ARTİSTİK BUZ PATENİ

2024 Avrupa Şampiyonası

Posted in Yarışmalar by ursuspolaris on 10/01/2024

Sonuçlar için tıklayınız – Videolar / Erkekler: kısaserbest / Kadınlar: kısaserbest / Çiftler: kısaserbest / Buz Dansı: ritmserbest /

2024 Avrupa Artistik Buz Pateni Şampiyonası Litvanya’nın Kaunas kentinde 10 – 13 Ocak 2024 günleri arasında yapıldı.

Bu yıl 116’ncı kez düzenlenen Avrupa Şampiyonasına 32 ülkeden toplam 167 patenci/çift/dansçı katıldı. Litvanya, ilk kez bir ISU Artistik Patinaj Şampiyonasına ev sahipliği yaptı.

Erkeklerde, Fransız Adam Sio Him Fa birinci (276,17), Estonyalı Aleksandr Selevko ikinci (256,99), İtalyan Matteo Rizzo üçüncü (250,87) oldu.

Kadınlarda, Belçikalı Loena Hendrickx birinci (213,25), Gürcü Anastasiia Gubanova ikinci (206,52), Belçikalı Nina Pinzarrone üçüncü (202,29) sırayı aldı.

Çiftlerde, İtalyan Lucrezia Beccari/Matteo Guarise birinciliği (199,19), Gürcü Anastasiia Metelkina/Luka Berulava ikinciliği (196,14), İtalyan Rebecca Ghilardi/Filippo Ambrosini üçüncülüğü (195,68) elde etti.

Buz Dansında, İtalyan Charlene Guignard/Marco Fabbri altın (214,38), İngiliz Lilah Fear/Lewis Gibson gömüş (210,82), Litvanyalı Allison Reed/Saulius Ambrulevicius bronz (203,37) madalya kazandı.

.

.

ERKEKLER

Fransız Adam Siao Him Fa, ikinci kez Avrupa Şampiyonu olurken 20 puan farkla kazandı. Aleksandr Selevko gümüş madalya ve ülkesinin ilk Avrupa Şampiyonası madalyasını kazanarak Estonya için Artistik Patinaj tarihine geçti. İtalyan Matteo Rizzo altıncı sıradan üçüncü sıraya çıkarak, bronz madalyayı aldı.

.

Aleksandr Selevko – Adam Siao Him Fa – Matteo Rizzo

.

Kısa ve serbest programda birinci olan Fransız Adam Siao Him Fa altın madalya kazandı.

Sondan bir önce sırada piste çıkan Siao Him Fa, “Departure” ve “The Quality of Mercy” üzerine hazırlanan etkileyici serbest programına dörtlü Lutz ile başladı, ancak daha sonra dörtlü toeloop atlayışında düştü. Fransa Şampiyonu patenci, üçlü Axel-ikili Axel atlayış dizisi, biraz sallantılı dörtlü Salchow, dörtlü toeloop- üçlü toeloop ile iki üçlü atlayış ve zorluk seviyesi dört olarak belirlenen dönüşler ve adım dizileri yaptı. Fransız patenci, programlarda ender görülen ters takla atarak herkesi şaşırttı, ancak bu atlayış, kural dışı bir element olduğu için kendisine iki ceza puanı kesilmesi olarak geri döndü. Ancak Siao Him Fa, bu iki puanı kaybetmeyi göze alabilecek durumda olduğunun farkındaydı ve biraz da gösteri olarak bu kural dışı elementi icra etti. Sonuç olarak, Siao Him Fa, 20 puan farkla, geçen yılan sonra bu yıl da Avrupa şampiyonluğuna ulaştı.

.

Adam Siao Him Fa

.

Teknik değerlendirmede elementlerin toplam temel değeri olan 91,24 üzerinden 97,03 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 88,01 puan alan 3 ceza puanı (düşme ve kuraldışı element) kesilmesinden sonra toplam 182,04 bölüm puanıyla serbest programda birinci oldu. Kısa (43,90 üzerinden 50,15 + 43,98 = 94,13 puan) ve serbest program sonunda toplam 276,17 puan alan Siao Him Fa, genel sıralamada birinci oldu ve altın madalya kazandı.

22 yaşındaki Siao Him Fa, yarışmadan sonra şöyle konuştu:

“Programın başında stresliydim çünkü unvanımı korumak istiyordum ama program boyunca seyirciler için kaymaktan daha fazla keyif almaya başladım. Bu programın başından sonuna kadar her anını yaşadım ve element üstüne element yaptım. İyi atlayışlar ve bir düşüş vardı, pes etmedim, bırakmadım, program boyunca mücadele ettim. Bazı puanlar kaybedeceğimi biliyordum (ters taklada) ama sporumuzu geliştirmek ve bu unsuru geri getirmek için zorlamak istedim. Öyle görünüyor ama o kadar da tehlikeli değil. Aslında izlemek, yapmaktan daha korkutucu. Bence gelecekte daha fazla patencinin bazı yeni unsurları geliştirmeye çalışmasını sağlayacak ve muhtemelen sporumuza yeni bir şeyler getirecek.”

Kısa ve serbest programda üçüncü olan Estonyalı Aleksandr Selevko, genel sıralamada ikinciliğe yükseldi ve gümüş madalya kazandı.

.

Aleksandr Selevko

.

Selevko, Estonya için bir ilk olan kısa programın ardından üçüncü sırada yer aldı. Ardından 22 yaşındaki sporcu sahneye çıktı ve “Ad Martem” üzerine hazırlanan serbest programında güçlü performans sergiledi. Estonyalı patenci, bir dörtlü toeloop ve bir üçlü Axel de dahil olmak üzere altı üçlü yaptı. Selevko’nun iki dönüş ve adım dizilerinin zorluk seviyesi dört olarak belirlendi. Selevko, 166,94 ile en iyi kişisel serbest program puanını aldı.

