ARTİSTİK BUZ PATENİ

Efsanevî patenci Ludmila Belousova hayatını kaybetti

Posted in Haberler by ursuspolaris on 01 Ekim 2017

Sovyetler Birliği döneminin efsanevî patencisi Ludmila Belousova, 81 yaşında hayatını kaybetti.

Rusya’nın ünlü antrenörlerinden Alexei Mishin, 27 Eylül Cuma günü TASS ajansın yaptığı açıklamada, “Belousova’nın ölümünü bir üzüntüyle” öğrendiğini bildirdi.

Mishin, “Ölümünü büyük bir üzüntüyle öğrendim. Benim açımdan bu büyük bir kayıp. Sporculuk hayatımın neredeyse yarısını onunla ve Oleg’le (Oleg Protopopov, önce partneri sonra kocası) birlikte geçirdim” dedi.

Mishin, şöyle devam etti: “Oleg’e, hayranlarına ve buz pateni camiasına baş sağlığı diliyorum. Birçok defa onların yanına (İsviçre) gittim. Bütün hayatlarını spora adamışlardı. Ludmila, olağanüstü bir sporcu ve insandı…”

 Belousova ve Protopopov, Çiftlerde 1964 ve 1968’de iki defa Kış Olimpiyatlarında altın madalya kazanmış ve 1965, 1966, 1967 ve 1968’de dört kez Dünya şampiyonu olmuştu.

Efsanevi çift, çok çileli bir spor hayat sürmüştü.

.

.

.

.

.

Bir Cevap Yazın

