loud and Incredibly Close” üzerine hazırlanan serbest programında aralarında üçlü flip-üçlü toeloop ve üçlü salchow-üçlü toeloop kombinasyonlarının da bulunduğu yedi üçlü atlayış yaptı. 17 yaşındaki patenci, sadece kusursuz tekniğiyle değil buzdaki rahatlığı ve ifade güzüyle de etkileyiciydi. Programın sonunda birkaç saniye sessiz kalan Medvedeva’nın yüzünde daha sonra gülücükler belirdi.

154,40 ile serbest programda yeni bir rekora imza atan Rus patenci, Aralık ayında ISU GP finalinde elde ettiği kendisine ait rekoru yeniledi. Medvedeva, toplam 233,41 puan elde ederek toplamda da yeni bir Dünya rekorunun sahibi oldu ve arka arkaya ikinci kez dünya şampiyonluğunu elde etti.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 62,33 üzerinden 78,27 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 76,13 puan alan Medvedeva, toplam 154,40 bölüm puanıyla serbest programda birinci oldu. Kısa (33,10 üzerinden 42,10 + 36,91 = 79,01 puan) ve serbest program sonunda toplam 233,41 puan elde eden Medvedeva, genel sıralamada birinciliği aldı ve altın madalya kazandı.

Medvedeva, “Altı dakikalık ısınma sırasında kendimi biraz gergin hissettim. Kaymadan önce kendi kendime sakin olmayı telkin ettim. Geçen yılki gibi sakindim. Temel amacım hatasız kaymaktı. Ama heyecanlıydım tabii…” dedi.

.

evhevia_medvedeva_17_w_lp

.

Kısa ve serbest programda ikinci olan Kanadalı Kaetlyn Osmond gümüş madalya kazandı.

Osmond, “La Boheme” üzerine hazırlanan serbest programına üçlü flip-üçlü toeloop bağlantılı atlayışıyla başladı ve ardından ikili axel-üçlü toeloop yaptı. Kanada şampiyonu patenci, üç üçlü atlayış daha yaptı ancak üçlü rittberger’i ikili geçerek hata yaptı. Osmond, 142,15 ile en iyi serbest program puanını elde etti ve bir ISU şampiyonasında ilk kez madalya kazandı.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 57,89 üzerinden 70,21 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 71,94 puan alan Osmond, toplam 142,15 bölüm puanıyla serbest programda ikinci oldu. Kısa (32,53 üzerinden 41,23 + 34,75 = 75,98 79,01 puan) ve serbest program sonunda toplam 218,13 puan alan Osmond, genel sıralamada ikinciliğe yerleşti ve gümüş madalya kazandı.

Osmond, “İnanılmaz… Böyle bir şeyi hayal bile edemezdim. Çok memnunum. Şeref kürsüsünde olmak ve Kanada bayrağının dalgalandığı görmek üstelik yanında bir başka Kanadalı patencinin olması… Buz pateni bireysel bir spor ama şeref kürsüsünde takım arkadaşını da görmek inanılmaz bir şey…” dedi.

Kısa ve serbest programda üçüncü olan Kanadalı Gabrielle Daleman bronz madalya kazandı.

Daleman, “Rhapsody in Blue” üzerine hazırlanan serbest programında yedi üçlü atlayış yaparken sadece üçlü salchow-ikili axel atlayış dizisi zayıf kaldı. 2017 Dört Kıta ikincisi patenci, 141,33 ile en iyi serbest program puanını aldı ve ilk kez Dünya Şampiyonasında madalya kazandı.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 59,78 üzerinden 71,73 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 69,60 puan alan Daleman, toplam 141,33 bölüm puanıyla serbest programda üçüncü oldu. Kısa (31,83 üzerinden 39,19 + 33,00 = 72,19 puan) ve serbest program sonunda toplam 213, 52 puan elde eden Daleman, genel sıralamada üçüncü oldu ve bronz madalya kazandı.

19 yaşındaki Daleman, “Her gün antrenmanlarda çalıştığımı yaptım. Sevgiyle ve yüreğimde hissederek kaydım ve kendimi zorladım. Bunun için çok çalıştım. Yıllardır Dünya Şampiyonasında madalya kazanmayı hayal ederdim. Nihayet oldu” dedi.