Teknik değerlendirmede elementlerin toplam temel değeri olan 69,44 üzerinden 83,42 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 83,52 puan alan Selevko, toplam 166,94 bölüm puanıyla serbest programda üçüncü oldu. Kısa (41,41 üzerinden 49,61 + 40,44 = 90,05 puan) ve serbest program sonunda toplam 256,99 puan elde eden Selevko, genel sıralamada ikinciliğe çıktı ve gümüş madalya kazandı.

Selevko, “Bugün elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım, iyi kaydım ama hatasız olmadı. İkinci Axel’ım başarılı değildi ama bugün gerçekten mutluyum. Madalya alabileceğimi pek düşünmüyordum. Ama bugün bunu başardım ve bu benim için çok şaşırtıcıydı. Bu, benim için büyük bir şey. Bu Avrupa Şampiyonası çok önemliydi. Sezon başında kendime Avrupa’da iyi kayma hedefi koymuştum ve bu hedefime ulaştım” dedi.

.

Matteo Rizzo

.

Kısa programda altıncı, serbest programda ikinci olan İtalyan Matteo Rizzo, genel sıralamada üçüncülüğe yerleşti ve bronz madalya kazandı.

2023 Avrupa gümüş madalyası sahibi Matteo Rizzo, kalça sakatlığıyla uğraşıyor olsa da mücadele etmeye kararlıydı. Kısa programın ardından “Hâlâ madalya için savaşıyorum çünkü her şey mümkün” diyen Rizzo haklı olduğunu kanıtladı. Rizzo dörtlü ve yedi üçlü atlayışta başarılı oldu, sadece ikinci üçlü Axel’da düştü. İtalyan patenci, 2023’teki gümüş ve 2019’daki bronz madalyanın ardından üçüncü madalyasını da elde etti.

Teknik değerlendirmede elementlerin toplam temel değeri olan 78,52 üzerinden 87,82 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 83,62 puan alan Rizzo 1 ceza puanı (düşme) kesilmesinden sonra toplam 170,44 bölüm puanıyla serbest programda ikinci oldu. Kısa (32,50 üzerinden 38,97 + 41,46 = 80,43 puan) ve kısa program sonunda toplam 250,87 puan alan Rizzo genel sıralamada üçüncülüğe yükseldi ve bronz madalya kazandı. birinci oldu ve altın madalya kazandı.

Rizzo, “Geçen ay biraz zor oldu. Üç hafta antrenman ve bir hafta da yarışma vardı. Buraya gelmeye karar verdik çünkü doktor bundan daha kötü olmayacağımı söyledi. Avrupa Şampiyonasını evden izlemek istemediğimi söyledim. Kararımızdan memnunum, doğru seçimi yaptık” dedi.

İtalyan Gabriele Frangipani dördüncü (246,09), İsviçreli 2023 Avrupa bronz madalyalı Lukas Britschgi beşinci (242,46), 2022 Avrupa bronz madalyalı Letonyalı Deniss Vasiljevs altıncı (237,42) oldu.

ERKEKLER SIRALAMASI

.

.

ERKEKLER KISA PROGRAM

2023 Avrupa şampiyonu Fransız Adam Siao Him Fa, kısa programda liderliği ele geçirdi, ancak rekabet başa baş geçti. İsviçre’nin 2023 Avrupa üçüncüsü patencisi Lukas Britschgi ikinci sırada yer alırken, onu Estonya’dan Aleksandr Selevko takip etti.

Siao Him Fa, “The Prophet” üzerine hazırlanan Blues programını dörtlü Lutz ile açtı, ancak dengesini sağlayabilmek için atlayışım çıkışında iki elini de buza değdirmek zorunda kaldı. Fransız sporcu, hemen toparlandı ve üçlü Axel ve dörtlü toeloop-üçlü toeloop bağlantılı atlayışı yaptı. Fransız patencimin dönüş ve adım dizilerinin zorluk seviyesi dört olarak değerlendirildi.

.

Adam Siao Him Fa

.

2023 Grand Prix de France şampiyonu Siao Him Fa, “Sezonun en iyi performansı değildi ama programın geri kalanında bazı iyileştirmeler yaptım. Şimdi serbest programda mücadele edeceğim. Geçen yılın Avrupa şampiyonu olarak buraya, Litvanya’ya gelmek stresliydi. Tüm sezon boyunca bunu düşünmemeye çalıştım ama yarışmak için o kadar heyecanlıydım ki buraya geldiğimde üzerimde büyük bir stres vardı. Tüm bu stresi yönetmek için birkaç güne ihtiyacım vardı. Ekibim rahatlamama, kendime odaklanmama ve yarışmanın tadını çıkarmama yardımcı oldu” dedi.

Britschgi, “I’m in the Mood for Love” ve “Superstition” şarkıları üzerine hazırlanan kısa programında güçlü bir performans sergileyerek, dörtlü toeloop-üçlü toeloop, üçlü Axel, üçlü Lutz’un ile zorluk seviyesi dört olarak değerlendirilen dönüş ve adım dizileri yaptı.

Britschgi, “Bugün iyi bir performans sergiledim. Burada Kaunas’ta kayarken seyirciler çok destekleyiciydi. Bu bir Avrupa Şampiyonası, dolayısıyla o buzun üzerinde iyi kaymak harika bir duygu. Geçen yıl şeref kürsüsüne çıkmak benim için sürpriz oldu. O zamandan beri işler biraz değişti. İnsanlar bana daha fazla ilgi gösteriyor ve herkesin beklentileri yükseliyor: ‘Bir kere yaptı, bir daha yapabilir mi?’ düşüncesi var. Ama bu bana başarılı olmaya devam etmek ve kendimi geliştirmek için büyük bir enerji ve motivasyon veriyor” dedi.

