ARTİSTİK BUZ PATENİ

Shoma Uno: Yuzuru Hanyu’yu geçebilmek için daha da ilerlemeliyim

Posted in Haberler by ursuspolaris on 04 Mayıs 2017

Shoma Uno, 2016-2017 sezonunda Japonya’da ilk kez şampiyonu olurken Dünya Şampiyonasında altın madalya çok yaklaşmıştı. Bu genç Japon patenci, başarılı olduğu sezonun ardından şimdi de 2018 Şubat ayında düzenlenecek Pyeongchang Kış Olimpiyatlarında üst sıralara oynayacak patenciler arasında gösteriliyor.

Ancak henüz onlu yaşlarını süren Uno, 2018 Kış Olimpiyatlarının, uzun sürmesini arzu ettiği spor hayatında sadece bir adım olacağını düşünüyor.

Uno, Büyükler kategorisindeki ikinci sezonunda beş altın madalya kazandı. Genç patenci, 2017 Dünya Şampiyonasında da yurttaşı 22 yaşındaki Yuzuru Hanyu’nun sadece 2,28 puan gerisinden kalarak altın madalyayı kaçırdı. 2014 Kış Olimpiyatlarının altın madalyalı patencisi Hanyu, 321,59 puan alırken Uno 319,31 puan elde etmişti.

.

.

Shoma Uno, “Ben böylesine bir gelişme kaydedeceğimi aklımdan bile geçiremezdim. Bit yıllık bir dönemde böyle bir başarı beklenecek bir şey değildi. Bu da bana kendime güven kazandırdı. Geçen sezona kadar Hanyu ile aramdaki düzey epey büyüktü. Onunla yanı grupta kaymak bana rahatsızlık verirdi. Hâlâ onun gerisindeyim ama yine de epey bir gelişme gösterdiğimi düşünüyorum” diyor.

Uno, şubat ayından Japonya’nın Sapporo kentinde düzenlenen Asya Kış Oyunlarında kazandığı altın madalyanın önemli bir dönüm noktası olduğuna dikkat çekiyor ve ekliyor: “Ne fizik olarak ne de düşünce planında tam olarak hazırlanabilmiştim… Dört Kıta Şampiyonasında üçüncü olduktan sonra doğruca bu oyunlara gittim. Fark ettim ki, rahat olursam, sakin olursam iyi sonuç alabiliyorum…”

19 yaşındaki patenci hakkında Güney Kore’deki Kış Olimpiyatları içim büyük umutlar besleniyorsa da Uno büyük resme bakmayı tercih ediyor ve “Tabii ki hedefimde olan bir yarışma ama benim açımdan her şey değil…Yarışmayı seviyorum, bana keyif veriyor. Dolayısıyla, spor hayatımın uzun süre devam etmesini istiyorum. Olimpiyatlar spor hayatımda önemli bir bölüm ancak bu süreci üzerimde büyük bir baskı oluşmadan geçirmeyi diliyorum” diyor.

Uno, bununla birlikte, yaklaşık dokuz ay sonra düzenlenecek Kış Olimpiyatlarında altın madalya şansının olduğunun da farkında görünüyor ve bunu şöyle açıklıyor: “Dünya Şampiyonasında benim teknik elementlerim hem kısa hem de serbest programda onunkilerden (Hanyu) daha zordu. Kazanan, icraatı daha iyi yapılıp yapılmadığına göre belli oldu…”

Genç patenci, sözlerini şöyle tamamlıyor: “Şimdi yapabildiklerimi daha iyi hale getirmeli ve örneğin dörtlü salchow ve dörtlü lutz gibi yeni hamlelerim olmalı…”

17 Aralık 1997’de Japonya’nın Nagoya kentinde dünyaya gelen Shoma Uno, beş yaşında zevk için patene başladı ama daha sonra bu sporu çok sevdi.

Machiko Yamada ve Mihoko Higuchi tarafından çalıştırılan Uno’nun programlarının koreografisini de Mihoko Higuchi yapıyor.

DERECELERİ

EN İYİ PUANLARI   

.

.

.

.

.

Bir Cevap Yazın