İki Kanadalı kadın patenci, ilk Dünya Şampiyonasında şeref kürsüsünde yer aldı.

Amerikalı Karen Chen dördüncü (199,29), Japon Mai Mihara beşinci (197,88) beş kez Avrupa şampiyonu İtalyan Carolina Kostner, iki sezon aradan sonra altıncı 196,83), 2016 Dünya ikincisi Amerikalı Ashley Wagner yedinci (193,54) oldu. 2016 Dünya üçüncüsü Rus Anna Pogorilaya da hatalı bir programdan sonra dördüncülükten 13’ncü sıraya indi.

KADINLAR SIRALAMASI

.

.

KADINLAR KISA PROGRAM

Evgenia Medvedeva, şampiyonluk yolunun ilk etabını kazanarak önemli bir moral üstünlük kazandı. “River Flows In You” üzerine hazırlanan kısa programını sunan Rus patenci, üçlü flip-üçlü toeloop, üçlü rittberger ve ikili axel yaptı.

Medvedeva, “Ne yapabileceğimi göstermem önemliydi benim için. Hatasız kayabilmek ve kayarken keyif almak… Geçen yıl doğrusu ne olduğunu pek anlamamıştım. İlk kez Dünya Şampiyonasına katılıyordum. Şimdi hiç gerginlik hissetmiyorum. İyi motive olmuş durumdayım. Seyircinin desteğini arkamda hissediyorum” dedi.

.

evgenia_medvedeva_17_worlds_sp1.jpg

.

Osmond, “Sous le ciel de Paris” ve “Milord” üzerine hazırlanan serbest programını sergiledi ve üçlü flip-üçlü toeloop, üçlü lutz ve ikili axel yaptı. Kanadalı patenci, 75,98 ile en iyi serbest program puanını elde etti.
Osmond, “İnanılmaz… Sezona Finlandiya’da başlamıştım. Sezonu burada bitirmek güzel olacak. Seyircinin tepkisi öylesine iyi oldu ki ben de programımı aha coşkulu sundum” dedi.

“Herodiade” üzerine hazırlanan programını sergileyen Daleman, üçlü toeloop-üçlü toeloop kombinasyonu, üçlü lutz ve ikili axel yaptı.

Daleman, “Kaymadan önce kendi halindeydim. Benden önce kayanları izlemedim. Antrenmanda olduğu gibi dikkatimi yapacaklarım üzerine toplamaya çalıştım. Dört Kıta Şampiyonası kendime olan güvenimi artırmıştı. Bu büyük yarışmada olmaktan çok mutluyum. Elimden gelenin en iyisini yapacağım. Her dakikanın zevkine varmak istiyorum” dedi.

KADINLAR KISA PROGRAM SIRALAMASI

.

.

ÇİFTLER

Kısa ve serbest programda birinci olan Çinli Wenjing Sui/Cong Han altın madalya kazandı.

İki yıl arka arkaya gümüş madalya kazandıktan sonra altın madalyaya ulaşan Sui/Han çifti, son takım olarak piste çıktı.

“Bridge Over Troubled Water” üzerine hazırlanan serbest programını sunan Çinli ekip, dörtlü burgu (twist), yan yana üçlü toeloop-ikili toeloop bağlantılı atlayışı yaptı. Sui, yan yana üçlü salchow’da düşerek puan kaybına yol açtı. 2017 Dört Kısa birinci ikili, daha sonra toparlandı ve hata yapmadan devam etti. Fırlatmalı üçlü salchow ve fırlatmalı üçlü flip atlayışlarını göz kamaştırıcı biçimde yapan ikilinin yaptığı altı elementin zorluk derecesi dört olarak değerlendirildi. Sui/Han çifti, 150,83 ile en iyi serbest program puanını elde etti.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 61,60 üzerinden 76,78 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 75,05 puan alan Sui/Han çifti, 1 ceza puanı (düşme) kesilmesinden sonra toplam 150,83 bölüm puanıyla serbest programda birinci oldu. Kısa (33,80 üzerinden 44,40 + 36,83 =n81,23 puan) ve serbest program sonunda toplam 232,06 puan elde eden Sui/Han ikilisi, genel sıralamada birinci oldu ve altın madalya kazandı.