.

Lukas Britschgi

.

Günün sürprizi Selevko’dan geldi. Estonyalı sporcu, “Firavun Ramses II” ve “Mumya’nın Laneti” adlı modern Mısır tarzı müzikler üzerine hazırlanan kısa programında dörtlü toeloop, üçlü Axel, üçlü Lutz-üçlü toeloop bağlantılı atlayışı yaptı. Estonyalı patencinin yenilikçi dönüşleri performansını güzelleştirdi. Selevko, 90,05 ile hem 90 puan sınırını aştı hem de en iyi kişisel kısa program puanını aldı.

Selevko, yarışmadan sonra, “Üçüncü sırada olmak beni gerçekten şaşırttı. Her şeyi yaparsam bunun mümkün olacağını biliyordum ama yine de benim için büyük bir sürpriz oldu. Öncelikle dinlenmek istiyorum. Yarın. bir antrenmanımız var. Yüksek beklentilerim yok. Umarım serbest programda tüm yeteneklerimi gösterebilirim. En iyisini yapmayı umuyorum” dedi.

.

Aleksandr Selevko

.

İtalyan Gabriele Frangipani dördüncü (83,51), 2022 Avrupa üçüncüsü Letonyalı Deniss Vasiljevs beşinci (82,34), 2023 Avrupa gümüş madalya sahibi İtalyan Matteo Rizzo altıncı (80,43) oldu.

Burak Demirboğa, 63,00 puanla 26’ncı oldu ve serbest programı kayma hakkını yitirdi. Burak, 2023’te 20’nci, 2022’de 23’üncü, 2020’de 24’üncü, 2019’da 28’inci ve 2018’de 23’üncü olmuştu.

ERKEKLER KISA PROGRAM SIRALAMASI

.

.

KADINLAR

İlk kez Avrupa şampiyonu olan Belçikalı Loena Hendrickx, bir kez daha tarih yazdı ve Avrupa Artistik Patinaj Şampiyonasında 1947’den bu yana altın madalya kazanan ilk Belçikalı patenci olarak spor tarihine geçti. Belçika’nın çıkardığı en son Avrupa şampiyonu Çiftlerde 1947 Avrupa şampiyonu olan Micheline Lannoy/Pierre Baugniet idi.

.

Anastasiia Gubanova – Loena Hendrickx – Nina Pinzarrone

.

Geçen yılın Avrupa şampiyonu Gürcü Anastasiia Gubanova bu sefer gümüş madalyayı kazanırken, Hendrickx’in takım arkadaşı Nina Pinzarrone bronz madalyayı elde etti.

Kısa ve serbest programda birinci olan Belçikalı Loena Hendrickx altın madalya kazandı.

Hendrickx, Madonna ve Beyoncé’nin “Break My Soul” adlı şarkısı üzerine hazırlanan serbest programında çıtayı yükseğe koydu. 2023 ISU Grand Prix Finali gümüş madalyalı patenci üçlü Lutz-üçlü toeloop, üçlü flip ve ikili Axel ile başarılı bir başlangıç yaptı. İki hatasız üçlü atlayış ve zorluk seviyesi dört olarak belirlenen dönüşler ve adım dizileri sergiledi. Belçikalı patencinin ikinci üçlü flip’i eksik tur yaparak puan kaybetti.

.

Loena Hendrickx

.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 67,34 üzerinden 67,46 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 71,13 puan alan Hendrickx, toplam 138,59 bölüm puanıyla serbest programda birinci oldu. Kısa (33,01 üzerinden 39,93 + 34,73 = 74,66 puan) ve serbest program sonunda toplam 213,25 puan alan Hendrickx,  genel sıralamada birinci oldu ve altın madalya kazandı.

Dünya Şampiyonalarında iki kez madalya kazanan Hendrickx, yarışmadan sonra şöyle konuştu:

“Bu, benim için en iyi yarışmalardan biriydi, çünkü genellikle atlayışlardan sonra keyif almaya başlarım. Üçlü-üçlüden sonra rahatladım. Daha iyi yapabileceğimi biliyorum, ama buzda hiçbir programı bu kadar çok keyiflenerek kaymamıştım. Bugün de her şeyi yapmam gerekiyordu ve her şeye yeniden başlamam gerekiyordu. Arkamda harika bir ekip var, kardeşim, koreografım, fizyoterapistim herkes benimle çok yakından ilgileniyor. Onlar olumlu duygular içindeydi. Bana bu an için çok çalıştığımı söylediler; bu benim programın üstesinden gelmemi sağladı.”

Kısa programda üçüncü, serbest programda ikinci olan Gürcü Anastasiia Gubanova, genel sıralamada ikinciliği elde etti ve gümüş madalya kazandı.

.

Anastasiia Gubanova

.

“Caruso” üzerine hazırlanan serbest programını sunan Gubanova, beş hatasız üçlü atlayış ve zorlu dönüş ile adım dizileri sergileyerek, mükemmel bir program ortaya koydu. Gürcü patenci, sadece üçlü Salchow ve üçlü Lutz’u eksik tur dönerek puan kaybetti. 2023 Avrupa Şampiyonu Gubanova, 137,56 ile en iyi kişisel serbest program puanını aldı ve Avrupa Şampiyonasında üst üste ikinci madalyasını elde etti.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 63,06 üzerinden 70,73 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 66,83 puan alan Gubanova, toplam 137,56 bölüm puanıyla serbest programda ikinci oldu. Kısa (31,69 üzerinden 37,57 + 31,39 = 68,96 puan) ve serbest program sonunda toplam 206,52 puan alan Gubanova, genel sıralamada ikinci oldu ve gümüş madalya kazandı.

Gubanova, “Buz kaygandır ve her zaman planladığınızı yapmazsınız. Kendimi toplamam ve yapabildiklerimin yüzde 100’ünü sergilemem gerekiyordu. En önemli olan, zihinsel olarak odaklanmak ve sadece işini yapmaktır. O an (programın sonunda) aklımda tek şey vardı; her şeyi yaptım, her şeyi verdim ve sahip olduğum her şeyi buzda sergiledim.  İyi puanlanacağına inanıyordum ve sadece mutluydum” dedi.

Kısa programda ikinci, serbest programda üçüncü olan Belçikalı Nina Pinzarrone, genel sıralamada üçüncülüğe indi ve bronz madalya kazandı.

En son patenci olarak piste çıkan Pinzarrone, “Spartacus” üzerine hazırlanan serbest programında üçlü Salchow, üçlü Rittberger-ikili toeloop bağlantılı atlayışı, iki ikili Axel ve zorluk seviyesi dört olarak değerlendirilen dönüş yaptı. Belçikalı patencinin dört üçlü atlayışı eksik tur olarak kabul edildi ve bu da puan kaybına sebep oldu.

.

Nina Pinzarrone

.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 63,10 üzerinden 68,40 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 64,19 puan alan Pinzarrone, toplam 132,59 bölüm puanıyla serbest programda üçüncü oldu. Kısa (32,09 üzerinden 38,92 + 30,78 = 69,79 puan) ve serbest program sonunda toplam 202,29 puan alan Pinzarrone, genel sıralamada üçüncü sıraya imdi ve bronz madalya kazandı.

İkinci kez katıldığı Avrupa Şampiyonasında madalya kazanmayı başaran 17 yaşındaki Pinzarrone, “En önemli şey kendime inanmaktı, çünkü bunu yapabileceğimi biliyordum. O anı yaşamak ve sakin kalmak, uzun bir bekleyiş olduğu için önemliydi. Kendime odaklanmaya ve mümkün olduğunca uzun süre kendi dünyamda kalmaya ve sıram geldiğinde zihinsel ve fiziksel olarak hazır olmaya çalıştım” dedi.

İsviçreli Livia Kaiser dördüncü (194,72), Fransız Lorine Schild beşinci (183,86), İtalyan Sarina Joos altıncı (180,83) oldu. 2023 Avrupa bronz madalya sahibi İsviçreli Kimmy Repond yedinci sırada tamamladı (180,82 puan).

KADINLAR SIRALAMASI

.

.

KADINLAR KISA PROGRAM

Belçikalı Loena Hendrickx, kısa programda yaklaşık beş puan farkla birinci olurken, ilk Avrupa şampiyonluğunu elde etme yolunda önemli bir adım attı. Takım arkadaşı Nina Pinzarrone ikinci olurken, onu 2023 Avrupa Şampiyonu Gürcistanlı Anastasiia Gubanova takip etti.

“I’m nin’alu” ve “Living for Love” şarkıları eşliğinde kısa programını sunan Hendrickx, üçlü flip, ikili Axel ve üçlü Lutz-üçlü toeloop ile zorluk seviyesi dört olarak belirlenen dönüş adım dizileri yaptı. ancak Belçikalı patencinin lutz atlayışı eksik tur olarak kabul edildi.

.

Leona Hendrickx

.

Hendrickx, yarışmadan sonra şöyle konuştu: “Skorun bu kadar yüksek olmasına şaşırdım ama tüm dörtlü seviyelere ulaştım. Bu yüzdendir. Bunu (bağlantılı atlayış) programın ikinci yarısında yapmak çok riskli. Bu hep aklımdaydı. Bunu yapan çok az sayıda patenci arasında olduğumu düşünüyorum. Buraya gelmeden önce çok zorlu bir antrenman döneminden geçtim. Kendimi gerçekten çok yordum, ancak buraya gelmeden önceki son hafta her gün bir saatten az ama günde iki kez antrenman yaptım. Bence çok iyi bir hazırlık geçirdim ve kendime çok güveniyorum.”

Pinzarrone,“W.E.” film müziği eşliğinde sergilediği kısa programında üçlü Lutz-üçlü toeloop, üçlü Rittberger ve ikili Axel ile zorlu dönüşler ve adım dizileri gösterdi. 2023 IDU Grand Prix de France’ın gümüş madalyalı sporcusu 69,70 ile en iyi kişisel kısa program puanını elde etti.

.

Nina Pinzarrone

.

17 yaşındaki Pinzarrone, “En iyi performansımı sergilemek ve sezonun en iyi puanımı almak en büyük hedefimdi. Bunu başardığım için gerçekten mutluyum. Bu yıl, diğer yıllardan farklı hazırlandım. Yılbaşından sonra sadece bir haftamız vardı, bu yüzden Noel tatilinin tadını çıkardım ama aynı zamanda hazırlanmam ve her gün buzda olmam gerekiyordu. Tam bir mola olmadı” dedi.

Anastasiia Gubanova “Mojo” üzerine hazırlanan kısa programında mükemmel bir performans sergiledi. Gürcü patenci, üçlü flip-üçlü toeloop, üçlü Lutz ve ikili Axel’ı yaptı. Son şampiyonun Layback dönüşü ve adım dizileri üçüncü seviye, diğer iki dönüşü ise dördüncü seviye olarak değerlendirildi.

.

Anastasiia Gubanova

.

Gubanova, “Kendimden çok memnunum, bugün planladığım her şeyi yapmayı başardım. Buzun üzerindeki atmosferin çok sıcak, sakin ve nazik olduğunu belirtmek isterim. Burada kaymaktan gerçekten büyük keyif aldım. Her şeyin dördüncü seviyede olmasını planlamıştım, bunu incelemem ve seviyenin neden daha düşük olduğunu anlamam gerekiyor” dedi.