Han, “Yarışma bitiminde çok heyecanlıydım ve kazandığımızı düşündüm. Alacağımız puanı bilemiyordum ama elimizden gelenin en iyisini yaptığımıza inanıyordum. İyi bir performans sergiledik, seyirci de ne anlatmak istediğimiz anladı” dedi. Sui da “Altın madalya hayallerimizi süslüyordu. Şeref kürsüsünde adın adım yükseldik. Antrenörlerimiz ve psikoterapistlerimiz bize çok yardımcı oldu ve hayalimizin gerçekleşmesini sağladı. Bir amacı paylaşmak bize güç verdi; bu da bizi birinciliğe taşıdı” diye ekledi.

.

.

Kısa ve serbest programda ikinci olan Alman Aliona Savchenko/Bruno Massot gümüş madalya kazandı.

Savchenko/Massot çifti, “Lighthouse” üzerine hazırlanan serbest programında üçlü burgu, güzel kaldırışlar, fırlatmalı üçlü axel yaptı ancak Savchenko çıkışta iki ayak üzerine inerek puan kaybına sebep oldu. Savchenko ayrıca, fırlatmalı üçlü salchow’nun çıkışında da hata yaptı ama ikilinin diğer elementleri çok iyiydi. Alman çifti, 150,46 ile en iyi serbest program puanını alırken geçen yıl bronz madalyadan sonra bu yıl da gümüş madalya elde etti.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 60,38 üzerinden 74,48 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 75,98 puan alan Savchenko/Massot ikilisi, toplam 150,46 bölüm puanıyla serbest programda ikinci oldu. Kısa (37,10 üzerinden 43,09 + 36,75 = 79,84 puan) ve serbest program sonunda toplam 230,30 puan alan Savchenko/Massot çifti, genel sıralamada ikinci oldu ve gümüş madalya kazandı.

Massot, “Her gün yeni bir şey öğreniyoruz. Zor oldu ama başardık. Burada olmak bizi mutlu etti, şimdi de daha fazlasını istiyoruz” dedi.

Kısa programda üçüncü, serbest programda dördüncü olan Rus Evgenia Tarasova/Vladimir Morozov, genel sıralamada üçüncülüğü elde etti ve bronz madalya kazandı.

“Music” üzerine hazırlanan serbest programını sergileyen Tarasova/Morozov çifti, dörtlü burgu, yan yana üçlü salchow ve yan yana üçlü toeloop-ikili toeloop-ikili toeloop ve fırlatmalı üçlü salchow ile fırlatmalı üçlü rittberger yaptı. Çiftin tek bir önemli hatası ise Lasso liftte oldu ve ikili ilk kez Dünya Şampiyonasında madalya kazandı.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 61,40 üzerinden 70,17 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 70,48 puan alan Tarasova/Morozov ikilisi, 1 puan (giysi hatası) kesilmesinden sonra toplam 139,66 bölüm puanıyla serbest programda dördüncü oldu. Kısa (34,30 üzerinden 43,51 + 35,86 = 79,37 puan) ve serbest program sonunda toplam 219,03 puan elde eden Tarasova/Morozov çifti, genel sıralamada üçüncülüğe yerleşti ve bronz kazandı.

Morozov, “Bugün iyi bir iş çıkardık. Memnunuz. İyi başladık ama sonra fazla heyecanlanmış olmalıyız ki bazı küçük hatalar yaptık. Bu, üçüncü kez Dünya Şampiyonasına katılışımız. Artık nasıl yarışmamız gerektiğini öğrendik” dedi.

Çinli Xiaoyu Yu/Hao Zhang dördüncü (211,51), Rus Ksenia Stolbova/Fedor Klimov beşinci (206,72) Kanadalı Liubov Ilyushechkina/Dylan Moscovitch altıncı (206,19) oldu. 2016 Dünya şampiyonu Kanadalı Meagan Duhamel/Eric Radford ise (206,06) ancak yedinci sırayı alabildi.

ÇİFTLER SIRALAMASI

.

.

ÇİFTLER KISA PROGRAM

Çiftler ısa program yarışması çekişmeli geçti ve birçok çift ya en iti kısa program puanını ya da bu sezon en iyi kısa program puanını elde etti.

Sui/Han ikilisi, “Blues for Klook” üzerine hazırlanan kısa programında iyi bir performans sergilerken çok güzel yan yana üçlü toeloop, fırlayalı üçlü flip ve üçlü burgu ile etkileyici adım dizileri yaptı. İki kez Dünya ikincisi olan Çim takımı, 81,23 ile en iyi kısa program puanını elde etti.