İsviçreli Livia Kaiser dördüncü (66,31 puan), Avusturyalı Olga Mikutina beşinci (63,71), Fransız Lorine Schild altıncı (63,27) oldu.

KADINLAR KISA PROGRAM SIRALAMASI

.

.

ÇİFTLER

İtalya’dan Lucrezia Beccari/Matteo Guarise çekişmeli geçen Çiftler serbest programda yarışması sonunda altın madalyaya ulaştı. Kısa programın lideri Gürcistan’dan Anastasiia Metelkina/Luka Berulava ikinci sıraya gerileyerek, takım olarak, ilk yarışlarında gümüş madalya ve ülkelerinin Çiftlerdeki ilk Avrupa Şampiyonası madalyasını kazandı. İtalya’dan Rebecca Ghilardi/Filippo Ambrosini beşinci sıradan yükselerek bronz madalya elde etti.

Kısa programda üçüncü, serbest programda birinci olan İtalyan Lucrezia Beccari/Matteo Guarise, genel sıralamada birinciliğe çıktı ve altın madalya kazandı.

Beccari/Guarise çifti, “Cats” üzerine hazırlanan serbest programını üçlü burgu ile açtı ve ardından üçlü Salchow, fırlatmalı üçlü Rittberger ve fırlatmalı üçlü Salchow ile etkileyici kaldırışlar yaptı. Programdaki tek aksaklık, üçlü toeloop-birli Axel-ikili Axel atlayış dizisindeki yalpalama oldu.

İtalyan ikili, 132,14 ile en iyi kişisel serbest program puanını aldı. Guarise bakımından, bu, Avrupa Şampiyonalarına onuncu katılımında aldığı ilk madalya oldu.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 57,94 üzerinden 60,09 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 63,05 puan alan Beccari/Guarise çifti, toplam 132,14 bölüm puanıyla serbest programda birinci oldu. Kısa (29,80 üzerinden 36,61 + 30,44 = (67,05 puan) ve serbest program sonunda toplam 199,19 puan alan Beccari/Guarise ikilisi, genel sıralamada birinciliğe çıktı ve altın madalya kazandı.

.

Lucrezia Beccari & Matteo Guarise

.

Guarise, “Elimizden gelenin en iyisini yaptığımızı biliyorduk, daha iyisini yapamazdık, temiz bir kısa ve temiz bir uzun program kaydık. Güçlü patencilerle yarışacağımızı biliyorduk. Buraya gelmeden önce bahse girecek olsaydım, madalya değil temiz bir program üzerine bahse girerdim ama geldik ve madalya kazandık” dedi.

Beccari de “Performansımızdan sonra madalya alacağımızı biliyorduk ama altın madalyayı beklemiyorduk, bu yüzden çok mutluyuz. Bu benim ikinci Avrupa şampiyonluğum ve ilk önemli madalyam. Burada Matteo ile birlikte olduğum için çok mutluyum çünkü gençken çiftleri denemiştim ama bir kaza geçirdim. Ama çiftleri her zaman teklerden daha çok sevmişimdir, bu yüzden tekrar denediğim ve burada madalya aldığım için çok mutluyum” diye ekledi.

Kısa programda birinci, serbest programda beşinci olan Gürcü Anastasiia Metelkina/Luka Berulava, genel sıralamada ikinciliğe yerleşti ve gümüş madalya kazandı.

Metelkina/Berulava çifti, “Millionaire Waltz” üzerine hazırlanan serbest programına büyük bir üçlü burgu ile başladı. Metelkina, üçlü Salchow’yu kaçırarak, hata yaptı ve puan kaybına sebep oldu.

2023 ISU Junior Grand Prix Finali Şampiyonları üçlü fırlatmalı üçlü flip ve fırlatmalı üçlü Rittberger ve biraz sallantılı bir üçlü toeloop-birli Axel-ikili Axel atlayış dizisi ile zor kaldırışlar yaptı.

.

Anastasiia Metelkina & Luka Berulava

.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 55,52 üzerinden 64,73 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 61,11 puan alan Metelkina/Berulava ikilisi, 1 ceza puanı (düşme) kesilmesinden sonra toplam 124,84 puanıyla serbest programda beşinci oldu. Kısa (31,30 üzerinden 40,27 + 31,03 = 71,30 puan) ve serbest program sonunda toplam 196,16 puan elde eden Metelkina/Berulava çifti, genel sıralamada ikinci oldu ve gümüş madalya kazandı.

Metelkina, “Benim için en önemli şey hatasız kaymaktı ama ne yazık ki bugün bu olmadı. Salchow’da düştüğümden beri artık kazanmayı beklemiyordum; bu nedenle, şeref kürsüsünde olduğumuz için mutluyum. Bu önemli bir yarışma ve birlikte ilk sezonumuz ama yine de temiz kayamadığımız için hayal kırıklığına uğradık” dedi. Berulava da “Bugün her şey yolunda gitmedi ama yine de bu bir spor ve her şey olabilir. Bu birlikte kaydığımız ilk sezon ve gümüş madalya da bir madalya ve bundan dolayı mutluyuz. Hatalarımız üzerinde çalışacağız” diye konuştu.

Kısa programda beşinci, serbest programda ikinci olan İtalyan Rebecca Ghilardi/Filippo Ambrosini, genel sıralamada üçüncülüğe çıktı ve bronz madalya kazandı.

Ghilardi/Ambrosini çifti, “Dracula” üzerine hazırlanan serbest programında üçlü atlayışlar ve zor kaldırışlar yaptı. ikilinin yan yana üçlü Salchow’su eksik tur kabul edildi ama İtalyan çifti, canlı bir performans sergilemekten geri kalmadı.

2023 Avrupa gümüş madalya sahibi ikili, serbest programda 130,81 ile en iyi kişisel en iyi puanını aldı ve bir yıl önceki gümüş madalyanın ardından üst üste ikinci madalyayı kazandı.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 56,80 üzerinden 66,73 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 64,08 puan alan Ghilardi/Ambrosini çifti, 130,31 bölüm puanıyla serbest programda ikinci oldu. Kısa (27,90 üzerinden 33,76 + 31,11 = 64,87 puan) ve serbest program sonunda toplam 195,68 puan alan Ghilardi/Ambrosini ikilisi, genel sıralamada üçüncülüğe çıktı ve bronz madalya kazandı.

.

Rebecca Ghilardi & Filippo Ambrosini

.

Ghilardi, “Elimizden gelenin en iyisini yaptık ve dün ve bugünkü performanslarımızdan çok mutluyuz. Şeref kürsüsüne çıkacağımız anlayınca çok mutlu olduk. Bu, bizim için büyük bir hedefti. Bu sefer daha zor değildi ama rekabet çok güçlüydü” dedi.

Macar Maria Pavlova/Alexei Sviatchenko dördüncü (194,02), 2023 ISU Grand Prix Finali Şampiyonları Alman Minerva Fabienne Hase/Nikita Volodin beşinci (190,69), 2023 ISU Avrupa Şampiyonları İtalyan Sara Conti/Niccolo Macii altıncı 187,25) oldu.

ÇİFTLER SIRALAMASI

.

.

ÇİFTLER KISA PROGRAM

2023 ISU Gençler Grand Prix Finali Şampiyonları Gürcistan’dan Anastasiia Metelkina/Luka Berulava Büyükler sahnesinde de ön plana çıkmayı bildi ve kısa programı birinci sırada tamamladı. 2023 ISU Grand Prix Finali Şampiyonları alman Minerva Fabienne Hase/Nikita Volodin ikinci olurken, İtalyan Lucrezia Beccari/Matteo Guarise üçüncü sırayı aldı.

Metelkina/Berulava çifti, mükemmel bir performans sergileyerek Büyüklerde hızlı bir giriş yaptı. “Summertime” şarkısı eşliğinde kısa programını sunan Gürcü ikili, üçlü burgu, yan yana üçlü Salchow, fırlatmalı üçlü Lutz yaptı ve burgu, çiftin kaldırış, dönüş ve ölüm spiralinin zorluk seviyesi dört olarak değerlendirildi. Gürcü takımı, 71,30 ile en iyi kişisel kısa program puanını elde etti.

.

Anastasiia Metelkina & Luka Berulava

.

Berulava, “Bu sezonki en iyi performansımızdı. Bugün her şey maksimum düzeydeydi, sadece belki adım dizisinin son kısmı biraz daha temiz olabilirdi. Ancak skor beni biraz hayal kırıklığına uğrattı, biraz daha fazlasını umuyordum. Ama yine de (bu seviyedeki) ilk yarışmamız ve çalışmaya devam edeceğiz” dedi. Metelkina da “Kendimi sakin hissettim, diğer yarışmalardan farklı hissetmedim. Çok fazla destek aldık, bu güzeldi. Belki de zaten epeyce yarışmaya katıldığımız içindir. Kısa ve serbest program için müziğimizi seçen koreografımız Sergei Plishkin’e çok teşekkür ederiz. İlk başta şüphelerim vardı, belki de bu tür müzikleri dinlemediğim için, ancak Sergei’in zevkine güvendim ve Luka da onları beğendi. Programlar gerçekten harika ve unutulmaz oldu” diye konuştu.

.

Minerva Fabienne Hase & Nikita Volodin

.

Hase/Volodin çifti, Rihanna’nın “Stay” şarkısı üzerine oluşturulan lirik kısa programında üçlü burgu, üçlü Salchow ve fırlatmalı üçlü Rittberger ve zorluk seviyesi dört olarak belirlenen kaldırış sergiledi. İkilinin adım dizileri ve ölüm spiralinin zorlu derecesi de üç üzerinden değer buldu.

Hase,“Bugün çok gergindim ve bundan ne çıkacağını bilmiyordum. Bütün gün garip bir his yaşadım, bu nedenle kendimi toparlayabildiğim için mutluyum. Zorluk seviyelerinde kaybımız oldu. Bu nedenle, sadece 69 puan aldık. Olur böyle şeyler, değiştiremeyiz ve yarın başka bir gün var ve daha saldırgan olacağız” dedi. Volodin, “Bu etkinliğe hazırlanmak için 10 gündür çok çalıştık. Üzerimde baskı hissetmiyorum. İşimizi yapmaya çalıştık. Salchow’da küçük bir hata yaptım çünkü iniş iyi değildi. Onu kurtardım ama yine de birkaç puan kaybettik. Adım dizilerinde de bir şeyler kaybettik. Buna bakacağız ve hakem panelinin not ettiği noktalara dikkat edeceğiz” diye konuştu.

.

Lucrezia Beccari & Matteo Guarise

.

Beccari/Guarise ikilisi, Ludovico Einaudi’nin “Run” şarkısı eşliğinde güçlü bir performans sergiledi. İtalyan ikili, üçlü burgu, yan yana üçlü toeloop ve fırlatmalı üçlü Rittberger sergiledi. Beccari/Guarise çifti, 67,05 ile en iyi kişisel kısa program puanını aldı.

Guarise,“Sıkı bir müsabaka olacak, çok güçlü bir müsabaka. Güçlü kaydık. Ben mutluyum, o da (Beccari) mutlu ve serbest programda böyle devam etmek istiyoruz. Bazı puanları kaybettik. Örneğin, ölüm spiralinin zorluk derecesi iki!’ Bugün 70 puan alabilirdik ama sorun değil. Bir dahaki sefere” dedi.