Han, “Elimizden gelenin en iyisini yaptık. Bunun için çok sıkı çalıştık. Bugün yüksek bit skor elde ettik. Kendimizi çok şanslı hissediyoruz. Bu skoru elde etmeyi hiç düşünmedik. Amacımız, en iyisini yapabilmekti” dedi. Sui da “Yarın da her şeyi iyi yapabilmeyi umuyoruz. Geçen yıl ameliyat olmuştum; zor zamanlar geçirmiştim…” diye ekledi.

.

ssui_han_18_words_sp1.jpg

.

Savchenko/Massot ikilisi, “That Man” üzerine hazırlanan kısa programında zorluk derecesi dört olarak belirlenen üçlü burgu yaparken bütün hakemler bu elemente + 3 ilave puan verdi. Bununla birlikte, Savchenko, ya yan üçlü salchow’da dengesini sağlayabilmek için elini buza değdirmek zorunda kaldı ve fırlatmalı üçlü axel’ın inicinde de sendeleyerek puan kaybına yol açtı. 2016 Avrupa ikincisi ikili, bu hatalardan sonra da zorluk dereceleri dört olarak değerlendirilen lift, adım dizileri, ölüm spirali ve yan ayna spinler yaptı. Alman çift, 79,84 ile en iti kısa program puanını elde etti.

Savchenko, “Çok da memnun değilim. Fırlatmalı ve iki solo atlayışta hata yaptım. Çeşitli sakatlıklara bağlı kesintili ve zor bir sezondan sonra mükemmel bir hazırlık dönemimiz olamadı. Erken antrenman ve geç yarışma saati nedeniyle kendimi yorgun hissettim” dedi.

Tarasova/Morozov çifti, “Glam” üzerine oluşturulan kısa programında üçlü burgu) twist), yan yana üçlü toeloop ev zorluk derecesi, dört olarak belirlenen dört element daha yaptı. Tarasova, fırlatmalı üçlü rittberger’de çift ayak üzerine inerek puan kaybına yıl açtı. Tarasova, sabah antrenmanı sırasında kötü bir şekilde düşmüş ve 10 dikiş atılması gerekmişti.

Tarasova, “Doktorlar benim kendimi iyi hissetmem için her şeyi yaptı. Bu sakatlıktan sonra yarışmadan çekilmeyi düşündük. Kendimi kayarken nasıl hissedebileceğimi bilemiyordum. Ama bize kayacak mısınız? Diye sorulduğunuzda tereddüt etmeden evet diye cevap verdim. Kayarken dizimdeki ağrıya takılmamaya çalıştım” dedi. Morozov da Tarasova’yı “kahraman” olarak nitelendirdi.

İki kez Dünya şampiyonluğu kazanan 2016 Dünya şampiyonu Kanadalı Meagan Duhamel/Eric Radford, üçlü toeloop ve fırlatmalı üçlü lutz’da yaptıkları hata nedeniyle kısa programda yedinci olurken 2014 Kış Olimpiyatları ikincisi Rus Ksenia Stolbova/Fedor Klimov da ancak 11’inci olabildi.

28 çiftin yarıştığı kısa program sonrasında ilk 16 sırayı alanlar serbest program katılma hakkını elde etti.

ÇİFTLER KISA PROGRAM SIRALAMASI

.

2017_w_çiftsp

.

BUZ DANSI

Kısa dansta birinci, serbest dansta ikinci olan Kanadalı Tessa Virtue/Scott Moir, genel sıralamada birinciliği elde etti ve altın madalya kazandı.

Virtue/Moir çifti, “Pilgrims On A Long Journey” ve “Latch” üzerine hazırlanan serbest dansına göz alıcı bir liftle başladı. Dokuz hakem de bu elementin icra ediliş şekline +3 ek puan verdi. Ardından hızlı twizzle dönüşleri yapan ikiliden Moir, dairesel adım dizileri sırasında sendeledi. 2010 Kış Olimpiyatları şampiyonu ikili çabuk toparlandı ve lift, spin ve çapraz adım dizileriyle dansına devam etti. Bu elementlerin zorluk derecesi dört olarak değerlendirebildi.