2023 ISU Grand Prix Finalistleri Macar Maria Pavlova/Alexei Sviatchenko dördüncü (65,29), 2023 Avrupa gümüş madalya sahipleri İtalyan Rebecca Ghilardi/Filippo Ambrosini beşinci (64,87), 2023 Avrupa bronz madalya sahipleri Alman Annika Hocke/Robert Kunkel altıncı (62,52) oldu.

ÇİFTLER KISA PROGRAM SIRALAMASI

.

.

BUZ DANSI

İtalyan Buz Dansçıları Charlène Guignard/Marco Fabbri, arka arkaya ikinci kez Avrupa şampiyonu oldu. Büyük Britanya’dan Lilah Fear/Lewis Gibson gümüş madalya, Litvanya’dan Allison Reed/Saulius Ambruvelicius bronz madalya kazandı. Litvanyalı takımım madalya kazanması, tıklım tıklım dolu Zalgirio Arena’daki 11 bin seyirci çılgına çevirdi. Bu, Margarita Drobiazko/Povilas Vanagas’ın bronz madalya aldığı 2006 yılından bu yana Litvanya’nın Avrupa Artistik Patinaj Şampiyonasında kazandığı ilk madalya oldu.

Ritm ve serbest dansta birinci olan İtalyan Charlene Guignard/Marco Fabbri altın madalya kazandı.

Guignard/Fabbri ikilisi, en son sırada piste çıktı. Koşulsuz bir sevginin hikâyesini canlandırdıkları “The Theory of Everything” üzerine hazırlanan serbest dansında güzel bir performans sergiledi. 2023 Dünya gümüş madalya sahibi çiftin kaldırışları, dönüş ve twizzle adım dizisinin zorluk seviyesi dört olarak belirlendi. Tek ayak adımı dizisi ile dairesel adım dizisinin zorluk derecesi de üç üzerinden değerlendirildi.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 46,79 üzerinden 71,16 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 56,42 puan alan Guignard/Fabbri çifti, toplam 127,58 bölüm puanıyla serbest dansta birinci oldu. Ritm (31,32 üzerinden 49,31 + 37,97 = 86,80 puan) ve serbest dans sonunda toplam 214,38 puan alan Guignard/Fabbri ikilisi, genel sıralamada birinci oldu ve altın madalya kazandı.

Fabbri, yarışmadan sonra şunları söyledi:

“Gerçekten hatasız bir performans sergilediğimiz için değil ama yarışmayı nasıl yönettiğimiz ve bu gece yüksek olan stres nedeniyle çok mutluyuz. Özellikle de inanılmaz olan bu seyircinin huzurunda… Litvanyalı çifti desteklediler, Litvanya’da olduğumuz için bu normal ama aldığımız destek şimdiye kadar aldığımız en iyi desteklerden biriydi. Geçen yıl kazanma baskısı hissettik, favoriydik ve bu hedefe ulaşmayı gerçekten istiyorduk. Bu yıl buraya aynı stresle gelmedik. Bugün biraz zordu, belki yorgunduk ya da baskıyı bilinçsizce hissettik, bu yüzden süper temiz bir performans değildi. Ancak geçen yıla kıyasla daha fazla duygu var. Yarışmadan daha fazla keyif aldık.”

Ritm ve serbest dansta ikinci olan İngiliz Lilah Fear/Lewis Gibson gümüş madalya kazandı.

Fear/Gibson ikilisi, neşeli “Rocky” dansıyla tamamen farklı bir tarz seçmişti. 2023 NHK Trophy Şampiyonlarının kaldırışları, çapraz adım dizisi ve twizzle adım dizisinin zorluk derecesi dört olarak belirlendi.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 46,05 üzerinden 69,98 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 55,64 puan alan Fear/Gibson ikilisi, toplam 125,62 bölüm puanıyla serbest dansta ikinci oldu. Ritm (31,32 üzerinden 48,49 + 36,71 = 85,20 puan) ve serbest dans sonunda toplam 210,82 puan elde eden Fear/Gibson çifti, genel sıralamada ikinci oldu ve gümüş madalya kazandı.

Fear, “Birkaç küçük aksaklık yaşadık ama sonuna kadar mücadele ettik. Başından sonuna kadar. Seyircinin enerjisini gerçekten aldık. Kendimizle guru duyuyorum. Sonuna kadar gerçekten savaştık. Bence bu gerçekten programı somutlaştırıyor ve hikayeyi bizim aracılığımızla anlatabildiğimizde daha da tatmin edici oluyor. Gibson seyirciden çok etkilendi. “Reed/Ambrulevicius için böylesine büyük bir alkıştan sonra kaymak… Daha önce Buz Dansında böyle bir şey duyduğumu sanmıyorum” dedi.

Ritm ve serbest dansta üçüncü olan Litvanyalı Allison Reed/Saulius Ambrulevicius bronz madalya kazandı.

Reed/Ambrulevicius buza çıktığında salon Litvanya’nın renkleri olan sarı-yeşil-kırmızıya büründü. “Enough of Our Machines” ve “Children” şarkıları eşliğinde serbest dansını sunan Litvanyalı ikili, zor elementleri kolaylıkla uygulayarak bir başka mükemmel performansa imza attı. Reed’in zorluk derecesi iki üzerinden değerlendirilen diyagonal adım dizisinin bir kısmı hariç tüm elementlerin zorluk seviyesi dört ve üç olarak belirlendi. Litvanyalı çift, 122,64 ile yeni ir kişisel en iyi serbest dans puanını aldı. Puanlar açıklandığında salon sağır edici bir tezahürata sahne oldu.

Teknik değerlendirmede elementlerinin toplam temel değeri olan 45,67 üzerinden 68,79 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 53,86 puan alan Reed/Ambrulevicius çifti, toplam 122,64 bölüm puanıyla serbest dansta üçüncü oldu. Ritm (31,69 üzerinden 45,86 + 34,87 = 80,73 puan) ve serbest dans sonunda toplam 203,37 puan alan Reed/Ambrulevicius ikilisi, genel sıralamada gümüş madalya kazandı.

Reed, “İkimizin de söyleyecek sözü yok, avazım çıktığı kadar bağırmak istiyorum. İkimizin de birbirimize uyum sağlama ve olabildiğince bağlantıyı kesme gibi bir yolu var, ancak müzik sonunda sessizleşiyor ve ben onu duyamıyordum, bu yüzden ikimizin de duygularına güveniyordum. Seyirci kesinlikle muhteşemdi” dedi.

İki kez ISU Grand Prix bronz madalyası kazanan Fransız Evgeniia Lopareva/Geoffrey Brissaud dördüncü (197,17), Fransız Loicia Demougeot/Theo Le Mercier beşinci  (192,15 puan), 2023 Avrupa bronz madalya sahibi Juulia Turkkila/Matthias Versluis altıncı (192,08) oldu.

BUZ DANSI SIRALAMASI

.

.

RİTM DANS

Son Avrupa Buz Dansı Şampiyonları İtalyan Charlène Guignard/Marco Fabbri, güçlü rakipleri Büyük Britanyalı Lilah Fear/Lewis Gibson’ın önünde Ritim Dansını kazanarak unvanlarını koruma yolunda ilk adımı attı. Ev sahibi seyirciyi sevindiren Litvanyalı Allison Reed/Saulius Ambruvelicius üçüncü sırada yer alıyor.

“Holding Out for a Hero” ve “Against All Odds” şarkıları eşliğinde ritm dansını sunan Guignard/Fabbri çifti, karmaşık adım dizileri ve düz çizgi kaldırışlarıyla öne çıkan dinamik bir performans sergiledi. Dünya gümüş madalya sahibi ikilinin twizzle adım dizisi ve kaldırışlarının zorluk derecesi dört üzerinden değerlendirildi. Kalıp dans adım dizisi ve orta çizgi adım dizisinin bir bölümü Guignard için üç, Fabbri için iki zorlu seviyesi üzerinden değerlendirildi. Guignard/Fabbri ikilisi, 86,80 ile bu sezon en iyi kişisel ritm dans puanını aldı.

.

Charlene Guignard & Marco Fabbri

.

Guignard, “Yarışma henüz bitmedi ama bugün buz üzerinde kendimizi çok iyi hissettik. Programdan çok keyif aldık ve çok ama çok mutluyuz” dedi. Fabbri de şöyle konuştu:

“Geçen sezonun Şampiyonu olduğumuzu biliyoruz, dolayısıyla unvanınızı korumanız gerektiğini bildiğinizde kaymak kolay değil. Geçen yıl Avrupa Şampiyonluğunu kazanma konusunda gerçekten stresliydik. Bu yıl o kadar stresli değiliz, belki daha olgun olduğumuz içindir ya da geçen yıl bunu zaten başardığımız içindir. Yarışmaya daha farklı yaklaşıyoruz. Bundan çok daha fazla keyif alıyoruz ve umarım serbest dansın sonuna kadar da keyif almaya devam edeceğiz.”

Fear/Gibson ikilisi,  “Sweet Dreams” ile bir başka harika performans sergiledi. İngiliz çifti, elementlerinde İtalyanlarla tamamen zorluk seviyesi üzerinden değerlendirildi. 2023 Avrupa gümüş madalya sahibi çift, 85,20 ile bu sezon en iyi kişisel ritm dans puanını elde etti.

.

Lilah Fear & Lewis Gibson

.

Fear, “Yarışmalarda performans sergilemekten her zaman keyif alıyoruz, ancak antrenmanlarımızı uygulamak, enerji arttıkça sakin kalmak ve odaklanmak çok önemli. Kendimizi gerçekten neşeye, eğlenceye ve zevke bırakıyoruz ama aynı zamanda tekniğimize de odaklanıyoruz” dedi. Gibson da “Bu, bizim bu sezonki en yüksek puanımız, dolayısıyla şu anda bundan daha fazlasını isteyemeyiz ve ikimiz de çok memnun ve gururluyuz” diye ekledi.

Ev sahibi ülkenin takımı Reed/Ambrulevicius çifti, piste en sırada çıktı ve seyircilerin alkışlarıyla karşılandı. İki kez ISU Grand Prix yarışmalarında bronz madalya Litvanyalı takım, Guns’n Roses’ın “Welcome to the Jungle” ve “Paradise City” şarkıları eşliğinde ritm dansını sundu. Çiftin twizzle adım dizileri ve kaldırışlarının zorluk derecesi dört olarak değerlendirilirken, adım dizilerinin zorluk derecesi de üç. Olarak belirlendi.

.

Allison Reed & Saulius Ambrulevicius

.

Reed, “Seyirciler inanılmazdı. Bizi çok fazla enerji, sevgi ve destekle besledi ve bugün daha iyi bir seyirci ve performans sergilemek için daha iyi bir yer isteyemezdik” dedi. Ambrulevicius da “Herkesin ‘Litvanya’ diye bağırdığını duymak benim için harikaydı. Her elementte size bu büyük tezahüratı yapıyorlar, bu, bu dünyanın dışında bir şey. Çok hoştu ve keyif aldığımız sonlara doğru ekstra bir enerji artışı sağladı” diye konuştu.

ISU Grand Prix de France ve Skate America’da bronz madalya kazanan Fransız Evgeniia Lopareva/Geoffrey Brissaud dördüncü (78,47 puan), Çek Natalie Taschlerova/Filip Taschler beşinci (76,68), 2023 Avrupa bronz madalya sahibi Fin Juulia Turkkila/Matthias Versluis altıncı (76,36) oldu.

RİTM DANS SIRALAMASI

.

.

.

.

.

.