2014 Kış Olimpiyatları ikincisi Kanadalı ekip, serbest dansta ikinci olmasına rağmen Fransız rakiplerini 2,58 puan farkla geçerek üçüncü kez Dünya şampiyonluğuna ulaştı.

Virtue/Moir çifti, 198,62 ile toplamda en yüksek puanı elde ederek yeni bri rekora imza attı ve kendilerine ait rekoru yeniledi.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 42,80 üzerinden 58,08 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 58,11 puan alan Virtue/Moir çifti, toplam 116,19 bölüm puanıyla serbest dansta ikinci oldu. Kısa (33,30 üzerinden 43,74 + 38,69 = 82,43 puan) ve serbest dans sonunda toplam 198,62 puan alana Virtue/Moir ikilisi, genel sıralamada birinciliğe yerleşti ve altın madalya kazandı.

Virtue, “Dünya şampiyonu olarak adımız duymak 2017’nin en güzel şeyi… Geri dönmeye karar verdiğimizde neler yapabileceğimizden pek de emin değildik. Bütün çabalarımızın karşılığını almak gerçekten memnuniyet verici. İyi bir başlangıç yaptık ve bunun üzerine eklemek istiyoruz” dedi. Moir da “Bugün düne göre daha sakindim. Programımız gerçekten iyi bir programdı. Ufak- tefek hatalarımız da oldu bu arada…” diye ekledi.

.

.

Kısa dansta ikinci, serbest dansta birinci olan Fransız Gabriella Papadakis/Guillaume Cizeron, genel sıralamada ikinciliğe oturdu ve gümüş madalya kazandı.

Papadakis/Cizeron çifti, “Stillness”, “Oddudua” ve “Happiness Does Not Wait” üzerine hazırlanan serbest dansında güzel liftler, twizzle ve adım dizileri yaptı. Fransız ekibinin dansı seyircileri etkiledi ve lift, twizzle ve çapraz adım dizilerinin zolruk derecesi dört olarak belirlendi. Papadakis/Cizeron ikilisi, 119,15 ile geçen yıl Dünya Şampiyonasında elde ettiği 118,17 puanı geçerek serbest dansta rekor bir skora imza attı.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 42,80 üzerinden 60,79 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 58,36 puan alan Papadakis/Cizeron ikilisi, toplam 119,15 bölüm puanıyla serbest dansta birinci oldu. Kısa (29,30 üzerinden 38,53 + 38,36 = 76,89 puan) ve serbest dans sonunda toplam 196,04 puan elde eden Papadakis/Cizeron çifti, genel sıralamada ikinci oldu ve gümüş madalya kazandı.

Cizeron, “Spor hayatımızın en iyi serbest danslarından biri oldu. Dünya rekorundan dolayı çok gururluyuz. Bizim açımızdan bir zafer oldu bu” dedi. Papadakis de “Dün kısa bizi hayal kırıklığına uğrattı. Ama bugün kısa dansı geride bıraktık ve serbest dansı en iyi şekilde sunmayı hedefledik. Bugün iyi bir performans ortaya koyduk ve yeni bir deneyim kazandık” diye ekledi.

Kısa dansta beşinci, serbest dansta dördüncü olan Amerikalı Maia Shibutani/Alex Shibutani, genel sıralamada üçüncülüğe yükseldi ve bronz madalya kazandı.

Shibutani/Shibutani ikilisi, “Evolution” üzerine oluşturulan serbest dansında zorluk derecesi dört olan beş element icra etti. Kardeş takım, lift hatası nedeniyle bir puan kaybederken kısa danstaki beşincilikten bronz madalyaya ulaşmayı bildi.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 41,30 üzerinden 55,45 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 55,85 puan alam Shibutani kardeşler, 1 ceza puanı (lift hatası) kesilmesinden sonra toplam 110,30 bölüm puanıyla serbest dansta dördüncü oldu. Kısa (28,80 üzerinden 37,79 + 37,09 = 74,88 puan) ve serbest dans sonunda toplam 185,18 puan alan Shibutani kardeşler, genel sıralamada üçüncülüğe çıktı ve bronz madalya kazandı.

Maia Shibutani, “Çok gururluyuz. Bizim için iyi bir sezon oldu” dedi. Alex Shibutani de “Bu sezon bizim için bir dönüşüm dönemi oldu. Bu sonuç bizim açımızdan cesaret verici” diye ekledi.

Kanadalı Kaitlyn Weaver/Andrew Poje dördüncü (184,81), Rus Ekaterina Bobrova/Dmitri Soloviev beşinci (184,06), İtalyan Anna Cappellini/Luca Lanotte altıncı (183,73) oldu.

Kısa ve serbest dansta 17’nci olan Alisa Agafonova/Alper Uçar ikilisi, toplam 146,89 puanla genel sıralamada 17’nci sırayı aldı.

BUZ DANSI SIRALAMASI

.

.

KISA DANS

Virtue/Moir ikilisi, “Kiss”, “Five Women” ve “Purple Rain” üzerine hazırlanan kısa dansında canlı bir performans sergiledi ve icra ettiği beş elementin zorluk derecesi dört olarak değerlendirildi. Kanadalı çift, 82,43 puan alarak kısa dansta rekor kırdı. Önceki rekor da 80,50 puanla kendilerine aitti ve 2016 ISU GP finalinde kırılmıştı.

Virtue, “İyi bir performans oldu. Kısa dansta en iyi puanı alarak sezonu tamamlamak çok hoş. Dünya Şampiyonasına yeniden katılmak da çok güzeldi. Teknik açıdan kayışımızı bir üst seviyeye taşımaya çalıştık. Buna ihtiyacımız vardı çünkü yarışmanın düzeyi yüksekti. Artistik açıdan da bu düzeye uygun kaymamız gerekiyordu” dedi.

.

virtue_moir17_w_sd.jpg

.

Papadakis/Cizeron çifti, “Bittersweet” ve “Diga Diga Doo” üzerine hazırlanan kısa dansında zorluk derecesi dört olarak belirlenen kaldırışlar yaptı. Cizeron, Twizzle sırasında bir dönüşü yapamadı ve pateninin çeliğini tutarken parmağı kesildi.

Cizeron, “Twizzle’da patenin çeliğini tutmaya çalışırken parmağımı kestim. Böyle şeyler sık sık olur ama genellikle önemli kesikler değildir. Benim parmağıma iki dikiş yapıldı ama iyiyim” dedi. Cizeron, unvanlarını koruma konusunda baskı altında bulunup bulunmadıklarının sorulması üzerine “Yarışmaya yaklaşımımız kaybedecek bir şeyimiz olmadığıdır. En iyi şekilde kaymaya çalışıyoruz ve bu deneyimi diğer yarışmacılar ve seyircilerle paylaşmak istiyoruz” karşılığını verdi.

Hubbell/Donohue ikilisi, Blues ve Hip Hop parçalarından oluşan bir derleme üzerine hazırlanan kısa dansında zorluk derecesi dört olarak değerlendirilen twizzle, lift ve yan yana adım dizileri yaptı. 2014 Dört Kısa şampiyonu ekip, 76,53 ile en iyi kısa dans puanını elde etti.

Hubbell, “İstediğimiz gibi kaydık ve iyi bir performans ortaya koyduk. Sakindik. Artık yeni bir düşünce yapımız var. Kazanmak umuduyla buraya geldik. Her şeyin mümkün olabileceğini gösterdik ve bunu da kendimize kanıtladık” dedi.

Alisa/Alper ikilisi, teknik değerlendirmede 31,21 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 29,59 puan olmak üzere toplam 60,80 puan elde etti ve 17’nci olarak serbest progtamı kayma hakkını kazandı.

KISA DANS SIRALAMASI

.

.

.

.

.

.

.

3 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Menduh Seven said, on 27 Mart 2017 at 21:41

    Mao ASADA neden yok

    • ursuspolaris said, on 28 Mart 2017 at 00:23

      Yanılmıyorsam Mao Asada Japonya şampiyoanasında 12. oldu. Yani Dünya Şampiyonasına gidecek takıma giremedi.

  2. Menduh Seven said, on 01 Nisan 2017 at 11:32

    Kadınlar patenin teknik anlamda neden gelişmiyor? Son 10 yıldır hep aynı aynı jumplar yapılıyor. Erkeler ve çiftlere baktığımız da nerelere geldiğini görüyoruz. Hala Mao dışında 3 axel yapan yok. o da zaten istikrarsızlık abidesi…İşin kötü tarafı kimse risk almıyor


Bir Cevap Yazın

